בטור הקודם למדנו על 20 רעיונות שונים לדיוור באמצעות מערכת דיוור, ואני מקווה
שחלקכם יישם ושיפר את המערך השיווקי שלו בזכות כך.
לאחרונה נשאלתי את השאלה המתבקשת הבאה, "איך אני בונה ניוזלטר נכון?"
ולכן החלטתי בגליון הזה ללמד אתכם על שלבי בניית ניוזלטר נכון לעסק שלך.
ראשית, כאשר מתכננים את הניוזלטר, יש לדעת את התשובות למספר שאלות. לעיתים
התשובה נראית לגיטימית, אך אם מתאמצים קצת יותר, לומדים קצת יותר על
הנרשמים/לקוחות שלנו.
מי קהל היעד? יכול להיות שקהל היעד לא מכיר אתכם ובמקרים רבים הוא מצטרף טרי
לרשימה.
כדי לדעת מה לשלוח לו, צריך להבין מי הוא ומהו מחפש. האם אמאות טריות, ילדים,
צעירים אחרי צבא, מבוגרים, אולי בכלל מדובר בקהל מעורב ברמת הגילאים אך מאזור
מסוים, כמו תל אביביים, צפוניים וכדומה.
אמנם כולנו בני אדם, אך כל סוג של קהל יעד חושב ו/או פועל אחרת, לפי המצב בו הוא
נמצא.
למשל אם הקהל יעד הוא אמאות טריות, כל דבר שקשור לתינוקות, ולא חשוב אם זה
משהו שמעניין אותן הן נתפסות לויזואל שקשור לתינוקות, בקבוק, עגלה,תמונה של
תינוק, מוצץ וכו'. לאחר שאנו יודעים מי קהל היעד, בואו נחשוב מה אנו יכולים להציע להם, ומה המטרות
שלנו לניוזלטר
אתן מספר דוגמאות:
- עדכונים שוטפים על התחום פעם בחודש/שבוע – ניוזלטר
- מבזקי עדכון שאינם באופן מסודר ועל פי המצב
- הצגת מוצרי החברה ומבצעים
- טור קבוע עם מאמר או תוכן בעל ערך
- רשימת אירועים שונים של החברה ו/או של התחום
- השקה או קידום של מוצר שאנו משווקים
כעת לאחר שבחרנו מה התכנים שנשלח ואנו יודעים מי הקהל שלנו, אנו צריכים לתכנן את
המבנה של הניוזלטר אשר מתבסס על המידע שאספנו.
הנושא שיירשם בדיוור צריך להיות מושך, גורם לפתוח את המייל ולסקרן כך שהנמען
ירצה לקרוא את תוכנו. יש רעיונות רבים שאפשר לגרום למישהו לפתוח את המייל, כמו
"שמעון, אתה חייב לראות את זה" , "נטע, יש לי הפתעה מיוחדת בשבילך", "דקלה, איזה
שבוע מדהים הולך להיות!", " 20% הנחה על כל החנות", "לינוי ואני מארחים" ועוד…
אם הכותרת טובה מספיק נדע זאת באחוזי פתיחה לאחר השליחה. כך שתמיד ניתן לשפר.
המבנה של הניוזלטר עצמו מאוד תלוי בסוג הדיוור אותו אנו שולחים, כך שאם מדובר
בניוזלטר חודשי, כדאי לרשום את החודש שבו הוא נשלח ותמיד לעצבו על פי אותו מבנה.
בכל סוג של דיוור, חשוב לא להגזים עם כמות הטקסט. המטרה שלנו לגרום לנמען לקרוא
תקציר של התוכן ועם זה לגרום לו לבצע פעולה, כמו להתקשר או ללחוץ על קישור. אם
אנו רוצים לרשום מאמר, אז לתת תקציר עם קישור להמשך המאמר. אם מדובר על עדכון,
פרטים על מבצע, מוצר – אותו דבר.
את הטקסט חשוב להגביל ברוחב, ולהכניסו לתוך טבלה כך שלא יהיה קשה לקרוא את
הטקסט.
שילוב של תמונות מאוד חשוב, ולא הייתי ממעיט ביכולתן. עם זאת, לא להגזים עם
תמונות גדולות מידי וחשוב שיהיו מסודרות. האסתטיות תופסת חשיבות מאוד גבוהה.
חשוב שהתמונות יהיו חוקיות, כך למי שאין מאיפה לשים תמונות אני ממליץ לרכוש
וכדומה. אפשר לרכוש istockphoto, dreamstime, potolia תמונות מאתרים כמו
תמונה ב $2-3 וזה שווה את האיכות והמבחר הגדול שמקבלים, עם ראש שקט.
לאחר שסידרתם בטבלה את הטקסט, מיקמתם את התמונות והכל נראה מסודר, חשוב
מכיוון שכל דפדפן/תוכנת מיילים מגדירים פונט ARIAL להגדיר בכל הפסקאות פונט
Times New Roman בברירת מחדל מציג פונט Outlook ברירת מחדל אחר, למשל
שהינו הכי קריא באינטרנט, יהיה קשה לקרוא את Arial ולכן אם לא תגדירו פונט
הניוזלטר שלכם.
כמו כן, בעניין הפונטים תגדירו צבע אחיד לכל הניוזלטר ואל תשחקו עם צבעים יותר
מידי.
נתקלתי לא מעט בניוזלטרים עם צבע פונט כחול, הדגשות במספר שורות בצבע אדום,
כמה הדגשות של רקע צהוב ובנוסף לזה חלק מהמילים הובלטו בהדגשה . נוראי. כמו פאזל
של מילים.
גם את גודל הפונט תקבעו על גודל אחיד, כאשר הכותרת גדולה יותר, למשל 18 מודגש,
התקציר מעט פחות, גודל 16 והטקסט עצמו יהיה 14 או 12 . אם תשמרו על אחידות
לאורך כל הניוזלטר באופן זה, יהיה נעים לקרוא את הניוזלטר ואחוזי ההמרה/קריאה של
הניוזלטר שלכם יעלה.
כמו כן, זכרו תמיד לחלק את הניוזלטר שלכם לפסקאות ולסדר בבולטים, הבולטים הינה
נקודות, כמו בסיכום שארשום לכם לאחר פסקה זו, עושים סדר בקריאה ומשפרים את
ההבנה בזכות החלוקה המסודרת.
ובכן מה למדנו ועל מה לשים דגש?
• קהל יעד, תכנון ומטרת הניוזלטר
• חשיבות טקסט הנושא
• סידור הטקסטים והתוכן בטבלה
• טקסט קצר וממוקד
• שילוב תמונות חוקיות ובאיכות טובה
• הגדרת פונט, צבע פונט, גודל אחיד
• חלוקת הטקסטים לפסקאות ובולטים
אני מזמין כל מי שיש לו רעיון לניוזלטר שהוא מתכנן ליצור, לשלוח אלי את הרעיון שלו
ואני אתן ייעוץ ראשוני ודוגמאות לפי הסגנון שמתאים לו, כך שהתוצאה תהיה
אופטימאלית ואחוזי ההמרה שלו יצמחו.
נתראה בטור הבא!