בפייסבוק בישראל יש למעלה מ4 מיליון משתמשים  כאשר מעל 2 מיליון וחצי מתחברים על בסיס יום יומי. אני חושב שזה אומר את הכול מבחינתכם לגבי פרסום ממומן בפייסבוק. כיום מירב ההמלצות על פרסום ממומן מתרכזות ב2 תוכניות פרסום – גוגל אדווארדס וקמפיין פרסום בפייסבוק. במהלך המאמר נגע רק ביתרונות הקמפיין הממומן בפייסבוק ומדוע הוא לרוב עדיף על פני החינמי (ולא תמיד זה ככה).

פרסום ממומן בפייסבוק או בגוגל?

מודעות הפרסום של גוגל מופיעות במספר מקומות ברשת, כשהעיקריים שביניהם הם כמובן המודעות המתפרסמות במנוע החיפוש של גוגל. בנוסף לתוצאות החיפוש האורגניות, כאשר מבקר מחפש משהו בגוגל הוא ב99% מהמקרים יתקל גם בפרסומות ממומנות מעל התוצאות האורגניות ולצידם.

הפרסומות בפייסבוק מופיעות בתפריט השמאלי (אם אתה משתמש בעברית) כאשר יש תמונה קטנה ומתחתיה שורת פרסום שבעצם באה להניע אותך לפעולה וללחיצה על המודעה. לפעמים פרסום זה הוא פחות אפקטיבי בגלל הקושי להבחין בפרסומות המשולבות היטב עם שאר האובייקטים בדף הפייסבוק (תמונות, סטטוסים וכו'…) אך אם תצליחו להשתמש נכון בתמונה כדי למשוך את תשומת ליבו של המבקר, תוכלו אף למשוך אותו לקרוא את הטקסט שמתחת לתמונה מה שיכול להוביל ללחיצה על המודעה שלכם.

יתרון הפרסום בפייסבוק על פני גוגל:

שלא תבינו אותי לא נכון. אני תומך גדול גם של גוגל וגם של פייסבוק. מדובר בשני אתרים בעלי קונספט שונה המתחרים היום ראש בראש על פסגת הפופולאריות העולמית. ובכל זאת, כמו לכל דבר בחיינו לשני תוכניות הפרסום גם יתרונות וגם חסרונות. אולי בטור אחר (או בבלוג שלי) אתייחס ליתרונות שבפרסום הממומן בגוגל, בטור זה אני רוצה להתייחס ליתרון העצום בפרסום בפייסבוק.

אז ניגש ישר לעניין!

בהגדרת קמפיין הפרסום שלכם בפייסבוק אתם יכולים לקבוע קהל יעד שאליו ואליו בלבד יוצגו המודעות שלכם.
אז איך עושים זאת נכון ומה הסוד לאחוזי לחיצה גבוהים?
בהגדרת הקמפיין תוכלו לפלח את הצגת המודעות שלכם לפי גילאים ותחומי עניין (שני הדברים החשובים כרגע)… הפילוח לפי גילאים יכול להיות שימושי ביותר!
לדוגמה אם אתם מפרסמים פתרונות לבעיות גב, יכול להיות שתרצו להגדיר את הפרסומות שלכם לגילאים מבוגרים יותר של אנשים 40+ למשל כי הסבירות שבגיל מבוגר יותר – יותר אנשים סובלים מבעיות גב לבטח יותר מאנשים צעירים.
או אם למשל אתם רוצים לפרסם על ייעוץ לבעלי עסקים תוכלו לבחור בגילאי 23+ שכן מתחת לגיל זה נדירים האנשים אשר בבעלותם עסק משלהם.

השימוש בפילוח לפי תחומי עניין הוא המשמעותי ביותר והכוח הגדול ביותר שהפייסבוק יכול להציע לנו בפרסום ממומן!
הפייסבוק יודע מה כל אחד מאיתנו אוהב לשמוע, אוהב לעשות, איזה זמרים אנחנו מעריצים, מהם התחביבים שלנו, במה אנו עוסקים ועוד(…) על פי הלייקים שאנו עושים על דפי אוהדים.

אם לדוגמא אני אוהב כמה דפים של שיווק באינטרנט, סביר להניח שאני אוהב או מתעסק בתחום השיווק באינטרנט. אם לדוגמא אני לוחץ לייק על דף האוהדים של זמר מפורסם – בואו נגיד pitbull אז סביר להניח שאני אוהב את פיטבול 

אני יעשה לכם את זה יותר מסודר וברור.
אם אני עכשיו רוצה לפרסם אוכל מיוחד לכלבים – אז קהל היעד שלי הוא אנשים שהם בעלי כלבים. כדי למצוא את האנשים האלה אחפש דפי אוהדים הקשורים באנשים האוהבים כלבים וסביר להניח שהם בעלי כלבים. אתחיל לחפש דפי אוהדים כמו "אוהבים כלבים", "כלבים", "מדריכים לאילוף כלב", "אוכל לכלבים"… הפייסבוק כבר ימצא לנו אפשרויות נוספות אותן נוכל להוסיף לרשימה הזאת… בכל פעם שנוסיף דף הפייסבוק יעדכן בצד שמאל את כמות האנשים הצפויים להיחשף את המודעה שלנו. מדובר בכמות האנשים שעשו לייק לדף אוהדים שהגדרנו, המטרה שלנו היא להגיע לכמה עשרות אלפי אנשים שייחשפו למודעה שלנו ע"י הגדרת הרשימה של הדפים. זה בסדר גם לבחור בדפי אוהדים של מתחרים – אם הם עשו לו לייק סימן שהם מתעניינים במוצר מהסוג שאני מפרסם…

כמה זה עולה לי? – הינה טריק בשבילכם:

רבים מהאנשים שתקציבם מצומצם בוחרים לפרסם במחירים נמוכים בעד כל לחיצה על המודעה הפייסבוק מדרג את קבוצת האיכות של המודעה שלהם ברמה נמוכה. אתם מבינים… הפייסבוק מדרג את איכות המודעה שלכם על פי 2 דרגים – הכמות שאתם משלמים עבור כל לחיצה על המודעה שלכם וגודל אחוזי הלחיצה על המודעה שלכם.

הפייסבוק יראה לכם בכל מודעה מהי המלצת המחיר הנמוכה ומהי המלצת המחיר הגבוה יותר לפרסום המודעה שלכם. ככל שתשלמו יותר קרוב למקסימום שרשמו הם יפרסמו את המודעה שלכם לאנשים איכותיים יותר מהרשימה של תחומי העניין שהקצבתם להם והפרסומת שלהם תגיע לקהל איכותי יותר ויניב אחוזי לחיצה יותר גבוהים – אבל ויש אבל! אתם יכולים להגיע לקבוצת האנשים האיכותית הזאת מבלי להוציא הרבה כסף לכל קליק והיא ע"י אחוזי לחיצה גבוהים!
כאשר אחוזי הלחיצה גבוהים הפייסבוק יגדיר עבורכם מחיר מקסימום נמוך יותר לפרסום המודעה שלכם וכך תוכלו בכל פעם להוריד את המחיר לקליק, לשלם פחות ובכל זאת לפרסם לקבוצה האיכותית ביותר של האנשים בקהל היעד שהגדרתם.

ההמלצה היא בהתחלה כן לשלם את המחיר הגבוה ביותר שהפייסבוק ממליץ עליו – שהמודעה שלכם ישר תגיע לאנשים האיכותיים יותר מה שיעלה את הסבירות שהם ילחצו על המודעה שלכם – מה שיגדיר את גובה אחוזי הלחיצה שלכם ויוריד את התשלום המקסימאלי שלכם לקליק מכיוון שפייסבוק יגדיר את המודעה שלכם כאיכותית!

לסיכום – על הנושא של פרסום ממומן בפייסבוק אפשר להרחיב לספר שלם או לסדנת ווידיאו גדולה. אני לא מתמחה בפרסום בפייסבוק אך ההמלצות בטור זה הן אכן בעלות קרקע מוצקה וההצלחה של הקמפיין שלכם טמונה בסודות אלה- אם אתם תשתמשו בהם אתם תקבלו תובנות רבות בהקשר לכיצד הפרסום והשיווק שלכם יהיה יעיל ברמה הגבוהה ביותר, יביא לכם לקוחות ויגדיל את ההכנסה שלכם משמעותית.

אז נתראה במאמר הבא ;)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *