למילים יש ערך רב, במיוחד למילים הנכונות, אבל את התמונות זה לא מעניין. במירוץ על תשומת הלב הן תמיד מובילות. עיני הגולשים פקוחות לרווחה, תרות ומחפשות ללא הרף רשמים ויזואליים מרעננים, יפים, מרגשים ומצחיקים. הפייסבוק כבש בסערה את המסנג'ר והאי.סי.קיו בעיקר בזכות היכולת לשתף ולהפיץ תמונות בקלות ובמהירות. הסמארטפון דחק את כל הסלולאריים הישנים בדיוק מאותה הסיבה –ויזואליזציה. אם יש לך אתר, אם אתה מעלה פוסט או מפרסם שרות או מוצר חדש, עשה לעצמך שרות גדול – צרף תמונה !

כולנו יודעים שכאשר אנו קוראים ספר לדוגמא, ואנחנו מדפדפים בו במהירות ורואים כל מיני איורים יפים ומושקעים, אנחנו נמשכים מידיית גם לתוכן- האחד משפיע על השני. האימרה "תמונה אחת שווה אלף מילים" נכונה בהחלט- כאשר אנו צופים בתמונות או ציורים, המוח שלנו ישר מתחיל לנתח אותן, הפעולה הזו מעוררת אצלנו סקרנות ורצון עז להמשיך ולקרוא. הדוגמא הזו נכונה לכל שיטת שיווק המשתמשת בתמונות כמו מאמרים- כאשר אתם קוראים מאמרים ויש בו תמונות אתם מקבלים מעין הפסקה מהתוכן ומחברים אותו לפרקטיות- כיצד מה שקראתי מתחבר למציאות? כך לדוגמא, אם אתם קוראים מאמר שיווקי שמפרסם דיאטנית מסויימת, ובין הפסקאות אתם רואים תמונות של הפירות והירקות שהיא דיברה עליהם, אתן נשארים מרותקים ומתעניינים בהמשך התוכן.

כמובן שהתמונה צריכה להמחיש בצורה הגיונית ומתאימה את הטקסט המחובר אליה- אנשים לא יבהו בתמונה וישכחו מהטקסט. המטרה שלכם היא לשמור על העירנות והעניין של הקורא בכדי שהוא לא יפרוש מקריאת טקסט יבש ובנאלי, אלא ישמור על עניין, רוח טובה, ורצון להבין את החיבור של הטקסט לתמונה.
ישנם תחומים בהם הצגת תמונות הינה חיונית. לדוגמא: אם אתם מנהלים חנות מקוונת ומוכרים פריטים שונים- אין מצב כזה שאתם לא מציגים אילוסטרציות של המוצרים שלכם לצד הפירוט והמחיר.

אז על אילו תמונות אנחנו מדברים בדיוק?

ובכן, אפשר ללכת בדרך הצפויה והמקובלת:
לדוגמא, אם אתה אינסטלטור אתה יכול לצרף תמונה של איש מקצוע בסרבל רכון מתחת לכיור או אם אתה מגשר, צרף תמונה של עו"ד מעונב היושב מול זוג לקוחות. זוהי אפשרות אחת.
למרות זאת, כמובן שתמיד עדיף להפתיע, לרגש ובעיקר להצחיק- כי מי כמונו יודע שההומור הוא הדרך הקצרה ביותר לחבר בין אנשים, ליצור עניין ולעורר סקרנות. אז בתור אינסטלטור (או בעברית שרברב), למה שלא תצרף תמונה של אישה מבועתת שתולשת שערות וצורחת: שוב התפוצץ הדוד ???

בתור מגשר למה שלא תצרף תמונת קומיקס היתולית של קטטה (למשל האחד מביא באגרוף והאחר רואה כוכבים). בדרך זו אתה לוחץ על הכאב (טריק שיווקי מקובל וידוע) וכמובן מציע את הפתרון ההגיוני והמושכל בטקסט הנלווה- אתה מציע את עצמך כפתרון לבעיות המתסכלות של האנשים ומעורר רצון ליצירת קשר מיידי לפתירת הבעיה שלהם. 
שים לב, בגין זכויות יוצרים, אסור לצרף תמונות שמצאת ברשת בגוגל או בכל מקום אחר- כאלטרנטיבה ניתן לרכוש תמונות בתשלום באתרים מקובלים כגון:
http://www.123rf.com/
או לבחור תמונות בחינם מאתרים מורשים כגון:
http://www.everystockphoto.com/
http://www.stockfreeimages.com/

לסיכום, אם יש לך מילה שמסבירה ותמונה שמחברת – הסתדרת בחיים, או לפחות ברשת. ברגע שתבחרו תמונות מפתח אסטרטגיות ותשלבו אותן במודעות שלכם, המאמרים וכל פעולת שיווק אחרת, אתם תמשכו אנשים בצורה מיידית לרצות לקרוא ולדעת עליכם יותר. כך אתם לא רק תוכלו להשיג יותר לקוחות ואנשים המתעניינים בכם, אלא גם תבנו לעצמכם מוניטין של אנשים שיווק יצירתיים, מיוחדים ושונים מהכלל הרחב- אתם תעברו את המתחרים שלכם בייחודיות והחשיבה השונה שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *