ברוב תוכנות האימייל היום יש מסנני ספאם מאוד מתקדמים. ג'ימייל עושה עבודה טובה במיוחד במניעת דואר זבל מהגעה לתיבת הדואר הנכנס שלנו. הבעיה היא שלעיתים אתם ממש לא שולחים דואר זבל אלה דואר בעל ערך רב למנויים שלכם. אז מה אפשר לעשות כדי שהמייל האיכותי, הרלוונטי והנצרך על ידי המנויים שלנו לא יגיע לספאם?

יש מילים שנתפסות כספאם: ויאגרה, קנה עכשיו, הזמן עכשיו, $$$, 100% חינם, חסוך, טבעי, מדהים, התקשר עכשיו, #1 , מודעה, צ'ק, זול, קרדיט, עבודה מהבית, זכית, הזדמנות, חודש ניסיון חינם, דיל מעולה… וכולי. מומלץ להימנע משימוש במילים כאלה בשורת הנושא של המייל שלכם, כי שימוש במילים כאלה, אפילו אם תוכן המייל לגיטימי לחלוטין, עלול להפעיל את מסנני הספאם ולשלוח את המייל שלכם לתיבת דואר הזבל. בנוסף, שימוש בהרבה תמונות ומעט טקסט עלול גם להיתפס כספאם לכן עליכם להיזהר ולהנדס את המיילים שלכם בצורה החכמה ביותר. מיילים טובים ואיכותיים יתנו לכם קרדיט ויבנו את המוניטין שלכם בצורה יציבה ואמינה.

 מפתחים מערכת יחסים.

בטח יצא לכם לשמוע ש"הכסף נמצא ברשימה". המשפט הזה לוקה בחסר. המשפט הנכון הוא: "הכסף נמצא במערכת היחסים שיש לכם עם המנויים ברשימה". מצד שני, יש כל מיני סוגים של מערכות יחסים. אתם רוצים לפתח מערכת אתם רוצים שהמנויים שלכם יכירו אתכם. יחסים מהסוג הקרוב יותר יגרום לכך שלקוחותיכם יאהבו אתכם ויסמכו עליכם. במצב כזה, הם אולי יקנו מכם. אתם רוצים להיתפס בעיניהם כמומחים, ובו זמנית כחברים. אתם לא חושבים שזה השילוב האידאלי? אם כרגע אתם צריכים לעבור ניתוח, ויש לכם חבר טוב שהוא אחד הרופאים הבכירים בארץ, הוא יהיה האדם הראשון שתתקשרו אליו, נכון? אז איך מפתחים מערכת יחסים? המנויים שלכם נרשמו לרשימת התפוצה שלכם מסיבה מסוימת. אתם יודעים מהי?

– לקבל הנחות ומבצעים?
– תכנים אקסקלוסיביים?
– לעקוב אחרי הפעילות שלכם?

אתם צריכים להבין מה המניע של אנשים להצטרף לרשימת התפוצה שלכם כדי שתוכלו לתת להם את מה שהם רוצים, לגרום להם להישאר ברשימה ולהמשיך להגיב למיילים שלכם. שימו לב שיש קבוצות מסוימות של אנשים ברשימת התפוצה שלכם שתוכן אחד יכול להתאים להם כמו כפפה ליד, ולקבוצה אחרת הוא יכול שלא להיות רלוונטי בכלל. לעשות את ההפרדה הזו חשוב מאוד כאשר אתם בוחרים למי לשלוח את המיילים שלכם. הדבר יכול להיות מפתה פשוט לשלוח לכל האנשים ברשימת התפוצה שלכם מהמחשבה שחשיפה גדולה יותר תורמת ליותר עסקים וסגירת עסקאות אך ההפך הוא הנכון- היתרון הטמון בשיווק במייל הוא ליצור רשימת תפוצה איכותית ביותר ולהרחיב אותה בצורה כזו. טיפ נוסף הוא ללא לדחוף לאנשים הצעות רכישה או מחירים כל הזמן. אתם תגרמו להם להרגיש כאילו אתם מנסים לסחוט מהם כסף ותו לא. הדרך הטובה ביותר לבנות בסיס של אמון וחברות עם הלקוחות שלהם הוא לבוא לקראתם ולגרום להם לרצות לרכוש את המוצרים שלכם בגלל הערך העצום שאתם מביאים לשולחן.

לסיכום, הרעיון הוא לתת ערך מוסף לקוראים שלכם. כמובן שמייל בעל ערך הוא מייל שעונה על הצרכים של הקהל הספציפי שלכם ומקדם אותו בתחומים שחשובים לו ובהם עוסקת הפעילות שלכם. בכל פעם שאתם שולחים מייל שהמנויים שלכם תופסים כבעל ערך, אתם מקבלים נקודת זכות. בכל פעם שהמייל שלכם מחטיא את המטרה אתם גורמים ללקוחות שלכם לחשוב שאין סיבה להמשיך לקבל ממכם מיילים חסרי ערך שרק ממלאים את תיבת הדואר שלכם. תדאגו שהמאזן יהיה תמיד חיובי!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *