דמיינו לעצמכם שאתם קהל בתחרות מאוד נחשבת בין 2 מדענים כימיים. כל אחד מהמתמודדים מקבל מתכון והמשימה שניתנה להם היא לסיים את התרכובת כמה שיותר מהר ובצורה הטובה ביותר כך שאם נשפוך את השיקוי בעציץ הצמח שבתוכו יפרח לעציץ יפייפה!

מדען מס' 1 – היה הנמהר והנאיבי מבין השניים, הוא האמין בעצמו ובידע שהוא צבר באוניברסיטה שגם ללא עזרת המתכון שניתן לו הוא יוכל לסיים את התרכובת מהר יותר ממדען מס' 2 ואף להצליח להכין את התרכובת המושלמת! הוא הכניס מכל הבא ליד מהחומרים שהיו לרשותו וקרא לשופט לסיים את התחרות שכן הוא סיים את התרכובת. השופט שפך את התרכובת החמה אל העציץ והפרח הקטן שבפנים נבל בין רגע.

מדען מס' 2 – היה החכם והסבלני מבין השניים, הוא האמין בחשיבות שבספיגת הידע והניסיון של אחרים וידע שהמתכון הוא הכלי שלו להצלחה ואם יעבוד נכון ובסבלנות לפי הכמויות והזמנים הרשומים במתכון הוא יסיים את התרכובת במקסימום שלמות ובמינימום זמן… וכאמור כך עשה. לאחר כמה שעות שסיים את התרכובת שלו, מדען מס' 2 הרים את ידו לקריאה לשופט לבדיקת התרכובת. השופט שפך בעדינות את התרכובת לעציץ וכלום לא קרה… הפרח נשאר באותו הגודל, לא נבל ולא פרח…

בתחרות לא הוכרז מנצח והמדענים חזרו לביתם עם העציצים שלהם והמסקנות…
מדען מס' 1 וויתר וזרק את העציץ לפח, התאכזב מעצמו ומהיכולת שלו והחליט לצאת לפנסיה מוקדמת…
ואילו מדען מס' 2 השאיר את העציץ על עדן החלון והחל בסבלנות וללא לחץ התחרות ברקע, להכין את התרכובת מחדש ע"פ המתכון… כאשר עשה ניסוי ותהייה, תיקן מה שחשב לנכון ולאחר כמה ימים סיים לבסוף את התרכובת המושלמת – השקה המדען את העציץ והפלא ופלא! הפרח פרח לעציץ גדול ויפייפה עם פרחים נוספים אדומים מלבבים!

המטאפורה בסיפור הזה די ברורה לעולם השיווק באינטרנט שאנו חיים בו ודי ברור לנו באיזה צד אנחנו מעדיפים להיות :)

בהמשך המאמר תוכלו לקרוא על המרכיבים החשובים שצריכים להיות לכם בדף הנחיתה על מנת להגדיל את הסיכויים שלכם למכירות.

אז ממשיכים…

כיצד לבנות דף נחיתה מוכר?

הינה לכם כמה מרכיבים שחשוב שיהיו לכם בדף הנחיתה, מרגע בניית האתר ועד לכפתור הקריאה לפעולה:

אני ממש לא הולך להיכנס לעומק לנושא בחירת שם דומיין, יש לכם בגיליון הזה טור שלם של אדון אסף אפשטיין שמדבר על איך לבחור שם דומיין לאתר שלכם, אחלה טור ושווה קריאה. אני כן מעלה כאן את הנושא כצעד ראשון כי החשיבות של בחירת שם דומיין היא גדולה בכל דף נחיתה בכל נושא!

ה-10 שניות הראשונות שמבקר נכנס לאתר הן הכי חשובות לתפיסת תשומת הלב שלו. באופן אישי כשאני מגיע לדפי נחיתה, הדבר הראשון שאני מסתכל עליו זוהי הכותרת/התמונה הראשית, אם היא לא מושכת אותי אזי אני עוזב מהר מאוד את האתר…
כותרת מושכת היא לאו דווקא אמורה לעניין אותי בהקשר של המוצר אלא גם יכולה להיות כותרת אשר "תרים לי גבה" בשפה שאני קורא לזה… כמו למשל אם אתם מוכרים מוצר דיאטתי הכותרת שתרים לי גבה יכולה להיות כזאת:

"רוצה לאכול 6 פעמים ביום ועדיין לרדת במשקל?"

היא לא מספרת לי כלום על המוצר עצמו אלא רק על משהו שמכוון אותי לעיקרון הפעולה שלו וזוהי כותרת שללא ספק תגרום לי "להרים גבה" – אני בטח אחשוב לעצמי "איך לעזאזל אני אוכל כל כך הרבה במהלך היום ואני עדיין מוריד במשקל?!"
לזה התכוונתי כשאמרתי כותרת מושכת.

הפסקה הראשונה שתופיע מתחת לכותרת/תמונה הראשית היא קריטית מאוד! כאשר הכותרת משכה את תשומת לב המבקר לקרוא קצת באתר הוא לבטח יתחיל מהתחלה ובעצם מהפסקה הראשונה.
תפקידה של הפסקה הראשונה היא לעניין את הקורא ו"לתפוס" אותו רגשית ולהראות לו שהוא הגיע למקום הנכון וכל מה שעליו לעשות זה להמשיך לקרוא ולהתעניין במה שיש לנו להציע לו…

נחזור לדוגמא לנושא הדיאטה… אם גולש חיפש בגוגל "איך להוריד במשקל", אזי מה שאנחנו צריכים לספק לו בדף הנחיתה שלנו (שימו לב שאני מדבר על דף הנחיתה ולא על המוצר) הוא סחף רגשי אמוציונאלי בכל הקשור להורדה במשקל. אנחנו צריכים לגרום לו לרצות כבר להתחיל להוריד במשקל מעכשיו ובעזרת מה שיש לנו ללמד ולחדש לו!
אם משכנו אותו לפסקה הראשונה בעזרת הכותרת הראשית, עכשיו אנחנו צריכים לתפוס אותו רגשית עם משפטים כמו:

"נמאס לך שכולם צוחקים עליך?"

"רוצה לדעת איך תיראה עם קוביות בבטן?"

"רוצה להיות רזה וחטובה כמו החברות שלך?"

"מראה חיצוני חשוב – אך הבריאות לא פחות! מחקרים מראים שאנשים שמנים מגדילים את הסיכוי לקבלת התקפי לב…"

וכו'…
אם משכתם את האנשים רגשית להמשך הקריאה אתם יכולים להיות בטוחים שאתם קרובים למכירה…

והינה הדבר הבא שהגולשים יקראו בדף הנחיתה שלכם:

רשימת הבוליטים משחקת תפקיד חשוב בכל דף נחיתה, הרשימה צריכה להיות מספר סעיפים הבאים להמשיך את החשק האמוציונאלי של הגולש מקריאת הפסקה ועד לרצון "לקנות כבר את המוצר" ולהתחיל את השימוש בו.
משפטים מומלצים הם קצרים וענייניים, בדרך כלל אומרים שיותר סעיפים ברשימה הזו יותר טוב – אני דווקא חושב שזה תלוי במבנה של דף הנחיתה, בנושא שלו, בכמה אתה יכול לכתוב עליו וכו'… כל המוסיף גורע ואין צורך לחפירות מיותרות כשהלקוח כבר מוכן לקנות…
משפטים לדוגמא:

• למד כיצד ליצור הכנסה כבר מהחודש הראשון שלך בתוכנית!
• למד את הסודות החבויים שגוגל לא סיפרו לך אודות קידום במנוע החיפוש שלהם!
• מהי הנוסחה המנצחת לבניית דף נחיתה?
• איך למכור את המוצר הראשון שלך באיביי ולהפוך את זה לעסק משתלם?

כל השלבים הללו מובילים אותנו לשלב האחרון בדף נחיתה טוב, תמציתי וענייני והוא כפתור הקריאה לפעולה!
בניתם את דף הנחיתה הזה בסופו של דבר כדי למכור את המוצר שלכם (קורס, ספר אלקטרוני, סמינר בווידיאו) או אפילו על מנת לצרף אנשים לרשימת התפוצה שלכם (תבנית OPT IN במקרה הזה…)
אם כן, זהו המקום והזמן להציב כפתור קנייה למוצר שלכם!

תפסתם את עיני הגולש עם הכותרת הראשית, תפסתם אותו רגשית ואמוציונאלית עם הפסקה הראשונה, שכנעתם אותו שהוא צריך לקנות ועכשיו את המוצר שלכם כדי לקרוא או לצפות בו ולהתחיל לפעול כבר היום!
זה הזמן הכי טוב להציב בפניו כפתור "קנה עכשיו!" או "הזמן עכשיו!" או "הצטרף עכשיו!"

כמובן שנושא בניית דף נחיתה הוא גדול ומורכב הרבה יותר ואינו יכול להתפרס על פני מאמר אחד ו-3 עמודי וורד, אבל אל דאגה! תוכלו לקרוא פרק שלם על נושא בניית דף נחיתה מוצלח בספר החדש שלי שייצא לאור בתוך כמה חודשים!

בינתיים כאמור, כדי לסיים את הנושא חשוב שתדעו שתוכלו להוסיף עוד מספר דברים חשובים לדף הנחיתה בהתאם לצרכים שלכם כמו: תבנית הצטרפות לרשימת תפוצה (קיימות אופציות נוספות של סרגל כלים באתר, הצבה בתוך דף הנחיתה או בחלון קופץ ועוד…)
דברים נוספים שתוכלו להוסיף לדף הנחיתה שלכם הם המלצות מאנשים שנתתם להם להתנסות חינם במוצר שלכם כדי לחוות על דעתם… או אפילו להציע לגולשים בונוסים מעניינים שיקבלו אם יקנו את המוצר שלכם! כמו למשל "קנית את הספר X , קבל גם את הספר Y ששוויו 97 ₪ במתנה!"

זהו להפעם, היה לי מאוד מהנה לכתוב את הטור הזה אך זה גם השאיר אותי די מותש ועייף כי הוא היה די ארוך… אני מקווה שנהניתם ושתחוו את דעתכם על הטור בקבוצה בפייסבוק :)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *