ענבל: "שלום ניסים וברוך הבא לפינת הראיון האישי, המרקטינג פוסט שמח לארח אותך ולחלוק לך כבוד להיות המרואיין הראשון של המגזין."

ניסים: "תודה רבה לך ענבל, שמח שאתם מארחים אותי כאן במשרדכם המפואר…"

ענבל: "איזה משרד אנחנו מדברים במייל?"

ניסים: "הכנסתי קצת מוחשיות – אנשים מתים מצחוק עכשיו שהם קוראים את זה :)"

ענבל: "באת להצחיק או לענות על שאלות?"

ניסים: "פוףףף, איזו דבקות במטרה, מה עם לשבור קצת את הקרח, בכל זאת גיליון ראשון של המגזין הכי יוקרתי בישראל…"

ענבל: "הינה פטיש, במקרר יש קרח… לך תשבור אותו ותגיד לי שאתה מוכן להתחיל בראיון…"

ניסים: "פייי למה את קשאסה? אפשר להתחיל…"

(עליי לציין כי ההקדמה הקומית היא רעיון ופרי עריכתו של ניסים עצמו וכי אם באמת הייתי צריכה לעבור שיחה מסוג זה לא הייתי מתנהגת בחוסר סבלנות כמתואר בקטע – הייתי נותנת לו להבין בעצמו שהוא לא מצחיק עד תחילת הראיון …)

ניסים, האם אתה יכול להציג את עצמך במספר מילים? מה המקצוע שלך ואיזה עסק יש לך?

אוקי אז למרות שאני מוכר כבר ברמה עולמית אני אציג את עצמי.
שמי ניסים אוחנה, בן 23, בעולם האינטרנט אני עומד מאחורי השם NeoMillionaire. אני עוסק בתחום האינטרנט כבר כ7-8 שנים לערך, ידעתי עליות ומורדות כמו כולם ובשנה האחרונה הצלחתי ליצור לעצמי הכנסה נוספת משמעותית דרך האינטרנט ובכך לעזור לעצמי ולמשפחה שלי לשרוד (אך הדרך לשם עוד רצופה אתגרים ועל כך ארחיב בטורים האישיים שלי בנוסף לתוכן הלימודי).

מבחינתי אני עדיין בתחילת הדרך. השאיפות שלי עולות על כל דמיון. אני שמח שיש את הראיון האישי הזה לתעד עכשיו שאני רוצה "לבנות עולם חדש של שיווק באינטרנט".
אעשה זאת על ידי היצירתיות, תכנון ופיתוח של רעיונות שלי והוצאתם לאור, הרבה מאוד אמביציה ורצון להצליח וכמובן בעזרת קהילת האנשים המתחילים או רוצים להתחיל להרוויח כסף דרך האינטרנט למחייתם.

תחילת עיסוקיי באינטרנט עוברים דרך הקמת אתרים וקידומם במנוע החיפוש של גוגל על מנת להרוויח כסף מפרסומות אדסנס ועד ניסיון תוכניות לשיווק מוצרים כאלה ואחרות (לקחתי חלק פעיל במחזור ה-2 של טראפיק לופ – שיטת שיווק למתקדמים של רן ארוסי – והייתי התלמיד הראשון מהמחזור הזה להשיג מכירות ועשיתי זאת בתוך 3 שבועות מרגע ההצטרפות! ובמעט מאוד משאבים כספיים), בין לבין הייתי משלים הכנסה מקופירייטינג וכתיבת תוכן לאתרים ועם שחרורי מהצבא הקמתי את החברה שלי לשיווק ועשיית כסף באינטרנט – Miracles – והמטרה שלי עם החברה היא ליצור עולם חדש של שיווק באינטרנט – להביא לתודעת האוכלוסייה את הכוח העצום הקיים באינטרנט וכמובן לעזור לכמה שיותר אנשים להתחיל להרוויח כסף באינטרנט בצורה נכונה לאורך זמן.

מכאן לא מסתכלים אחורה. מי שמכיר אותי יודע שאני בנאדם שאפשר לסמוך עליו מהשיחה הראשונה בנינו.
אם היית שואלת אותי איך הייתי רוצה שיזכרו אותי אז הייתי אומר לך שהייתי שמח אם היו מכירים אותי כ"פצצת אנרגיה" שיכולה להתפוצץ על כל מיזם או פרויקט ומשאירה לו 0% סיכוי לכישלון.

מה הניסיון שלך בתחום האינטרנט?

אני זוכר שהניסיון הראשון שלי באינטרנט הייתה בעצם בדיקה של "האם התחום הזה מתאים לי בכלל" ואני זוכר שכתבתי ספר אלקטרוני עם דרכים להרוויח כסף בעזרת דולר אחד בלבד וכתבתי לו דף מכירה באנגלית – השקעתי כמה מאות שקלים בקמפיין פרסומי בגוגל בלי ידע או ניסיון בכל מה שקשור לאינטרנט או לפרסום באינטרנט ובטח שלא במכירות… והתוצאות היו מדהימות – לא רק שהייתה לי כמות נחמדה מאוד של מכירות גם אספתי כמה מאות משתמשים לרשימת הדיוור שלי (שלאחר מכן נסגרה עקב הפסקת תעסוקתי בתחום למשך שנה)…

רק לפני כשנה שהשיווק באינטרנט התחיל להדליק בי אש אמיתית, כזו שמעבר ל"אני רוצה כסף", ברגע שהתשוקה האמיתית לעבודה מול האינטרנט התחילה לבעור בי, הוספתי שמן למדורה וכתבתי ספר בן 207 עמודים הנקרא "סודות הכסף באינטרנט" בו רשמתי על בערך 7-8 דרכים בעזרתן אפשר להרוויח כסף באינטרנט כולל חלק עצום בן 80+ עמודים בנושא גוגל אדסנס! כתבתי לו דף נחיתה נחמד מאוד ופרסמתי אותו בפורום אחד בלבד! זה הספיק לי כדי להביא כמה מבקרים ביום לדף הנחיתה ולהכניס כמה אלפי שקלים (כן כן אני חושף פה מידע שלא כל אחד היה מסכים לחשוף!) בשנה בה הוא היה באוויר… לאחר מכן הורדתי אותו מהאוויר כי בעתיד הקרוב ברצוני לפצל את הספר למספר תחומים ולהוציאם לאור כאשר לכל נושא אני מפרט, מוסיף ומגלה סודות נוספים שאני בטוח שהרבה מהקוראים ישמחו להכיר :)

יש לי בפנקס עשרות רעיונות למיזמים ופרוייקטים חדשים כמו המגזין הזה – החלטתי שהוא הקודם להוציא לאור מכיוון שקודם היה חשוב לי להתחיל ליצור קשר הדוק יותר עם קהילת עושי הכסף באינטרנט בישראל. לדעתי המגזין הזה יהפוך מהר מאוד למותג ולערוץ תקשורת מוערך ומוכר וכן קהילת הקוראים הקבועה שלו תוכל ליהנות משלל אמיתי של תוכן יקר ערך.

במה האינטרנט שונה היום מאשר מלפני 10 שנים?

אני מניח שיהיה חכם יותר אם תשאלי וותיקים ומנוסים ממני בתחום את השאלה הזו מכיוון שלפני 10 שנים לא היה לי אפילו מחשב.

אבל אם בכל זאת את רוצה תשובה כנה, לפי איך שאני רואה את הדברים בשנים האחרונות התחרות הולכת וגדלה משנה לשנה בכל נישה קיימת, לכן אם אני מסתכל כמה שנים קדימה, כדי להצליח יצטרכו להמציא נישה חדשה :)

מהם לפי דעתך חמשת הדברים הכי חשובים בשביל להצליח להרוויח כסף ברשת?

1. אומץ
2. אמביציה
3. התמדה
4. יצירתיות
5. חיבור לאינטרנט

באיזה אתרים אתה אוהב לגלוש?

אני מאוד אוהב את גוגל ופייסבוק (אבל זה קצת כמו שאוהד כדורגל יאהד את ריאל או ברצלונה לא?)… הסיבה שאני מאוד אוהב את האתרים האלה כי אני עובד איתם הרבה, הם עוזרים ותורמים לי רבות לפיתוח העסק שלי, למיתוג ולפרסום והם ללא ספק חלק בלתי נפרד מכל עסק אינטרנטי כיום. אם זה קשור אז אני גם מאוד אוהב לבקר בכתובת המייל שלי – אוהב לעזור לאנשים שפונים אליי ושואלים שאלות ובעיקר אוהב לעשות עסקים וליצור שיתופי פעולה יצירתיים.

איזה טיפים אתה יכול לתת למי שרוצה להצליח ולהרוויח כסף ברשת?

הדרך למקום טוב רצופה מכשולים. אפילו המומחים הגדולים ביותר יעמידו אתכם במבחן העבודה והתוצאה ולא יגישו לכם כלום על מגש של כסף. הם יציידו אתכם בכלי ההישרדות שאתם צריכים למסע שלכם ובמפה ואתם תצטרכו לנווט בעצמכם את הדרך שלכם להצלחה.

איך אפשר לעשות כסף ברשת?

אני יכול לכתוב לך ספר שלם על זה (כתבתי כבר אחד כזה לא? ) – או שאני יכול פשוט להמליץ להם להשקיע פעם בשבוע שעה – שעתיים ולקרוא בכיף את המגזין הזה וללמוד מהמומחים איך עושים את זה צעד אחר צעד (כמובן שהמומחים תמיד זמינים לעזרה אישית ותוכלו ליצור עימם קשר דרך פינת הקוראים במגזין).

האם יש אפשרות להתפתח ברשת?

כמובן!

אף אחד לא יכול לצפות להיכנס היום לתחום וכבר ממחר להרוויח משכורת בגובה 5 ספרות… אני זוכר את רגעי האושר והחיוך על פניי כשקיבלתי את הקליק הראשון באתר שלי מפרסומות בגוגל שהביא לי בערך 5 סנט :)

היום המצב הרבה יותר טוב – זו הוכחה להתפתחות נכון? ההתפתחות שלי אגב התחילה בשנה האחרונה – היום אנשים לא יצטרכו לחכות שנה עד ליצירת הכנסה נוספת משמעותית מהאינטרנט – תוך חודשיים-שלושה בעזרת הרבה התמדה ורצון אפשר לעשות הכול ;)

מהם היתרונות שבעבודה באינטרנט?

1. אין לך מנהל על הראש
2. אני עובד עם פיג'מה (יש אפילו בחור ישראלי שבנה על זה קריירה שעדיין דופקת כמו שעון שוויצרי שאני מקווה שנצליח להשיג עם הבחור ראיון אישי בעתיד…)
3. תמיד יש לאן להתפתח וגם אלה שמרוויחים 6 ספרות בחודש ובדולרים שואפים להרוויח יותר ואף עובדים ויוצרים דברים חדשים על מנת להגיע לזה…
4. אתגר עצום מול העבודה הפיזית המשעממת והקשה
5. סביבת עבודה נוחה
6. אפשר לשתות, לאכול, לצאת לשירותים, לצאת להפסקה וכו' מתי שבא לך…
7. אתה אדון לעצמך
8. אני באמת צריך לרשום עוד? או שניתן למחשבות שרצות לקוראים עכשיו בראש בעוד הם רוצים להוסיף לי דברים בעצמם שעוד לא כתבתי כאן למלא את הרשימה? :)

האם יש לעבודה באינטרנט חסרונות? אם כן מהם?

העבודה באינטרנט לפעמים מתישה פיזית ונפשית גם יחד ואינה קלה בהתחלה. עלולים להיתקל בכישלונות רבים עד שמתחילים להעלות חיוך. זכרו תמיד כי קודם יש לזרוע, יש תקופת טיפוח והשקיה ורק לאחר מכן קוצרים את הפירות.

איזה חוויה אתה זוכר במיוחד מהעבודה ברשת?

את המכירות הראשונות שלי כמובן, את הקליק הראשון שהשגתי מגוגל מאדסנס, את המבקרים הראשונים שהגיעו דרך מנוע החיפוש של גוגל לאתר הראשון שלי וכמובן את ההשתתפות בטראפיק לופ של רן (אחלה קורס!)

האם העבודה היום ברשת היא יותר מאתגרת ויותר תובענית מאשר בשנים עברו? במה   היא יותר מאתגרת?

הרבה יותר מאתגרת מכיוון שהתחרות היום הרבה יותר גדולה הן בקידום אתר במנועי החיפוש, הן בקידום מוצרים והן בבניית מותגים חדשים לנישות קיימות.

איך אתה צופה את העתיד של עולם העסקים ברשת?

משנה לשנה הוא יהיה הרבה יותר מורכב, הרבה יותר תחרותי וידרוש הרבה יותר יצירתיות וקשרים. מה שבטוח הוא יהיה מאתגר ומעניין J

האם אתה חושב שעסקים באינטרנט הם בועה? או שיש בהם עתיד?

תראי… תמיד אמרו לי שאי אפשר להרוויח כסף דרך האינטרנט… שעובדים עליי… שאין בזה עתיד… שזה סתם שטויות ועושים עליי את הכסף… האינטרנט תמיד שימש עבורי בועת הגנה כנגד אותם אנשים (ואני מבטיח לך שמדובר גם בבני משפחה מדרגה ראשונה שלא תמכו בהתחלה עד שראו הוכחות שאני אכן מכניס כסף מהאינטרנט…) אך היום מדובר בהווה ובעתיד שלי ואני בטוח שהרבה נמצאים כרגע במצב שהייתי בו אז… לאותם אנשים אני רק יכול לומר שימשיכו לנסות והם יצליחו!

מה עבודה באינטרנט דורשת ממך מבחינה מקצועית?

על מנת לעבוד באינטרנט את צריכה חיבור לאינטרנט וחוש סדר בסיסי, תוכלי להשתמש בתיקיות במחשב על מנת לסדר את החומר שבו תשתמשי לתוכניות שתשתתפי בהן, או שתוכלי לקחת את זה צעד קדימה כמוני – הקמתי לעצמי משרד ביתי (עלויות מזעריות) בו אני מרכז מדף עם קלסרים ובהם אני מתייק את המעקבים שאני מבצע על האתרים וההכנסות שלי… אולי אני אפילו אצלם פעם סרטון ווידיאו ואסביר על סדר העבודה שלי והמלצות לסידור עבודה נכון…

האם עבודה ברשת מתאימה לכל אחד?

בפעם הראשונה שקראתי את השאלה חשבתי לעצמי "כן", בפעם השנייה שקראתי אותה אני חושב בשנית ואומר ש-לא. עם כל הדרכים להרוויח היום כסף דרך האינטרנט אתה לא צריך יותר מחיבור לאינטרנט וידע בסיסי בלהזיז את העכבר או להקליד קצת במקלדת… אבל יש דבר שהכניסה לתחום הזה דורשת והיא אמביציה הבנויה מרצון להצליח. לכל אחד הסיבות שלו שבגללן הוא נכנס לתחום הזה… לרוב מדובר בקשיים כלכליים או חלום לעבוד דרך הבית או לעבוד 3 שעות ביום ולהרוויח משכורת מלאה או אפילו להתפרסם ולהיזכר כ"גאון" שהשתמש בהתפתחות של האינטרנט כדי להרוויח הרבה מאוד כסף… לכולם יש הסיבות אחרת לא היו מגיעים לקרוא את המגזין הזה… אך מאלה שקוראים אותו עכשיו – רק המתמידים והנחושים ביותר יצליחו.

האם היית מגדיר את האינטרנט כארץ האפשרויות האינסופיות?

כן :)

האינטרנט מלא בכלים שיכולים לשמש אותנו כמעט לכל דבר והוא תמיד מתקדם ומתפתח ממש כמו העולם שמחוצה לו.

האם אתה יכול לסכם בשני משפטים את המוטו שלך להצלחה בעסקים?

תראי בזוגיות יש לי 2 ערכי ברזל שמנחים אותי והם "אמינות" ו-"נאמנות" אני ללא ספק לוקח אותם איתי גם לעולם העסקים. דווקא בעולם האינטרנט, כזה שיש בו לא מעט רמאים, עולם כזה שלא תמיד אתה יודע עם מי אתה מדבר מאחורי מסך המחשב… התכונה של אמינות הינה חשובה מאוד. את החלק של הנאמנות הייתי מקדיש גם למומחים וגם לקוראים – היום אתה קורא במגזין שעושה את צעדיו הראשונים בתחום הכסף באינטרנט – מחר אתה מדריך אנשים חדשים בתחום איך יוצרים הכנסה של 5-6 ספרות בחודש… הנאמנות אז תשחק מפתח ליצירה ושמירה על קשרים עם אנשים אחרים בתחום וכמובן ש"נאמנות" היא שם המשחק בין לקוח לעסק.

האם לפי דעתך התחום של קידום אתרים ימשיך להתפתח?

אני לא דואג… אני חושב שגוגל דואגת לזה יופי :)

מה אתה חושב על גוגל? האם המונופול שלה עושה טוב לרשת או לא?

תראי, בתור אייקון וטייקון עסקים לעתיד אני אומר לך שאני מעריך מאוד את גוגל ואת היצירות שלהם…
אבל אני מאמין שעל אף שמשחק המונפול הוא ארוך תמיד הוא מסתיים מתישהו… אני לא חושב שגוגל תיפול איי פעם – אבל ללא ספק יכולים לקום עוד כמה אתרים בסדר הגודל שלהם בעתיד… אף אחד לא חשב כך לפני שהפייסבוק קם חוץ ממר צוקרברג… והשאר כבר ידוע…

לפני סיום, ינשוף קטן לחש לי שאתה הולך להוציא בעצמך ספר בקרוב, תוכל לתת לנו קצת פרטים?

תודה על השאלה. אכן אני הולך להוציא בחודשים הקרובים ספר אלקטרוני חדש לאור… לא אוכל עוד לחשוף על מה הספר אבל אני מבטיח ששווה לחכות! ואני מבטיח שאפרסם עוד פרטים בקרוב.

לסיכום, האם היית ממליץ לעוד אנשים להתחיל לעבוד ברשת?

בראש ובראשונה אני ממליץ לכל הקוראים שקוראים עכשיו את הראיון הזה להמשיך ולקרוא את המגזין מדי שבוע. הוא מלא בכל כך הרבה תוכן יקר ערך שמוגש לכם על מגש של כסף לגמרי בחינם (למנויים – הצטרפות חינם באתר) ואין בשום מקום אחר באינטרנט ריכוז של כל כך הרבה ידע ותוכן איכותי כזה מאנשים בולטים בתחום.

הדרך להצליח מתחילה כאן – מידת ההצלחה תלויה בכם! בהצלחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *