רשימת תפוצה למי שלא יודע היא מועדון הלקוחות האינטרנטי שלכם. אתם רוצים רשימת תפוצה איכותית ככל האפשר שתוכלו להגיע אליה בלחיצת כפתור. עם זאת חשוב להבין שמדובר באנשים אמיתיים מאחורי המחשב וחשוב לבנות אתם יחסי אמון. רבים מן האנשים שבונים רשימות תפוצה חוזרים על אותן טעויות שוב ושוב ואחר כך מתפלאים מדוע אינם מצליחים לייצר כסף מרשימות התפוצה שלהם. אז כדי להימנע מהטעויות הללו וכדי לדעת איך באמת צריך להתנהל עם רשימת התפוצה שלו בצורה מקצועית ויעילה, הכנתי לכם רשימה קלילה של 10 טיפים לניהול רשימות תפוצה:

  1. אל תתייחסו אל הרשימה כאל רובוטים:
    עם ההרשמה לתפוצה אתם מחלקים מתנה אחת לנרשמים, לאורך הזמן אם תרצו לבנות אמון עם הרשימה שלכם דאגו מדי פעם לשלוח להם טיפים, ספרוני PDF, שוברים, סרטוני ווידיאו וכל תוכן בעל ערך שאתם יכולים לחלק להם – ובחינם. קחו בחשבון שמדובר באנשים מאחורי המחשב ואתם רוצים לבנות אתם אמון, מכיוון שללא אמון הם לא יקנו מכם כאשר תציעו להם מוצר מסוים.
  2. אל תחשבו רק על גודל הרשימה אלא על איכותה:
    ידוע שרשימה איכותית של 100 אנשים תהיה הרבה יותר יעילה מרשימה של 1000 אנשים שאינה איכותית. כלומר אם מתוך 100 האנשים יש אחוז גבוה של אנשים שקוראים את המיילים שאתה שולח ואפילו כמה מכירות למוצר שהצעת להם, ולאותה רשימה לא איכותית של 1000 אנשים אחוז קטן מאוד של אנשים קורא את המיילים ובקושי יש מכירה או שתיים אם בכלל כאשר אתה מקדם מכירות. במקרה כזה עדיף להשאיר את הרשימה הקטנה ולמחוק את הרשימה של 1000 האנשים מהמערכת (אם היא עולה לכם יותר ממה שהיא מייצרת עבורכם כמובן). שימו לב כי בכל מערכת לניהול רשימות תפוצה אתם משלמים יותר כסף ככל שהרשימה גדלה (בהתאם לחבילה) ולכן אתם לחסוך הוצאות מיותרות.
  3. חוק פרטו – 80% ערך, 20% קידום מכירות:
    ברוב הזמן חלקו מתנות וטיפים לרשימה שלכם בחינם, תנו להם לסמוך עליכם, להבין שאפשר ללמוד מכם.
  4. כתבו כותרות מעניינות:
    בלי כותרות מעניינות שמדברות אל האנשים – אנשים לא יפתחו את המיילים שלכם.
  5. תכללו קישורים ברורים:
    השתדלו להימנע מפרסום קישורים ארוכים ומתישים או לא ברורים. הכניסו היפר קישור לתוך משפט הנעה לפעולה או כתבו כתובת דומיין ברורה המוביל לדף שאתם רוצים.
  6. כתבו מיילים ברורים וקריאים:
    בדקו את גודל הכתב שלכם, כתב קטן מדי עלול להיות לא קריא מכיוון שיש הרבה אנשים (בכל גיל אגב) עם בעיות ראייה שאתם לא רוצים להפסיד כלקוחות פוטנציאלים שלכם. כתב גדול מדי לעומת זאת עשוי להיות מציק לעין, לא מקצועי ולא מתאים. כמובן להשתמש בצבעים הגיוניים, לא בוהקים מדי שקשה לקרוא.
  7. הכינו חתימה מותאמת:
    דאגו שבכל סוף מייל שלכם תופיע חתימה שלכם, מי אתם, מה אתם עושים, כוונו לאתר שלכם, לדף הפייסבוק שלכם ועוד…
    אתם יכולים לקבל רעיונות מאנשים אחרים שאתם מקבלים מהם מיילים.
  1. שלחו לעצמכם מייל לפני השליחה לתפוצה:
    לפעמים קורה שאנו שולחים במהירות מייל לתפוצה וגילינו שגיאות כתיב, או שהמייל לא מעוצב היטב, לא קריא, שהקישור לא עובד… בקיצור – שלחו לעצמכם את המייל לצורך בדיקה, רגע לפני שאתם שולחים אותו לרשימת התפוצה שלכם.
  2. אפשרו לאנשים לשתף את המייל עם אחרים:
    השאירו את האפשרות להוסיף למייל שלכם כפתור שתף לחבר – מכיוון שאנשים אוהבים לשתף דברים, כל שיתוף כזה הוא חשיפה חינם עבורכם.
  3. כתבו מיילים קצרים:
    אם מישהו ישלח לי אימייל ארוך אני כנראה לא יקרא אותו, ואני מאמין שגם אתם לא. אלא אם כן באמת ישנה סיבה לאימייל ארוך – עדיף שתשלחו אימיילים קצרים. גם אם מדובר בטיפים בעלי ערך – לא משנה כמה ערך יש שם ואתם מחלקים בחינם – אם הבנאדם בצד השני לא קרא את המייל כי הוא נראה לו ארוך מדי – בניית האמון לא התבצע למעשה.

אם אתם זקוקים לעזרה נוספת, אתם מוזמנים להשאיר תגובה כאן למטה ואשמח לעזור לכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *