בדרכי היזמית נתקלתי בהרבה יזמים שעושים את עבודתם נאמנה ומצליחים לייצר זרם של לקוחות ועסקאות רבות לעסק שלהם.
הבעיה המרכזית אצל רוב בעלי העסקים הקטנים והבינוניים היא שאם הם לא יהיו בעסק שלהם בכל רגע נתון העסק לא ייצר להם כסף (קל וחומר אם מדובר באנשים שהם רק שכירים).

תמיד שאלתי את עצמי, האם לזה התכוון המשורר במילה עסק? האם עסק שלא יכול להתקיים בזכות עצמו בשלב מסוים באבולוציה שלו (כמובן שלא מדובר על השלב ההתחלתי) הוא אכן עסק ? או רק מקום שהעסק מייצר משכורת כמו של שכיר לבעל העסק? אני מזמין כל אחד ואחת מכם שקורה את הכתבה הזו לעצור ולחשוב אם בעסק שלו או בחיים שלו יכול להיות מצב בעתיד שהוא מפסיק לעבוד אך עדיין מייצר הכנסה.
אם התשובה היא כן – כל הכבוד!
אם התשובה היא לא, שווה לעשות עצירה ולראות אם אפשר לפתח תשתית שכזו.

זה ממש לא חשוב אם אתם שכירים או עצמאיים לכל אחד יש את היכולת לפתח לעצמו הכנסה נוספת!
אם נחשוב לרגע איך אפשר לייצר כסף מעסקים שלא חייבים להיות נוכחים בהם אז נגיע ל2 סוגים מרכזיים של עסקים ( יש עוד).
א. עסק אשר משכיר נכסים. בעל העסק משקיע סכומי כסף בקניית נכסים ולאחר מכן בכל חודש מקבל שכירות על אותם נכסים.
ב. בעל עסק גדול המעסיק הרבה עובדים אשר מייצרים לו את ההכנסה.

אז אכן אלו הם שני פלטפורמות מצוינות להיות בעלי עסקים שמייצרים לכם כסף גם שאתם פיזית לא נוכחים בהם. העניין הוא שלכל אחד מהאפשרויות יש אתגרים שרק לחלק קטן מהאוכלסייה יש את היכולת להיכנס אליהם.
באפשרות הראשונה על מנת להגיע לרכישת נכסים צריך להגיע עם סכום כסף משמעותי על מנת להתחיל ליצור נכסים – בד"כ לרוב האוכלוסייה אין סכומים שכאלו.
באפשרות השנייה, האתגרים הם שצריך להשקיע כסף במקום , עובדים, לדאוג לתזרים מזומנים , לדאוג למלאים של סחורה לנהל את העובדים, לדאוג לשלם חשבונות ועוד. גם את האופציה הזו למעט מאד אנשים יש את היכולת לקיים.

אז האם מדובר באופציות היחידות ליצור תשתית להכנסה פאסיבית ליזם המתחיל או בעל העסק?
אז זהו שלא.
ליזם קיים בתוך שתי האופציות שהזכרתי יכולת להשתמש בכוחו של המינוף. לפעמים ליזמים יש רעיונות מעולים לעסק אבל אין להם את כלי הרכב הנכון שייקח אותם ליעד שלהם. יזמים הרוצים להיכנס לתחום הנדל"ן ואין בידיהם כסף רב יכולים להשתמש במינוף כספי מהבנק. כלומר לקחת הלוואה מהבנק לרכוש נכס ובכך להגיע לרכישת הנכס אותו הם רוצים. גם כאן צריך לעשות חישוב ולראות שהעסקה אכן כדאית מבחינת המספרים אבל זו בהחלט אופציה טובה מאד.

אפשרות נוספת היא להתאגד כמה יזמים ביחד ולקנות נכס ביחד ולחלוק בהוצאות וברווחים. לאותם יזמים שרוצים לבנות עסק גדול אבל אין להם סכומי כסף גדולים להתחיל איתם גם כן יש פתרון:
תעשיית השיווק הרשתי מאפשרת לכל יזם ליצור פלטפורמה להכנסה פאסיבית וזאת מבלי להשקיע סכומי כסף גדולים.

אני יודע שלחלק מהאנשים המושג שיווק רשתי אומר בהכרח "פירמידה" או "דבר לא חוקי" או "רק הראשונים עושים כסף", אך האמת היא שהדבר רחוק מלהיות נכון. יחד עם זאת אני בהחלט יכול להבין את האנשים שחושבים כך. הסיבה היא שבעבר(ויש גם היום) היו כל מיני חברות שפעלו בצורה לא חוקית והרבה אנשים נכוו מהעניין וסיפרו על כך לחבריהם. אני האחרון שחושב שצריך ללכת בעיניים עצומות לכל הזדמנות בתעשיית השיווק הרשתי אך אני חושב ויודע שיש שם בחוץ הזדמנויות מעולות ליזמים.

לא בכדי יזמים ומיליונרים גדולים בעולם כמו ביל גייטס ואחרים אמרו ברבים מראיונותיהם שאם הם היו צריכים להתחיל הכול מחדש הם היו בוחרים להתחיל את העסק שלהם בצורת שיווק רשתי.

מדוע שיטת השיווק הרשתי היא שיטה כל כך חכמה? על זאת ארחיב במגזין הבא אך עיקרי הדברים מתבטאים בכך שאין צורך להשקיע השקעה גדולה של כסף, אין צורך להעסיק עובדים, אין צורך להתעסק בבירוקרטיה, ואפשר בקלות לנתק את המשוואה זמן = כסף. כמובן שאין לטעות, על מנת לייצר כסף צריך להשקיע זמן ולשפר מיומנות אישיות במהלך בניית העסק אך התגמול גדול והסיכון קטן לעומת פתיחת כל עסק אחר.

לסיכום: כפי שראיתם קיימות שיטות לכל בן אדם (וגם המתקדם) לייצר לעצמו תשתיות לניתוק המשוואה זמן = כסף בשני ערוצים מרכזיים גם אם אינו מגיע אם סכום כסף גדול. בד"כ יזמים המבינים את עקרונות המינוף פועלים בשלב מסוים בחייהם העסקיים בשני התחומים יחד מאחר ועסקים אלו מייצרים להם הכנסה פאסיבית אשר מאפשרת להם לבנות מספר עסקים בתחומים שונים בחיים.

ולמשפט אחרון אני שוב מזמין אתכם לעצור ולשאול את עצמכם את השאלה הבאה (אם לא עשיתם זאת בתחילת המאמר)
האם בעסק שלך יכול להיות מצב בעתיד שאתם מפסיקים לעבוד אך עדיין מייצרים הכנסה.
אם התשובה היא כן – כל הכבוד!
אם התשובה היא לא, שווה לעשות עצירה ולראות אם אפשר לפתח תשתית שכזו.

בהצלחה לכולם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *