לא תמיד פרסום שלילי הוא פרסום שניתן להפיק ממנו ערך, לפחות לא בעולם האינטרנט. לא כל הדרכים כשרות, ולא כל הזדמנות למשוך תשומת לב מצד אנשים שונים היא טובה לכם. המושג "פרסום שלילי בפייסבוק" מתייחס לניסיונות פרסום עצמי שגם עוברות על כללי השימוש באתר, וגם נוטות לעצבן מאוד את האנשים באופן כללי, לכן כדאי לנקוט בשיטות אלו כחלק מהניסיון להפוך את המותג לידוע ומעורב יותר בעולם האינטרנט.

מה לא כדאי לעשות בפייסבוק?

יש מספר שיטות שאנשים מנסים לנקוט בהן, אך רוב מדובר בטעות איומה. לדוגמא: פניות ישירות לאנשים בהודעות פרטיות. גם אם נראה לכם שהאדם הוא הלקוח הפוטנציאלי שלכם, גם אם אתם בטוחים שאם הוא רק היה יודע על המבצע המיוחד שלכם – הוא היה רוכש את השירות שלכם, עדיין לא מדובר בשיטה לגיטימית להשגת לקוחות חדשים. יתר על כן, אם האדם ממש לא אהב את העובדה שפניתם אליו (זיכרו, על פי כללי פייסבוק, אתם אמורים להוסיף לחברים אך ורק אנשים שאתם מכירים) ויסמן את ההודעה שלכם בספאם – אתם עשויים להיחסם מהפייסבוק אחת ולתמיד. זו גם אחת הסיבות שלא מומלץ ליצור משתמשים פיקטיביים לפרסום העסק, בהחלט מספיק ליצור עמוד עסקי איכותי ולהשקיע בו את כל המשאבים ליצירת מודעות לחברה ולמותג. גם תיוג של המון אנשים בתמונה פרסומית לא יגרום להם להתעניין במה שיש לכם לומר.

המלצות של מומחים בדבר שיווק ברשתות חברתיות

נאוה ענבר פועלת בתחום האינטרנט מזה שנים ארוכות ויכולה לספק מידע אמין שנבדק לא פעם ולא פעם ברמה הפרקטית במהלך עבוד על קידום מותגים וחברות שונות ברשתות החברתיות המובילות. הצוות של משרד יחסי ציבור זה מתמחה בין השאר בביצוע שיווק ברשתות חברתיות, וניסיון זה יכול להעיד על כך שאין שינויים שנעשים בין לילה – גם לא באינטרנט. ליצירת קהילה ובכדי לכבוש את לבם של הלקוחות הפוטנציאליים דרוש זמן, סבלנות וגם כסף לפרסום ממומן שנעשה בחוכמה ותוך הבנה של חוקי המשחק בעולם האינטרנט. כך מקבלים את התוצאות הרצויות – ולא באמצעות שיטות פרסום "אפורות" שעשויות להוציא לכם שם רע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *