לאחר שבפוסטים הקודמים הבנו את החשיבות של שיווק במייל, גילינו שאנשים רבים עושים טעויות של חובבנים. אני מנסיוני האישי מכיר לא מעט כאלה שבתחילת דרכם בעולם השיווק באינטרנט ובמיוחד בעבודה בשיווק במייל שעושים טעויות אלה. לדוגמא כאשר מישהו שולח לרשימת התפוצה שלו רק הצעות מחיר ופרסום של מוצרים בתשלום מבלי לבנות קודם ערך ומערכת יחסים עם האנשים ברשימת התפוצה שלו. כאשר הוא ממלא אותם בהצעות מחיר, הם רק חושבים על העובדה שהוא שם רק בכדי לעשות עליהם כסף ולא כדי לחלק להם ערך אמיתי שלו הם זקוקים.

בפוסט הקודם דיברנו על החשיבות של Permission Marketing. השלב הבא הוא לבנות אמון ומערכת יחסים. הנה דרך גרועה לעשות את זה: לקנות רשימת תפוצה.
טעות שכיחה של מתחילים. מרוב להיטות לבנות רשימה מהר או להתחיל לדוור לאלפי אנשים הם קונים "רשימה חוקית של 10,000 מנויים" ומתחילים לשלוח להם מיילים. מעבר לזה שזה לא חוקי, זה פשוט לא עובד. בכל הנוגע לרשימות תפוצה ושיווק באימייל, האיכות יותר חשובה מהכמות (ברור שעדיף גם וגם, אבל רק לצורך ההשוואה). עדיף לדוור לרשימה של 50 מנויים שמכירים אתכם ורוצים לשמוע מכם, מאשר לרשימה של 10,000 שאין להם מושג מי אתם או איך הגעתם אליהם. במקרה השני מעטים יפתחו את המייל, עוד פחות יקליקו על הקישור, וקרוב לאפס יקנו, אם בכלל.

הדרך הטובה ביותר היא לבנות את הרשימה שלכם בצורה אורגנית: למשל על ידי מיקום טופס באתר שלכם, וובינרים, שיתופי פעולה עם בעלי רשימות אחרות, קמפיינים בגוגל ופייסבוק, טפסים פיזיים שאנשים ממלאים בהם פרטים בכנסים והרצאות וכולי. זה אמנם איטי יותר, אבל זו הדרך הנכונה שמביאה תוצאות.

כאן תוכלו ללמוד טעויות חובבניות נוספות ואיך להימנע מהן:

1. אי שמירת מעקב- אם אתם נעזרים במערכות דיוור מתקדמות, אתן יודעים כי הן מציעות שירותים מגוונים של שירת מעכב עם כמה אנשים פתחו את המייל שלכם, כמה הקליקו על הלינק ועוד. היעזרו בנתונים אלו בכדי לדעת אילו מיילים זוכים למודעות קהל גבוהה ואילו לא.

2. שליחת תכנים המונית- בגלל שלעיתים אנחנו רוצים לחשוף בפני כולם את החידושים בעסק שלנו, התתקדמות ואיתה ההצעות הנהדרות שאנחנו מציעים- לעיתים לא כולם רוצים לקבל את המידע הזה והוא לא שימושי להם. לדוגמא, אם יש לכם עסק של ציוד משרדי, אין לכם טעם לשלוח הצעות של ציוד משרדי במחירה סיטונאית לבעלת עסק רוקחות או למנהלת חנות פרחים. לקוחות אלה רק יסמנו בראשם שאתם שולחים להם "דואר זבל, כמו שאתם שולחים לכולם ויבחרו להפסיק לקבל ממכם דואר. ככה אתם גם יכולים לקבל מוניטין רע בתור ספאמרים (אולי אפילו לקבל קנס) וגם להפסיד לקוחות שרוב הסיכויים לא תרוויחו שוב לרשימת התפוצה שלכם.

3. פרטי יצירת קשר- כל מייל שאתם שולחים ללקוחות שלכם בין אם הם ותיקים או חדשים, חייב להכיל את הפרטים שלכם- מי אתם, מה אתם עושים בעסק שלכם, איזה עסק אתם מנהלים, והיכן ניתן לראות את העבודות שלכם?
תוסיפו חתימה בסוף כל מייל שתכלול את אתר האינטרנט שלכם, עמוד הפייסבוק ועוד פרטים נוספים אם יש לכם כאלה. תנו לאנשים הזדמנות לעשות אתכם עסקים!

4. תזמון מיילים- אל תטביעו את הלקוחות שלכם במיילים! כמו שאף אחד לא מקשיב לאדם שצועק תמיד- כך לקוחותיכם לא יקחו אתכם ברצינות או יקשיבו לכם. דעו לתזמן את המיילים שלכם בחכמה ולהעזר בכלי שיווק במייל בצורה נכונה. יידעו את לקוחותיכם במבצעים, חידושים, הטבות וכו' אך לא בכל יום.

לסיכום, ישנם המון טיפים שבהם ניתן להעזר בכדי להשתמש בשיווק במייל בצורה אופטימלית, שרק תעזור לכם להוסיף עוד לקוחות לרשימת התפוצה שלכם ולא לאבד אף אחד. השיטה הטובה ביותר ליצור רשימת תפוצה איכותית היא להוסיף קישור של ההצטרפות לרשימה באתר שלכם, פייסבוק, טווטר וכל רשת חברתית אחרת, אתרים שברשותכם וגם קישורים מאתרים של שותפים שלכם או קולגות קרובים. מאחלים לכולכם עבודה מהנה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *