אם אתם עדיין קמים בבוקר ושואלים את עצמכם איך להשיג כסף מהר לצורך הקמת העסק שלכם אז אני ממליץ לכם בחום להמשיך לקרוא את המאמר הבא. גם אני וגם אתם יודעים שכדי להקים עסק וכמעט ולא משנה באיזה עסק מדובר – צריך כסף. נכון שלעיתים אפשר להתחיל מאפס, מכלום ולהתקדם לאט לאט. אך מי מאיתנו אוהב לשמוע כל הזמן את ה"לאט לאט" הזה? אחת הדרכים לקדם עניינים מהר יותר היא כסף. אבל מה לעשות שאנו חיים במדינה שיוקר המחיה בה הוא "קצת" מעל מה שאנו מקבלים במשכורת ולכן אין לנו תמיד כסף פנוי בצד לפתיחת עסק (אחרת כולם היו עצמאיים…)

תוכלו לגייס כסף לפתיחה ו/או קידום העסק שלכם במספר דרכים:

  1. מימון – קיימים כיום גופים שונים ובראשם מט"י ומעוף אשר יכולים לסייע לכם בקבלת מימון/הלוואה/כספים מטעם הממשלה אשר רוצה לסייע להקמת עסקים קטנים. נכון, התהליך הבירוקרטי לעיתים מתיש ואורך מספר חודשים ולא תמיד התשובה היא חיובית, אך ברוב המקרים התשובה תהיה חיובית ותקבלו מימון בין אם מלא או חלקי לפי בקשתכם. ברוב המקרים תידרשו להמציא תחילה הון אישי בדרך כלל בגובה 30% מהסכום שאתם מבקשים – כך שאם אתם מתכננים על סכום מסוים, תעשו חשבון כמה כסף אתם צריכים תחילה.
  2. חיסכון חודשי – אם אתם חולמים יום אחד לנהל עסק משלכם אך אינכם רוצים להיעזר בהלוואה מהבנק/גופים ממשלתיים אבל יש לכם סבלנות – אתם יכולים לשים בכל חודש סכום כלשהו בצד וכך תחליטו שבתוך מספר חודשים/שנים תוכלו להקים את העסק שלכם שתמיד חלמתם עליו. אם לדוגמה אתם זקוקים ל200 אלף ש"ח לצורך הקמת העסק שלכם אז תוכלו להחליט לחסוך 2000 ש"ח בכל חודש במשך 8-9 שנים. ככל שתתחילו מוקדם יותר כך תתחילו את העסק שלכם מוקדם יותר.
  3. להתחיל בקטן – אפשרות נוספת היא תמיד להתחיל בהכי קטן שאתם יכולים. אם אתם רוצים להקים עסק אינטרנטי משלכם התחילו במינימום הוצאות: אתר אחד, שירות ספציפי שאתם מבצעים – התחילו להרוויח כסף והתפתחו. אם אתם חלמתם על מסעדה גדולה אולי תוכלו להתחיל מבית קפה או מסעדה קטנה יותר שאתם תוכלו למלא תפקיד פעיל גם בעבודה היומית. בקיצור חפשו להתחיל בקטן ולגדול מאשר להתחיל בגדול וליפול.
  4. בנק הזמנות – אפשרות יצירתית ממני אליכם יכולה לעבוד אם כבר יש לכם קהל לקוחות קבוע לעסק הקטן שלכם (ואתם רוצים להגדיל את העסק – להעסיק עוד עובדים, להתרחב למשרד גדול יותר, לפתח מוצרים נוספים…) מה שאתם יכולים לעשות זה להציע ללקוחות שלכם לשלם לכם סכום מסוים, גדול יותר מהרגיל ולקבל הנחה מיוחדת על הנאמנות שלו (כמובן שהכול יהיה חתום בחוזה). נניח שיש לכם לקוח שמשלם לכם 1000 ש"ח בחודש… אתם יכולים להציע לו לשלם לכם 10,000 ש"ח מראש והוא יקבל קרדיט הזמנות של 12,000 ש"ח. כלומר ירוויח 2000 ש"ח של מוצרים/שירות בתמורה לכך שהפקיד הכסף מראש לחודשים הבאים…

תוכלו לבחור את השיטה המתאימה לכם או אפילו להיוועץ עם יועצים עסקים בנושא זה. מה שבטוח, אל תיקחו החלטה פזיזה אלא תעשו משהו שאתם מאמינים בו ב100%.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *