עם התפתחות שיטת השיווק במייל התפתחו גם המנגנונים שיעצרו את הספאמרים- אנשים או החברות ששלוחים לכם דואר זבל שאתם לא רוצים לקבל כמו פרסומות, מיילים מנוכלים הגונבים זהויות, הצעות לא חוקיות וכו'. כמוב שאתם לא רוצים ליפול לאותה הקטגוריה עם האנשים האלה, לכן ארגנו לכם 3 טיפים נהדרים שיעזרו לכם לדעת כיצד לשלוח מיילים שרק יפתחו ויחזקו את העסק שלכם.

1. מדוורים ללא רשות

מכירים את זה שאתם הולכים לכנס, הרצאה או אירוע נטוורקינג, מדברים עם אנשים חדשים, מחליפים כרטיסי ביקור, חוזרים הביתה ו… מגלים שתיבת הדואר שלכם מלאה באימיילים מרשימות תפוצה שלא נרשמתם אליהן? אתם מסתכלים לרגע על שם השולח או על החברה ממנה הגיעה המייל, חושבים לרגע ונזכרים שזה מאותו בחור חביב שדיברתם איתו בכנס! בהתחלה חשבתם שהוא מגניב, מקצועי וכיפי, עכשיו כבר לא כל כך…

רגע, יכול להיות שהבחור מהכנס הוא בעצם… אתם!?

לא טוב. אומרים ש"אין הזדמנות שנייה לעשות רושם ראשוני". וגם כנראה שהפעם לא תהיה, כי האנשים שקיבלו מכם את המייל כנראה יסירו את עצמם מהרשימה שלכם ולא יחזרו יותר. קודם כל, כדאי להבין משהו על שיווק באימייל. המטרה שלו היא לא לשמש רמקול דרכו אתם יכולים לצעוק באוזן של לקוחות פוטנציאליים כדי שיקשיבו לכם. המטרה היא להשיג את ההסכמה והרשות שלהם, להתחיל לבנות מערכת יחסים איתם. ממליץ לקרוא את הספר Permission Marketing של סט' גודין.

הדרך הכי פופולרית היום לצרף אנשים לרשימה שלכם היא למקם טופס הצטרפות באתר שלכם, בו אנשים יכולים לשים שם ואימייל וכך לרשום את עצמם (בעצמם…) לרשימה שלכם. באופן כזה, כשהם יתחילו לקבל מכם אימיילים הם יזכרו שהם נרשמו וישמחו לשמוע מכם. חשוב לזכור שהמטרה היא לא סתם לצרף אנשים אקראיים לרשימה שלכם שאין להם מושג למה או איך הם התחילו לקבל מכם מיילים, המטרה היא להבין שהאימייל נועד להיות כלי המאפשר לכם, המשווקים, לשמור על קשר עם הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלכם באופן שנוח להם. תתחילו ברגל ימין.

2. קונים רשימות תפוצה

טעות של מתחילים. מרוב להיטות לבנות רשימה מהר או להתחיל לדוור לאלפי אנשים הם קונים "רשימה חוקית של 10,000 מנויים" ומתחילים לשלוח להם מיילים. מעבר לזה שזה לא חוקי, זה פשוט לא עובד. בכל הנוגע לרשימות תפוצה ושיווק באימייל, האיכות יותר חשובה מהכמות (ברור שעדיף גם וגם, אבל רק לצורך ההשוואה). עדיף לדוור לרשימה של 50 מנויים שמכירים אתכם ורוצים לשמוע מכם, מאשר לרשימה של 10,000 שאין להם מושג מי אתם או איך הגעתם אליהם. במקרה השני מעטים יפתחו את המייל, עוד פחות יקליקו על הקישור, וקרוב לאפס יקנו, אם בכלל.

הדרך הטובה ביותר היא לבנות את הרשימה שלכם בצורה אורגאנית: למשל על ידי מיקום טופס באתר שלכם, וובינרים, שיתופי פעולה עם בעלי רשימות אחרות, קמפיינים בגוגל ופייסבוק, טפסים פיזיים שאנשים ממלאים בהם פרטים בכנסים והרצאות וכולי. זה אמנם איטי יותר, אבל זו הדרך הנכונה שמביאה תוצאות.

3. מגיעים לתיבת דואר הזבל (ספאם)

ברוב תוכנות האימייל היום יש מסנני ספאם מאוד מתקדמים. ג'ימייל עושה עבודה טובה במיוחד במניעת דואר זבל מהגעה לתיבת הדואר הנכנס שלנו. מה אפשר לעשות כדי שהמייל האיכותי, הרלוונטי והנצרך על ידי המנויים שלנו לא יגיע לספאם?
יש מילים שנתפסות כספאם: ויאגרה, קנה עכשיו, הזמן עכשיו, $$$, 100% חינם, חסוך, טבעי, מדהים, התקשר עכשיו, #1, מודעה, צ'ק, זול, קרדיט, עבודה מהבית, זכית, הזדמנות, חודש ניסיון חינם, דיל מעולה… וכולי. מומלץ להימנע משימוש במילים כאלה בשורת הנושא של המייל שלכם, כי שימוש במילים כאלה, אפילו אם תוכן המייל לגיטימי לחלוטין, עלול להפעיל את מסנני הספאם ולשלוח את המייל שלכם לתיבת דואר הזבל. בנוסף, שימוש בהרבה תמונות ומעט טקסט עלול גם להיתפס כספאם, אז היזהרו.

לסיכום, שיווק במייל חייב להיעשות בצורה חכמה עם אסטרגטגיה ברורה בקשר למספר פרמטרים שונים כמו שליחה לקהל היעד המתאים, סינון קהל היעד שלו המייל שלכם יכול להיות רלוונטי, זמני שליחת המייל, כמות המיילים בשבוע ועוד גורמים רבים. עליכם לבחון מהי התדמית שאתם רוצים לשדר ללקוח וכיצד אתם רוצים לעשות איתו עסקים. במענה על שאלות אלו אתם תקבלו תמונה ברורה יותר בקשר לכיצד לגשת לשיווק במייל בצורה חכמה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *