אל תדאגו חברים אני לא הולך לעשות לכם שיעור חקר המוח אבל את מה שאתם הולכים ללמוד בטור הזה חשוב שתבינו כמו שצריך כי הוא חלק בלתי נפרד מעבודת קופירייטינג משובחת בדף נחיתה.

בעיקרון המוח של האדם מחולק ל-3 חלקים, הם נקראים: קליפת מוח, המערכת הלימבית וגזע המוח.
כל אחד מחלקי המוח האלה אחראי על דרכים שונות בהן אנו פועלים, ואולי אפילו יותר חשוב, מהמבט שלכם כקופירייטרים, לכל אחד מהחלקים האלה יש דרך שונה לעיבוד מידע וקבלת החלטה או יציאה לפעולה.

שימו לב! אני מזכיר לכם שהחלק הזה הוא החשוב ביותר בקורס כולו ולכן אני מבקש שתישארו מרוכזים כי אנחנו הולכים לעבור בקצרה על כל אחד מהחלקים ולהסביר כיצד הם פועלים.

חלק 1 – קליפת המוח (נקרא גם המוח החושב)

המוח החושב הוא החלק המפותח ביותר מבין שלושת החלקים. זהו החלק במוח בו מתנהלות כל הפעולות המודעות שלנו וכל המחשבות הגדולות שלנו מתרכזות בחלק זה. המוח החושב פועל בצורה של עיבוד נתונים. הוא מעבד כל מחשבה שנכנסת לחלק הזה והוא יכול לעבד רק בעיה אחת בכל פעם.

בחלק הזה של המוח אנו חושבים בצורה לוגית ויכולים לפתור בעיות, כמו למשל בעיות מתמטיות. אז אתם בטח חושבים שהחלק הזה הוא מועיל ביותר וכמובן הוא בהחלט מועיל. אך בכל הקשור למוטיבציה ופעולות אמוציונאליות זהו החלק החלש ביותר במוח. הוא נוטה להתעייף מהר, להיסחף במחשבות כמו למשל כשאנו חולמים ולפעמים אפילו נמצא במצב של בלאק אאוט.

החלק הזה במוח הוא הראשון לקבל או יותר נכון להיות מודע לבעיה אבל הוא לא יטפל בבעיה – הוא רק "יחשוב עליה"… אנחנו רוצים שהקורא יפעל ויקבל החלטה מיידית לקנות את המוצר שלנו.
אז כפי שהבנתם אנחנו לא רוצים לבנות את דף הנחיתה שלנו בצורה שתפנה לחלק הזה של המוח, אז בואו נמשיך ונדבר על החלק השני.

חלק 2 – המערכת הלימבית

החלק הזה של המוח מצוי ביונקים ובחיות אחרות, היא נקרא המערכת הלימבית – היא גם החלק האמצעי במוח.
במערכת הלימבית מתרחשות כל הפעולות של התת מודע שלנו, אז איך אנו מתקשרים עם חלק זה של המוח? הדרך הכי טוב לעשות זאת היא לדבר ברמת הרגש. זהו החלק במוח שנותן לנו תחושה של שייכות, הוא בונה לנו את המנטאליות הקבוצתית שלנו.

אז מה דעתכם? האם זהו החלק שאנו, כקופירייטרים, צריכים לתקשר איתו? ובכן… לא. אתם מבינים… החלק הזה של המוח רוצה לקבל החלטות אבל לא יכול, לפחות לא לבד. אז נשאר לנו רק את החלק השלישי – בואו נבין למה.

החלק ה-3 – גזע המוח

גזע המוח שולט על כל הפעולות האוטומטיות במוח שלנו. זה החלק בו כל מתקבלות החלטות לגבי כל הפעולות המודעות חלקית אצלנו. אני כבר אסביר.

זהו החלק החזק ביותר במוח שלנו, הוא עובד 24/7 והוא דואג לדבר אחד בלבד וזהו ההישרדות שלנו.
החלק הזה של המוח הוא אנוכי ומטרתו לשמור עלינו הוא מתכונת להגנה עצמית ורצון לשרוד, הוא לא פועל בשום תפקיד אחר מלבד זה! כשהוא מקבל החלטה האם המשהו הזה טוב או לא טוב עבורו הוא תמיד שואל את עצמו קודם "האם זה בטוח?", "האם זה מועיל עבורי?"
אז כפי שאתם יכולים להבין, החלק הזה במוח מסוגל לקבל החלטות, למען האמת הוא מאסטר בקבלת החלטות, הוא הסמכות העליונה לקבל החלטה ולצאת לפעולה, הוא זה שמקבל את ההחלטה אם לפעול עכשיו, או לשלוח את המידע הזה לחלקים האחרים במוח לקבל חוות דעת של המערכות הלוגיות והחברתיות.

שימו לב – הדבר החשוב ביותר לקופירייטרים בגזע המוח זה שהוא מהווה את המרכז לתגובות אמוציונאליות ואינסטינקטיביות שלנו כבני אדם. התפקיד שלכם כקופירייטרים הוא לעורר אמוציות אצל הקורא, עליכם כל הזמן לפתח את הכישורים והיכולות שלכם לתקשר עם החלק הזה של המוח.

דף המכירה שלכם ידבר קודם כל לגזע המוח, התפקיד הראשוני של דף המכירה שלכם יהיה לעורר אמוציות חזקות אצל הקורא, זה יבנה להם מנגנון הגנה שלא ייתן למחשבות הלוגיות שלהם להיכנס.
זו הסיבה למה אתם תלמדו איך לכתוב כותרות שמושכות תשומת לב. כותרות עם רווחים או תוצאות משמעותיות ומשנות חיים, ועם הבטחות אטרקטיביות שיענו על השאלה "האם זה בטוח?"

במילים אחרות, דף המכירה שלנו צריך לכלול את החוקים שלנו עם שילוב של מילים כוחניות מה שיסיר את כל ההתנגדויות של הקורא כשנציע לו תוצאות טובות והבטחות שיאפשרו לו להרגיש בטוח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *