שיפור תהליכי עבודה

להיות בעל עסק בעידן המתקדם הוא להיות עם אצבע על הדופק תמיד ולדעת כיצד העסק מתנהל ולדעת כל פעם לשפר את תהליכי הארגון בצורה נבונה. כל בעל עסק מכיר את הדילמה המוכרת "האם להוציא שירות מסוים", "האם להוסיף שירות חדש", "כמה להשקיע בפרסום והיכן" וכו'. על מנת לפתור את שאלות אלו ולהגיע להצלחה, על בעל עסק לדעת כיצד לשפר את תהליכי העבודה בארגון, כלומר החל משלב גיוס הלקוח, מתן שירות ללקוח ושימור הלקוח. למעשה, שלבים אלו הם חשובים ביותר, שהרי אם הם אינם מתבצעים בצורה נכונה קל לעסק להגיע לסטטיסטיקות העגומות של 1 מתוך 4 עסקים מצליח. לצערנו נתון זה הוא נכון ורק 1 מתוך 4 עסקים בישראל מצליח לשרוד, לכן על ידי שיפור והתמדה באופן שוטף כתהליך עבודה לכל דבר, ניתן להתגבר על הסטטיסטיקה העגומה ולהצליח.

אבל מה זה אומר לשפר את תהליכי העבודה בארגון?

לכל עסק חייב להיות תכנית עסקית, בין אם זו תכנית שנכתבה על ידי מנטור עסקי, יועץ או על ידי בעל החברה. בתכנית זאת קובעים כיצד יש להתנהל כדי להגיע להכנסה מסוימת, אולם לא תמיד הכל עובד כמו שעון, לכן חשוב בראש ובראשונה להתמקד בתכנית העסקית, שהיא תשמש כמעין בסיס ולאחר מכן לשנות תהליכים על פי הצורך או על פי דרישה. לדוגמא, אם שירות או מוצר מסוים נמכרים יותר, כדאי להעצים אותם ואף לפתח מוצרים דומים, אולם אם יש מוצר או שירות שאינם הולכים, אולי כדאי שלא לבזבז עליהם משאבים ופשוט להוריד אותם מהמדפים.

שיפור תהליכי ארגון חייב להיעשות על ידי טבלאות, דוחות וסטטיסטיקות שיאפשרו לבעל העסק לעקוב אחר ההכנסות וההוצאות של החברה ולדעת בכל רגע נתון היכן הוא נמצא, כדי שלא יהיו לו הפתעות בהמשך. באמצעות הדוחות והנתונים ניתן לשפר תהליכים בחברה ואף להשתפר מבחינה פיננסית, שהרי יש קשר ישיר בין התנהלות פיננסית נכונה לבין שיפור התהליכים בארגון. כמו כן, יש צורך לבחון א הדרך בה עובד לקוח משלב הגיוס, שהוא למעשה שלב הפרסום והשיווק של החברה, דרך שלבי המכירה מול נציגי המכירות בארגון, קבלת השירות על ידי שירות לקוחות ולאחר מכן שימור הלקוח ומכירת שירותים נלווים נוספים ללקוח כדי להגדיל את רווחיות החברה.

אם כך, נראה כי אין קיצורי דרך בכל הקשור להתנהלות עסקית נכונה, לכן על בעלי העסק לשפר באופן שוטף את תהליכי העבודה בחברה כדי להגיע לתוצאות טובות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *