עולם החנויות הווירטואליות הופך ותופס נתח מכובד בתחום המכירות העולמי. יותר ויותר אנשים בוחרים לרכוש מוצרים מאותם אתרים המציעים מגוון מוצרים בתחום העשייה שלהם – החל מאופנה והנעלה, דרך גאדג'טים ומוצרי חשמל ועד מוצרים לבית, לגינה ולטיול. אחד ההבדלים המשמעותיים בין האתרים המצליחים לאלו שאינם טמון ב"יחס ההמרות" שלהם. כלומר, כמה גולשים שנכנסו לאתר שלהם, אכן ביצעו פעולת רכישה. אם גם אתם מרגישים שאנשים רבים בודקים את החנות שלכם, אך מעטי מעטים קונים ממנה, הגעתם למקום הנכון. חמש דרכים יעילות ופשוטות להגדלת יחס ההמרות של החנות האינטרנטית שלכם.

ויזואל תמונות ווידיאו

ראשית כל, הקלישאה האלמותית לפיה "תמונה שווה מאלף מילים", נכונה ומדויקת כאשר מדובר בחנות וירטואלית באינטרנט. מחקרים בנושא הוכיחו במפורש – אתרים המציגים את סחורתם באמצעות תמונות איכותיות, בולטות, מתאימות ומרשימות, מוכרים פי 3 ויותר מאשר אתרים שאינם מציגים תמונות כלל, או מציגים תמונות לא לפי כללי האיכות הנדרשים. מהם אותם כללי איכות? איכות צילום גבוהה, צבעים בולטים, גודל נכון (עם אפשרות הגדלה), הפיכת התמונה לקישור למפרט הטכני (גולשים רבים, באופן מודע או אינסטינקטיבי נוהגים ללחוץ על התמונה) ועוד.

בהמשך ישיר לנושא התמונות, מגיע עניין סרטוני הווידאו. בימינו, בהם ערוצי הווידאו מהווים נדבך מרכזי באלמנטים רבים כל כך בחיינו (לימודים, העשרה, הדרכה, בידור וכו'), קל לעשות את ההפרדה בין החנויות המציגות סרטוני ווידאו (שלרוב יהיו באתרים מושקעים, חדשים ומעוצבים), לבין כאלו שמסתפקות בתמונות בלבד. ערכו לעצמכם סרטון או כמה קצרים, חכמים ומושקעים, ולא תאמינו כמה יחס ההמרות שלכם ישתפר.

עיצוב האתר נוחות הגלישה והנעה לפעולה

עוברים לנקודה השלישית – עיצוב האתר. בדיוק כמו שאם הייתם פותחים חנות 'אמיתית' הייתם מעצבים אותה בטעם טוב כי, מה לעשות, אנשים לא אוהבים לשהות במקום שלא נאה בעיניהם, כך גם פני הדברים בחנויות און ליין. אתר בעל עיצוב מיושן, כתב קטן ודהוי, תמונות מטושטשות, אפקטים שיצאו מהאופנה בשנות התשעים ותחושה כללית של חזרה במכונת זמן 30 שנה אחורה, יגרמו למרבית הגולשים 'לברוח' לאתרים מתקדמים יותר. היעזרו, אם צריך, בחברה המתמחה בעיצוב אתרים בכלל וחנויות און ליין בפרט, ותנו לגולשים שלכם ליהנות מאתר 'חתיך' שיוציא למתחרים שלכם את העיניים.

נסיים בשתי נקודות קטנות, אך חשובות. ראשית, נוחות הגלישה. אנשים שנכנסים לחנות ווירטואלית לא אוהבים לחשוב יותר מדי, לחפש ולהתבלבל. על כן, חשוב ליצור אתר ברור, נוח לתפעול ולגלישה, בלי נקודות בהן ניתן "ללכת לאיבוד" בקלות.

נקודה נוספת היא ההנעה לפעולה. בעלי חנויות אינטרנט רבים 'מתביישים' לדחוף את הגולשים למכירה, וחבל. אתרי-חנויות שמדגישים את ערוץ המכירה ולא מצניעים אותו (לצד יצירת תהליך רכישה קצר ומהיר ככל האפשר), מגדילות משמעותית את יחס ההמרה. אז את הלחיץ "לרכישה" אל תצניעו בצד ובקטן, אלא הציבו אותו במקום בולט.

בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *