פעמים רבות אנו עומדים בפני מצב בו אנו מעוניינים לבנות אתר אינטרנט או להחליף את העיצוב הקיים והדילמה העיקרית שלנו היא האם לבחור בתבנית עיצוב קיימת או במעצב אתרי אינטרנט שיבצע עבורנו את העבודה. דילמה שכזאת צריכה להוביל לבדיקה של היתרונות והחסרונות של כל אפשרות וזאת על מנת שנוכל לבחור את האפשרות המתאימה לנו ביותר. קיראו עוד על עיצוב אתר לעסק קטן.

המטרה של בניית אתר אינטרנט

המטרה המרכזית של בניית אתר היא לספק ללקוחות אפשרות להתרשם מהעסק, מוצריו ושירותיו ובחלק מהמקרים גם ליהנות ממאגר מידע נרחב ואפשרות לקנות את מוצריו של העסק באמצעות החנות הווירטואלית של האתר. כיוון שיש תחרות גדולה מאוד בין עסקים באינטרנט, טבעי שכל עסק יעשה את המקסימום על מנת לבדל את עצמו מהאחרים ולהציע לגולשים ערך מוסף שהאחרים אינם מציעים. כיוון שטבעי הוא שהגולש נמשך ויזואלית אל אתרים מעניינים, מרשימים ואטרקטיביים למראה, חשוב לשים דגש על העיצוב של האתר וכל אשר בו.

פרסום באינטרנט

תבניות עיצוב – יתרונות וחסרונות

נכון להיום ניתן למצוא ברשת האינטרנט כמויות עצומות של תבניות עיצוב המותאמות לאתרי אינטרנט. חלק מהתבניות מותאמות לאתרי וורדפרס וחלק לאתרים שנבנו על פלטפורמות אחרות. ישנן תבניות עיצוב המותאמות לסגנון סולידי של משרדי עורכי דין וכלכלנים, יש תבניות ססגוניות ויצירתיות המותאמות למשרדי פרסום ועצמאיים שעובדים בתחום היצירה, יש תבניות המותאמות לבלוגים וכן הלאה.

היתרונות המרכזיים של בחירת תבנית עיצוב לאתר האינטרנט הם ההיצע הגדול והמחירים הסבירים. בנוסף, לא צריך להקדיש זמן לכל תהליך העיצוב וברוב הפעמים יש אפשרות להטמיע בעיצוב הקיים את הלוגו והסלוגן וכן להחליט על סוג הפונט הרצוי, הגודל שלו, להעלות תמונות אותן מעוניינים להוסיף לעיצוב הקיים, להחליט על צבעי תבנית העיצוב ועוד. החסרון הוא שאין כאן בלעדיות או ייחודיות. כלומר, קרוב לוודאי שתבנית עיצוב זו קיימת באתרי אינטרנט נוספים וכמעט תמיד ניתן לזהות שמדובר על תבנית עיצוב מוכנה מראש וזאת משום שהיא אינה מותאמת במאת האחוזים לאתר.

יכול גם לעניין אתכם:

קידום אתרים מקצועי

עיצוב אתר אינטרנט

ההחלטה לבחור בעיצוב אתר אינטרנט בהתאמה אישית היא החלטה לשלם יותר כסף עבור עיצוב המותאם בדיוק רב לדרישותיו של הלקוח. הצעד הראשון יהיה לפנות אל מעצב אתר אינטרנט בעל ניסיון בעיצוב אתרים מהסוג בו מעוניינים. תמיד חשוב לבחון את תיק העבודות של המעצב וזאת על מנת להחליט האם סגנון העיצוב שלו מתאים לרצונותיכם. בניית אתר שנראה טוב יכול לסייע גם בתהליך של קידום בפייסבוק, שכן אתר שנראה מושך עושה חשק להרים טלפון ובכך לקבל יותר לידים לעסק.

באם כן, תפגשו עם המעצב לפגישת קונספט, תעברו יחדיו על האפיון של האתר, תעדכנו את המעצב לגבי אתרי אינטרנט של עסקים אחרים מהם התרשמתם, מיהם המתחרים שלכם, מה הייחוד של המוצר או השירות של העסק שלכם, מה אתם מבטיחים ללקוחותיכם וכל דבר חשוב נוסף. לאחר פגישה זו המעצב יעבוד על עיצוב האתר וישלח לכם סקיצות ראשונות ויבוצעו כל התיקונים הדרושים עד לקבלת העיצוב הרצוי. החסרון של עיצוב בהתאמה אישית הוא המחיר. היתרון הוא הייחוד. אולג'ובס לדוגמא הוא אתר שבונוי יפה ומקצועת וכן מותאמת אישית (ללא תבנית מוכנה מראש).

 

כעת, כל שנותר לכם להחליט הוא האם אתם מעוניינים בעיצוב אתר אינטרנט בהתאמה אישית או שמא אתם מסתפקים בתבנית עיצוב מוכנה מראש. בהצלחה!

יש לכם שאלות? רוצים לדעת עוד? בקרו באתר Asknet – שאלות ותשובות בתחומי הדיגיטל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *