קידום אתרים הוא פעולה שיווקית חיונית והכרחית לכל הדעות. לאחר שעשיתם את הצעד, בניתם, יצרתם, עיצבתם והעליתם את האתר שלכם לאינטרנט, עליכם להתחיל להציף אותו בתוכן ופעולות שיווק שונות שיעלו אותו לתודעות הציבור ואתם תוחלו להתחיל ולקצור את פירות המאמצים שלכם. על מנת לשווק את האתר שלכם בצורה נכונה ויעילה, הבאנו לכם רשימה מפורטות של כל הגורמים המשפיעים על דירוג תוצאות האתר שלכם במנועה החיפוש גוגל- שבו למעשה מעל 90% מהגולשים משתמשים.

בכתבה זו אדון ב-4 העקרונות החשובים ביותר במלאכת קידום אתרים, אך רגע לפני שנצלול לפרטים הקטנים ראוי לתת הקדמה קצרה על כיצד מנוע החיפוש גוגל עובד.

איך מנוע החיפוש של גוגל עובד?

שם המשחק הוא רלוונטיות. מנוע החיפוש של גוגל שואף להציג לגולשים את תוצאות החיפוש הרלוונטיות ביותר לשאילתת החיפוש שהקלידו. כדי להבטיח רלוונטיות זו מתעדכן מנוע החיפוש בכל דפי האינטרנט החדשים והישנים והוא עושה כן מדי תקופה. לאחר שהוא מתעדכן הוא מדרג את דפי האתרים בהתאם למידת הרלוונטיות למילת חיפוש מסוימת.

הזחלן האוטומטי של גוגל אוסף נתונים אודות דפי האינטרנט השונים ומעניק להם ניקוד בפרמטרים שונים (4 העקרונות המנחים). אתר שמקבל ציונים גבוהים יותר בפרמטרים השונים ידורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש מאתר שמקבל ציונים נמוכים. כך שכאשר אנחנו מבצעים חיפוש, מנוע החיפוש של גוגל פונה למעשה אל מאגר הנתונים שלו ושולף ממנו את הדפים הרלוונטיים לשאילתת החיפוש שהוקלדה בכדי לספק לכם את התוצאות הטובות ביותר- זהו האיטרנס של גוגל. מטרתו של גוגל היא להבטיח פעם אחר פעם תוצאות רלוונטיות ואיכותיות ללקוח, מפני זאת גוגל מתחשב בפרמטרים רבים בעת בחינת האתרים השונים ולפיכך מציע אותם לגולשים לפי הסדר של הערך שהם נותנים לגולש- כך גוגל עושה קידום אתרים.

עקרונות חשובים בקידום אתרים:

1. תוכן: 
– מחקר מילות מפתח הרלוונטיות לתחום העיסוק של האתר ואיתור נטיות חיפוש של גולשים
– הרלוונטיות של התוכן לנושא העיסוק של האתר.
– צפיפות מילות מפתח שנעה בין 3% לבין 7%.
– שימוש במילים נוספות מהשדה הנושאי של האתר.
– כתיבה נכונה למדיום האינטרנטי: פסקאות קצרות, כותרות משנה ועוד.
– יצירת דפי נחיתה ייעודיים באתר.

2. קישורים נכנסים:
– שימוש נכון בטקסט העוגן לקישור.
– רלוונטיות האתר שמקשר.
– סוגי קישורים.
– מיקום הקישורים בדפי האתר.
– יחס קישורים נכנסים ויוצאים.

3. אופטימיזציית קוד האתר:
– תקינות הקוד: התאמת קוד האתר לתקן הבינלאומי WC3
– תגיות מטה: Meta Description, Meta Keywords, Title.
– זמן טעינת האתר.
– נראות האתר בדפדפנים השונים.

4. איזונים ובלמים:
– תדירות עדכון התוכן באתר
– משך הזמן שבו הגולשים נמצאים באתר
– קצב בניית הקישורים

לסיכום, כל אחד מעקרונות אלו הוא חשוב וביחד הם משתכללים לכדי הציון הסופי אותו מעניק גוגל לכל דף אינטרנט- שזהו אחד הכלים המשמעותיים ביותר שעומדים לרשותכם בעת שאתם מנסים לעסוק בקידום אתרים בפרט ובקידום העסק שלכם ככלל. מאחר ומדובר בתורה שלמה, אקדיש לכל אחד ואחד מהמרכיבים האלו כתבות בגיליונות המגזין הבאים. בפוסט הבא שלי נתחיל ממאמר בנושא מחקר מילות מפתח.

תגובה אחת

  1. היי hackerman מדובר בכתבה ישנה יחסית, אולם אני עדיין מכיר מקדמי אתרים רבים שצפיפות מילות מפתח בסדר הגודל הכתוב כאן עדיין מנחה אותם בעבודה מול לקוחותיהם. למעשה אני עובד עם למעלה מ-20 חברות קידום שונות 🙂 האם תוכל להכין מאמר מקצועי משלך בנושא ולשתף אותנו באני מאמין שלך לגבי קידום אתרים? אני סבור כי זה יעניק ערך רב לקוראים 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *