לפינת הראיון האישי לגיליון זה הצלחנו להשיג בחור נהדר העונה לשם ליאור ליאני. ליאור השתתף בתוכנית השיווק/פרסום טראפיק לופ של ידידנו רן ארוסי ולאחר ניסיונות עיקשים הבחור פשוט הבריק! מוכנים להיכנס לעולמו של ליאור?

הקדמה:

הלו, ליאור? אתה בבית?

"מי זה? ולמה אתה מתקשר ב4 בבוקר?!…"

היי ליאור, אני מצטער, אני כתב של המגזין הנחשק מרקטינג פוסט ובעוד כשעה הגיליונות החדשים כבר צריכים לצאת אל מדפי החנויות ולא הצלחתי לתפוס אותך בימים האחרונים לראיון האישי!

"ועכשיו זה נראה לך זמן טוב לעשות את זה?!…"

העולם רוצה מאוד לדעת איך פיצחת את נוסחת הריטרגטינג… אם נמהר עוד נספיק – לא אגזול מזמנך יותר מכמה דקות… אני מבטיח!

"טוב נו… יש לך מזל שאני כבר לא צריך לקום מוקדם לעבודה… תגיע…"

איי, איי אאוץ' #@*@*# אררר למה אף אחד לא אמר לי שיש כלב בכניסה?!

——————————————————————————————————-

היי ליאור, אני אישית מכיר אותך ואת הסיפור שלך קצת, לטובת הקוראים שלא מכירים אותך, האם תוכל לספר על עצמך קצת? איך הגעת לתחום השיווק באינטרנט? איך התקדמת ומה בעצם הניע אותך להצלחה?

הייתי במעגל עבודה 24×7 חיפשתי עוד דרכים להכניס עוד כסף, עשיתי כמה חיפושים ומצאתי את תחום השיווק באינטרנט, התחלתי לבד ולא הצלחתי, עברתי קורס וניסיתי שוב וגם אז לא הצלחתי אבל למדתי דברים טכניים בעיקר דברים שלא ידעתי לפני. לאחר מכן התחלתי לעסוק עם זה במקביל לעבודה, לא ראיתי שאני מצליח יותר מדי ועזבתי את זה לתקופה, לפני שנה מצאתי את טראפיק לופ (מידע יותר מפורט בהמשך הראיון), עברתי את הקורס וכבר במהלך הקורס הבנתי את הפוטנציאל של השיטה והכנסתי בה את ה"פאן" האישי שלי מה שייחד אותי משאר הקבוצה ומה שבסופו של דבר גרם להצלחתי. מכאן התחלנו לראות את המכירות ומשם הכול זרם. זו כאמור שיטת השיווק/פרסום היחידה שאני מתעסק בה כיום


מתי הרגשת שבאמת הצלחת לעשות מה שלא הצלחת לעשות כל כך הרבה פעמים בעבר ואיך הרגשת באותו רגע?

המכירות הראשונות הגיעו אחרי משהו כמו 3 שבועות. התחלתי בתקציב קטן, ברגע שראיתי שיש מכירות, פתחתי את הברז, שפכתי סכומים, חלק מהקמפיינים הצליחו וחלק לא, תפסתי את השיטה והפוטנציאל של השיטה להביא הכי הרבה מכירות בתקופה הכי קצרה ומשם הכול כבר רץ…


נכוות כל כך הרבה פעמים, כמו רבים אחרים בתחילת דרכם, ידוע שרבים מהאנשים פורשים אחרי אכזבות כי הם מצפים לקבל הכול על מגש של כסף, ממה אתה נכוות ואיך התמודדת עם זה? ואיך אתה ממליץ לאנשים להתמודד ולהמשיך לנסות?

בהתחלה נכוויתי מכך שהיה חסר לי הרבה ידע מעשי, לאחר שלא הצלחתי, הפסקתי לנסות, וגם בטראפיק לופ לא הצלחתי בהתחלה והפסדתי אלפי דולרים,וגם לאחר שהרווחתי סכומים גדולים בגלל שלא קראתי כמו שצריך את התנאי שימוש והתקנון של האתרים עשיתי משהו חסר אחראיות וזה גם לסגירת החשבון באמזון וCJ-, זה שיתק אותי לחודשיים, הרגשתי הלם ועבודה בעיניים, נכנסתי למין מערבולת שלא יכולתי לתפקיד, לעבוד ולייצר, חודשיים לא נכנס כסף, התחלתי לחשוב מה עושים, הלכתי לראיון עבודה במציאות שמחוץ לאינטרנט ואז נפל לי האסימון שאין מצב שאני חוזר להיות שכיר אז החלטתי לחזור לתחום ולטראפיק לופ ולהחיות את החשבונות מחדש הפעם עברתי על המדיניות שלהם לראות שאני בטעות לא עובר על החוקים. (התרגום של כל ספר החוקים שלהם עלה לי כמה אלפי דולרים אבל הייתי חייב לעשות את זה כדי להמשיך)


תחום עשיית הכסף באינטרנט היום מונה כל כך הרבה דרכים להרוויח כסף דרך האינטרנט, חלקן יותר טובות, חלקן פחות טובות, עד כמה אתה אופטימי עבור הצלחתו של מישהו חדש הנכנס היום לתחום?

אני מאוד אופטימי, כי אני יודע שאפשר. אפשר להרוויח כסף דרך האינטרנט. הרעיון הוא להתמקד בשיטה אחת. לא להתפזר ולעשות כמה דברים במקביל. לעשות משהו אחד ולהצטיין בו, ברגע שיש מספיק כסף לגלוש לעוד נושאים אחד אחד ולא הכול ביחד.


ליאור,  נשאל אותך גם איך לא – על טראפיק לופ! היית התלמיד המצטיין שלהמחזור הראשון של התוכנית של רן ארוסי טראפיק לופ למי שלא מכיר היא תוכנית מתקדמת לשיווק ומכירת מוצרים מתוכניות שותפים – הצלחת בעזרת התוכנית ובעזרת יוזמה אישית והתמדה להרוויח סכומי עתק שאנשים מחכים להם שנים על גבי שנים בתחום – ספר לנו משהו על החוויה לאורך ההשתתפות בחודשים הראשונים בטראפיק לופ ועד הרגע בו התחלת לראות את המכירות?

קודם כל השיטה עצמה, היא גאונית, נכון לעכשיו יש יותר מדי משתמשים בשיטה הזאת גם בארץ וגם בחו'ל אבל ברגע שאתה עושה משהו ייחודי אז יש לך יתרון כלפי המתחרים שבעצם מתבטלים בגלל המשהו הייחודי הזה.

ריטרטינג למי שלא יודע זו שיטת פרסום מבוססת אנשים ולא מבוססת מילות מפתח, בעצם עוזרת לך לבנות לך אימפריה קטנה של בנאדם אחד.

וטראפיק לופ היא שיטה שלוקחת את הריטרטינג צעד אחד קדימה ומראה לך איך לפרסם ללקוחות של המתחרים שלך.

בנוגע לחוויה עצמה, כפי שאמרתי בשאלות הקודמות, בהתחלה היה לא קל ואז הגיעו רווחים יפים והכול היה נראה ורוד… לאחר מכן שסגרו את החשבונות שלי באמזון וCJ היה הלם מוחלט ולא הצלחתי לתפקיד חודשיים… לאחר מכן תרגמתי וקראתי את כל תקנון החוקים שלהם והחייתי את עצמי מחדש כי הבנתי שאין סיכוי שאני חוזר להיות שכיר.


הרבה מתלמידי טראפיק לופ של המחזור הראשון והשני קוראים את המגזין הזה עכשיו ואני בטוח שיישמחו אם תרשום כאן עכשיו שניים-שלושה טיפים מאוד חשובים שיכולים לעזור להם ולהעיר את פניהם?

הטיפ הראשון להיות יצירתי, לחשוב בתור לקוח לא בתור מפרסם – יותר יצירתי יותר טוב. לראות מה אתה היית מרגיש ומקליק במקום הלקוח. להשתדל למקד את הפרסום כמה שיותר.

למיין אנשים ולא לפרסם לכולם. לעשות פילוח דמוגראפי שאחרים לא תמיד עושים.


לאחר ההצלחה בטראפיק לופ הקמת בשעה טובה בלוג חדש משלך ומוצר חדש נכון? תוכל להסביר קצת?

לאחר פניות רבות שקיבלתי מתלמידי המחזור ה1-2, ופניות נוספות שקיבלתי, התחלתי להרים קמפיין לדוגמא שנקרא Case Study  שהוא בעצם מוצר שמראה אחד לאחד איך להרים קמפיין טראפיק לופ מוצלח לאפילייט של מוצר בקליקבנק היכול להתאים לכל מי שיש אתר אינטרנט ומוצר למכירה.


ליאור, אני מקווה שהיה לך נוח בראיון ולא הקשתי עליך יותר מדי, לאחר שהחזרתי אותך קצת אחורה בזמן גם לרגעים הפחות נעימים של תחילת הדרך, איך ההרגשה היום לדעת שאתה יכול לנשום "אוויר נקי" ליהנות מהחיים ולפצח אתגרים חדשים באינטרנט?

הרגשה מעולה. ברור שאני עדיין מודע לסכנות ומנסה להיזהר מהן כמה שיותר.בגדול זה נותן הרגשה טובה. אני ממליץ לכל אחד בתחום לקרוא את התנאים והחוקים של האתרים שהוא משתמש בשירותים שלהם. להיות אתה, להיות ייחודי, יצירתי, לא להעתיק ולבטא את האופי שלך.


תודה רבה לליאור שהסכים להתראיין למגזין ולשתף אותנו במידע יקר הערך הזה ובעיקר עניין אותנו מאוד עם סיפור חייו הנפלא..!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *