למצגת טובה ואיכותית יש מספר פרמטרים שצריך לקחת אותם בחשבון: העברת המסר, תצוגה וויזואלית, תוכן איכותי, שיווקי וקולח – וזרימת המידע. כל אלה קשורים בכתיבת התוכן להרצאה/שיעור/ווידיאו, להכנת התוכן המתומצת למצגת עצמה, לעיצוב הגרפי ולהפקה של המצגת הסופית. הכנת מצגת היא עסק למקצוענים ועל אף שכל אחד יכול להיכנס לפאוור פויינט ולהכין מצגת פשוטה – הרי שכאשר מדובר בעסק מדובר במשהו מורכב יותר.
בניית השלד למצגת:
לאחר שהחלטנו מהי מטרת המצגת (להוביל הרצאה מול קהל למשל, שיעור לסטודנטים או הקלטה בווידיאו לערוץ היוטיוב שלנו), נחליט על מבנה המצגת. הכוונה היא לסדר שבו נרצה לדבר על הדברים שאנו רוצים לדבר עליהם. לאחר מכן נרשום ראשי פרקים ונחלק אותם בסדר הנכון. משם נוכל להתקדם לבניית השקופיות והתכנים המלאים של המצגת.
טיפים להכנת המצגת:
- כדאי לבנות את המצגת בצורה כזו שהתוכן המועבר יהיה זורם ונוח להבנה. בטח כאשר מדובר בהרצאה או שיעור ארוך.
- על המסרים במצגת לתמוך ברעיון הכללי של מה שהמרצה מעביר מילולית ולא לחזור מילה במילה על מה שהוא אומר.
- כדאי לשתף במצגת פרטים נוספים שיסייעו בהעברת המסר ו/או ישדרג את הערך המוסף המועבר בה.
- רצוי להעביר מסר אחד בכל שקופית כדי להימנע מבלבול יתר וחוסר שטף.
- כדאי להיות עקבי מבחינת הפונטים וגדלי הכתב. המצגת צריכה להיות ברקע ולא משנה אם מדובר בסרטון ווידיאו שבו אנו מקריינים את המידע או בהרצאה פרונטלית מול קהל – המצגת לא צריכה להיות מרכז העניינים אלא רק להוות רקע המתמצת ומעביר מסרים.
- עיצוב מקצועי – כדאי להשקיע מעט כסף בבניית עיצוב מקצועי למצגת/מצגות שלכם כיוון שעיצוב חובבני עשוי לגרום לכך שאנשים לא ירצו להקשיב לכם, עשויים להתרכז במצגת ולאבד ריכוז או לחילופין לחשוב שמדובר בחובבנים. כך למשל אם אתם מכינים סרטון מצגת לערוץ היוטיוב שלכם הרי שעיצוב לא מקצועי עשוי לגרום לאנשים לברוח מהסרטון מהר מאוד.
לסיכום; כאשר מדובר בהליך הכנת מצגת צריך לעשות זאת בצורה מקצועית. אם אין לכם ניסיון מקצועי בתחום התוכן, בתחום השיווקי או בעיצוב הגרפי הרי שתזדקק לחברה שתספק לכם שירותים אלה על מנת להעביר את המסרים בצורה הנכונה והמקצועית ביותר.