איך לגרום לעמוד שאתם רוצים להופיע בגוגל במקום עמוד לא רצוי

 

מאת: נתן ליכטר

צרות של עשירים: האתר שלכם מופיע תחת אחת המילים המרכזיות בדף הראשון בגוגל, אבל לא עם העמוד הרצוי. למשל יש לכם עסק בנושא הדברות ואתם רוצים שקטגורית "הדברה ירוקה" תופיע כשאתם מקלידים את המילה  "הדברה ירוקה". אבל במקום זאת מופיע הדף: הדברה בתל אביב ואין זה משנה אם אתם בודקים מהסלולר, ממרכז הארץ או מדרומה. למה מדובר בצרות של עשירים? בעוד שמאות מדבירים נלחמים על מקום בדף הראשון, אתם כבר שם אבל פשוט עם הדף הלא רצוי. זה לא סוף העולם. כל מקדם אתרים ידע כיצד לטפל במקרה כזה.

הבנת האופן בו גוגל עובד

אתם בטוח תוהים מדוע הדף "מדביר בתל אביב" מופיע כאשר אתם מקלידים "הדברה ירוקה". לשם כך צריך להבין את מה שנקרא המוח האלגוריתמי של גוגל (מונח שתבעתי הרגע כי סתם בא לי, אבל אתם מבינים מה הכוונה). גוגל רוצה להציג לגולש את התוצאות הרלוונטיות ביותר לא רק מבחינת אתרים אלא גם מבחינת דפים ספציפיים באתרים ביחס למילות המפתח בהם משתמש הגולש. במקרה הזה, מבחינת גוגל, העמוד הרלוונטי ביותר על המילה מדביר, הוא מדביר בתל אביב ולא הדברה ירוקה. יחד עם זאת, לא תמיד מה שנתפס כרלוונטי בעיני גוגל הוא באמת נכון במציאות. לפעמים ישנה טעות במוח האלגוריתמי, ואין זה משנה מה נעשה מבחינת קידום אתרים אורגני, כך שהוא לא ממש מצליח להציג את הדף הנכון, ולפעמים פשוט מדובר בגורמים פנימיים באתר שלכם, שמובילים אותו לחשוב שזה הדף הרלוונטי. לא משנה בגלל מה זה נובע, אפשר לתקן זאת.

שלב 1: ניתוח מצב העמודים

השוו בין שנין הדפים שאתם רוצים שיחליפו מקומות ביניהם בגוגל לפי הקריטריונים הבאים:

  1. כמות תוכן – מה גודל הטקסט ורמתו המופע בדף.

 

  1. צפיפות מילות מפתח – האם בדף מדביר בתל- אביב הביטוי הדברה ירוקה חוזר יותר פעמים מאשר בדף המקורי של הדברה ירוקה? לא פלא שהדף הזה מקבל עדיפות.

 

  1. מצבו ההיררכי של הדף – תוכן באתר יכול לעלות ב 2 מקומות. בתור קטגוריה או תת קטגוריה או בתור פוסט בבלוג. קטגוריה או תת קטגוריה שמופיעים בתפריט ראשי או תפריט צדדי, יהיו חזקים יותר מאשר פוסט בבלוג, במיוחד אם אותו פוסט קבור עמוק בתוך הבלוג בדף 20.

 

  1. קישורים

 

  • פנימיים – כמה קישורים פנימיים יש לדפים, מאיפה ועל איזה מילים (קטגוריות? פוסטים?).
  • חיצוניים – האם יש בכלל קישורים לדף הדברה ירוקה או שהתרכזתם בעיקר בלקשר לדף הבית ולכמה ערים באזור בו אתם מספקים שירות.

 

  1. נתוני מטא – איך נראים הכותרת והתיאורים. הם האם מסודרים נכון מבחינת מילות מפתח, האם יש הגדרה נכונה של אלטים לתמונות?

 

  1. מפת אתר – האם הדף הרצוי מופיע במפת האתר?

 

שלב 2 –  הבנת הבעיה וטיפול נכון בה

 

מצב ראשון – הבנתם מה הבעיה לפי סעיפים 1 עד 6. כלומר הדף הרצוי נמצא בנחיתות מבחינת כל סעיף מול הדף הלא רצוי שמופיע בגוגל. כמעט ואין לו קישורים פנימיים, מילת המפתח בו חוזרת פחות פעמים ואין לו אפילו לא קישור חיצוני אחד. מצב כזה הינו קל ופשוט לתקן. בצעו את השינויים הרצויים, אחזרו מחדש דרך כלי מנהל האתרים ותנו לזמן לעשות את שלו.

מצב שני –  הדף הרצוי עבר אופטימיזציה מלאה והוא נמצא ביתרון בכל אחד מהסעיפים 1-6 ובכל זאת גוגל נותן לו עדיפות נמוכה יותר. אז מה עושים? מחלישים את הדף הלא רצוי? ממש לא –  אל תשלחו את ידכם אל הנער, אחרת תאבדו לגמרי את המיקום של האתר שלכם לפי הדף הרצוי. מה שצריך לעשות הוא לחזק עוד יותר את הדף הרצוי.

  • חיזוק עם קישורים פנימיים – הפנו אליו עוד קישורים חזקים מדפים פנימיים כמו קטגוריות ותת קטגוריות וגם דפים שמופיעים בדף הראשון בגוגל.

 

  • הוסיפו עוד טקסט – הוסיפו עוד 300-500  מילים לתוכן. חשוב מאוד שהתוכן יהיה איכותי ובעל ערך מוסף לגולש.

 

  • קישורים חיצוניים – בנו אליו קישורים חיצוניים על טקסט העוגן הרצוי מאתרים חזקים במיוחד.

חשוב לדעת: אם הבנתם שהדף הרצוי הוא פוסט ולא קטגוריה, אל תמחקו אותו ואל תהפכו אותו לקטגוריה. תשאירו אותו כמו שהוא, כבר מאוחר מידי לעשות זאת. כמו כן, כאמור, אל תחלישו בשום צורה את הדף הלא רצוי, אלא פשוט שפרו אותו בכל דרך שניתן.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.