הקמת אתר אינטרנט חדש, השקעת בתוכן, העלת תמונות, פ'יצרים מיוחדים שיאפשרו לגולשים לבצע רכישות ו/או והזמנת שירותים דרך האתר, מפות הגעה ודרכים ליצירת קשר איתך און ליין, האתר עובד נהדר ועכשיו נותר רק לבחור, כיצד לקדם אותו, כלומר כיצד להביא לידי כך שהוא ייהנה מחשיפה גדולה ככל שניתן.

עולם האינטרנט מתבסס על קידום אתרים בגוגל, קידום זה משפיע על המיקום של האתרים במנוע החיפוש ובכך הוא משפיע למעשה עד כמה ייחשפו הגולשים לאתר. אתר שאיננו מקודם יכול להגיע לעמודים האחרונים בגוגל ואז אף גולש לא ייחשף אליו, לעומת זאת אתר שמקודם היטב יכול להגיע לעמוד הראשון בגוגל ואז הוא יזכה לחשיפה גבוהה. למעשה בשביל ליהנות מחשיפה שכזו, חייבים להגיע לעמוד הראשון, גג לעמוד השני, מעבר לכך זה כמעט חסר משמעות. טיפים רבים ומדריכים על העולם הSEO ניתן למצוא באתר SEO.net.il.

פרסום באינטרנט

על מנת שנוכל לצלול בבטחה אל העולם הקידום נסביר תחילה אילו אפשרויות עומדות לפניך. למעשה הקידום בגוגל מתבסס על שני מסלולים עיקריים, מסלול אחד הוא קידום אורגני אשר מתבצע על פי כללי קידום אתרים קלאסיים, דורש עבודה וסבלנות רבה. המסלול השני הוא קידום ממומן אשר למעשה מדובר בפרסום בגוגל כשהתשלום עליו הוא על פי ביד לביטויים שונים אשר אתם רוצה לקדם. הבסיס לשניהם הוא בחירת דומיין לעסק שלכם שעליו יוקם האתר.

כעת אנחנו יכולים לעבור לשאלה כיצד מתבצעים שני המסלולים בפועל, באיזה מהם עדיף לבחור, והאם מוטב להשתמש בשניהם גם יחד.

מהו קידום אורגני וכיצד הוא פועל

קידום אורגני הוא קידום בתוצאות האורגניות (הטבעיות בגוגל). כלומר, מבלי לשלם גוגל כסף על הופעה בתוצאות. האלגוריתם של גוגל מתבסס על מאות פרמטרים שונים בעזרתם הם מחליטים כיצד לדרג אתרים ולסדר את תוצאות החיפוש בסדר רלוונטיות יורד. צריך לעבוד על פי הכללים האלה כל הזמן וכך למעשה לגרום לאתר להתקדם במנוע החיפוש.

זה אולי נשמע קל, אך מדובר במערכת מורכבת ומסועפת עד מאד. קידום אורגני דורש המון סבלנות, השקעה, שינויים ועדכונים באתר, וכן צריך לזכור שמולנו מתחרים עוד אתרים שונים בנישה שלנו, מאחר והם משקיעים מאמץ דומה לשלנו סביר להניח שאחד יצליח והשני לא.

קידום אורגני

קידום אורגני דורש התאמה של האתר לכללי הקידום, כתיבת מאמרים מקצועיים והזנתם במערכת, החלפת קישורים עם אתרים אחרים, עדכון האתר לעיתים קרובות, שילוב מדיות באתר ועוד. וזה אחרי שעורכים מחקר מקיף אודות הביטויים שאנחנו רוצים לקדם בשביל להופיע בעמוד הראשון שלהם בגוגל.

מהו קידום ממומן וכיצד הוא פועל

כאן הגישה היא שונה. אנחנו עדיין צריכים לשמור שהאתר יהיה רלוונטי לגולש ואנחנו עדיין צריכים לעבוד על בסיס ביטויים בהם אנחנו רוצים לזכות בחשיפה, אך להבדיל מקידום אורגני כאן אנחנו משלמים לגוגל פר פרסום, על פי כמה שזה משתלם לנו (מתקיים כמין מכרז על חשיפה בביטויים מסוימים). הפרסומות מופיעות בשעות שאנחנו מבקשים, במקומות שאנחנו מבקשים, כשאורך הפרסומות נקבעות על פי גוגל אשר גם מיידעת אותנו לגבי איכותן.

גם במקרה הזה כמו במקרה של קידום אורגני, אנחנו צריכים לערוך מחקר מקדים בשביל לראות באילו ביטויים מומלץ לנו לפרסם, מתוך כוונה לזכות בחשיפה רחבה לקהל גולשים רלוונטי לתחום שלנו.

איזה מבין שני סוגי הקידום מומלצים?

למען האמת שניהם ביחד מומלצים ולו מהסיבה הפשוטה. יש ביטויים תחרותיים שבתור עסק קטן יהיה לנו מאוד קשה להגיע לעמוד הראשון שלהם בגוגל, לכן עדיף לנו להשקיע בפרסום ממומן בביטויים אלו, בעוד שבביטויים אחרים עדיף לנו להשקיע זמן ועבודה בשביל להגיע לעמוד הראשון. כך אנחנו זוכים בחשיפה מקסימאלית ויכולים להגיע לקהל רלוונטי עבורנו מכל זווית אפשרית.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *