אתם שמעתם בוודאי על מודלים עסקיים, כגון פרסומות, תכניות שותפים או מכירה של מוצרים.
היום אני רוצה להתמקד במודל של מנוי.

קודם כל מה זה אומר?

הלקוח משלם לנו על השירות שאנו מספקים לו במנוי מתחדש כל כמה זמן.
המנוי יכול להיות חודשי- שזה מה שאנו רגילים בד"כ או שבועי, רבעוני או שנתי.

מה אפשר למכור בצורה כזו?

1. ניתן לספק שירותים מקצועיים כמו ייעוץ, יעיל מאוד אם אתם עוסקים בתחומים של עריכת דין, מומחים לנדל"ן או אפילו שוק ההון. כאשר אתם מספיק ללקוח שלכם שירות יעיל הוא ישמח לחזור ולקבל ייעוץ לאחר שהייתה לו חווית לקוח טובה.

2 . שירותים בצורה של מידע- פה ההתמחות שלכם באה לידי ביטוי. אינכם חייבים להיות בעלי תואר במקצוע מסוים. אם יש לכם מספיק ניסיון ואתם טובים בתחום שלכם אתם יכולים להרוויח כסף מהניסיון האישי שלכם והמידע שצברתם בדרך. למשל אתם יכולים להציע תוכנית שבועית להשקעה בבורסה, או ליצור מדריך על כיצד להרוויח כסף באינטרנט ליזמים צעירים.
יש הרבה מידע שאנשים צריכים ולא תמיד יכולים או מוכנים לחפש בעצמם. הדרך הנוחה בשבילם היא לעשות אצלכם מנוי ולקבל את העזרה והכוונה שהם צריכים בצורה קבועה.

3. מוצרים. כן, גם מוצרים אפשר למכור במנוי! מוצרים אלו יכולים להיות מוצרים לקנייה דרך האינטרנט שאתם משווקים באתר שלכם כמו למשל טבק לסיגריות אלקטרוניות, תוספי מזון להורדת כולסטרול ועוד. הלקוח משלם כל חודש ומקבל בדואר מוצרים בצורה נוחה ובלי הרבה מאמץ.

איך זה עובד מבחינת הגבייה? אנו כמובן לא נחתים את הלקוחות על הוראת קבע…

כאן PayPal באים לעזרתנו. ישנן 2 אפשרויות:

1. מנוי subscription שם אנו מגדירים כל כמה זמן הגבייה וכמה זה עולה.

2. PayPal on file- הרשאה שהלקוח נותן לנו לחייב אותו. כאן אפשר לחייב סכומים שונים בכל פעם. דומה להוראת קבע בכרטיס אשראי שאנו נותנים לחברות הסלולר או הטלפון.

הכי חשוב, איך משכנעים את הלקוח?

1. נותנים מוצר/שירות נחות יותר בחינם. למשל באתר שנותן טיפים למסחר בבורסה -יינתנו בחינם טיפים שעה אחרי שאלו שבתשלום קיבלו אותם. אתר המוכר אחסון, ייתן אחסון אתר בנפח קטן יותר בחינם וכו'. לא לשכוח להציע שדרוג למשתמשי החינם מידי פעם בכדי לנסות לגרום להם לתת תשלום עבור מוצרים/ שירות מספק יותר.

2. לתת תקופת ניסיון בחינם ואח"כ לחייב. כאן חשוב להבהיר ללקוח שאם הוא לא מבטל את המנוי הוא יחויב לאחר תקופת הניסיון. ניסיון אפשר לתת ליום, שבוע, חודש וכו', בצורה הנוחה לכם.

כל כמה זמן לחייב את הלקוח?

ככלל, ככל  שהחיוב תדיר יותר, כלומר מחייבים את הלקוח כל שבוע, יש סיכוי גבוה יותר שהלקוח יבטל. מצד שני אם החיוב הוא גבוה מאד, אפילו אם הוא לפרק זמן ארוך יחסית כמו לדוגמא חודש, הלקוח לא יהיה מרוצה.
הייתי ממליץ לתת כבר במעמד ההרשמה אפשרות לחיוב רבעוני או שנתי בהנחה גדולה לעומת החודשי- אתם לא תפסידו מכך כלום, רק תיתנו ללקוח אפשרות לקבל עסקת חבילה טובה יותר.
לדוגמה, 10 דולר לחודש או 80 דולר לשנה. לאחר השנה שהלקוח מנוי, הוא ידע מה הערך שאתם נותנים לו לאורך הזמן. אם הוא היה מרוצה- רוב הסיכויים שהרווחתם לקוח להמון זמן ואם לא, תבקשו חוות דעת ורק תשתפרו ותצמחו מכך.

לסיכום, כמו שאנחנו ממליצים תמיד, שיטת העבודה הטובה ביותר היא זאת שבה כדאי לתת ללקוחות ערך בעבור השירות שלנו. הלקוחות יהיו מרוצים ולא יבטלו את המנוי ואתם תרוויחו כסף בעסקים טובים. מקווים שעזרנו לכם להבין טוב יותר את המושג "מנוי בתשלום" וגרמנו לכם להבין מהי הדרך המתאימה לכם ביותר להיעזר בשיטה זו- מאחלים לכם רק עסקים רווחיים ופוריים!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *