רוב העסקים בימינו מחזיקים בחשבון פייסבוק עסקי לניהול קשר עם לקוחותיהם, הפצת מידע והשגת לקוחות חדשים.

בתחילה דרכו של דף הפייסבוק (כשכבר היה רשת חברתית מצליחה, לא מאז הקמתו – וד"ל) היה בנוי מתמונת פרופיל הממוקמת בצד הדף ומתפרשת לאורך, עיצוב שלא הקנה לבעלי העסקים מקום רב לפרסום והעברת מידע ויזואלי, אלא רק בפרסומים על ה"קיר"  – פרסומים קטנים ודינמיים שהיו נעלמים עם פרסום פוסטים חדשים.

בשנת 2012 הושק דף הפייסבוק החדש – ה"טיימליין" – ציר הזמן ואיתו תמונת הנושא – ה"קאבר", תמונה גדולה (851×315) הנמצאת בראש הדף בצורה קבועה, הניתנת לשינוי בכל זמן ומהווה שטח פירסום וויזואלי חופשי לפי בחירתכם.

תמונת הנושא היא הדבר הראשון אליו שם לב הגולש כשהוא מגיע לדף – היא צדה את עינו מיד ונותנת לו רושם ראשוני על העסק – נצלו זאת!

תמונת הקאבר מכוסה בחלקיה הצדדים התחתונים ע"י תמונת הפרופיל, שמיקומה משתנה עפ"י שפת השימוש של המשתמש – דבר שיש לייחס אליו חשיבות בעיצוב התמונה ולהשתדל שלא למקום אובייקטים חשובים  משני בטווח שבו נמצא תמונת הפרופיל – משני צדי התמונה.

הנה הדגמה של מבנה של דפי הפייסבוק (לחצו על התמונות להגדלה):

מבנה של דף פייסבוק באנגלית:

http://up413.siz.co.il/up3/neyzmymm4gxz.jpg

מבנה של דף פייסבוק בעברית:

http://up413.siz.co.il/up1/niydzvymyq2q.jpg

מבנה כללי של דף פייסבוק – במקומות המלאים עדיף שלא לשים מידע חשוב מחשש שיוסתר.

http://up413.siz.co.il/up1/y2cm4nd3trij.jpg

תמונה מעוצבת אישית או תמונה חינמית?

כשבעל עסק מקים את דף הפייסבוק שלו הדברים הראשונים אותם הוא נדרש לספק הם שם, תיאור הדף, תמונת הפרופיל ותמונת הנושא.

ההתלבטות הראשונה בה נדרש להחליט היא האם כדאי לנו לשלם למעצב תמורת תמונת פרופיל מעוצבת או שניקח תמונה חינמית מהאינטרנט ובה נשתמש.

תמונה חינמית, היא צילום או אילוסטרציה הניתנים בחינם לשימוש מסחרי באתרי אינטרנט  ייעודיים (יש לבדוק זאת לפני שימוש בתמונה ע"מ להימנע מהפרת זכויות יוצרים), התמונות לעולם לא ייתחשבו במאפייני הגודל והמיקום של פייסבוק, אינן מספקות לגולש ערך מוסף על העסק, אינן מושכת את תשומת ליבו לפרטים מיוחדים, אינן נותנות לו רושם טוב במיוחד, אינן כוללות טקסט ואינן תורמות בשיווק העסק.

תמונה מעוצבת אישית היא תמונה המיוצרת ע"י מעצב, תמונה המתאימה למידות ומתחשבת בשטחים ה"מתים", היא כוללת טקסט ומעבירה לגולש  מסר עפ"י רצון בעל העסק – אם זה מידע על העסק, שירותים מיוחדים, מבצעים והנחות או כל משפט שאולי יגרום לעוד גולש להפוך ללקוח פוטנציאלי והכל מסודר בצורה נוחה וקריאה עם צבעים עפ"י דרישה.

תמונה מעוצבת אינה חייבת להיות עמוסה בפרטים או בטקסט – אך צריכה להעביר את הרעיון שבעל העסק רוצה להעביר לגבי העסק שלו – חדשנות, יוקרה, מחירים נוחים וכו' – תמיד כדאי לבחור גם בצבעים מתאימים למסר ורעיונות של העסק.

האם תמונה מעוצבת אישית באמת נחוצה?

בעלי עסקים קטנים יחשבו פעמיים לפני שיוציאו מאות שקלים למעצב על תמונת נושא מעוצבת וישאלו את עצמם האם זה באמת נחוץ?

סקר שנעשה בשנת 2014 בקרב בעלי עסקים קטנים בכל העולם מעלה את הנתונים הבאים:

מהנתונים עולה בבירור שתמונת נושא מעוצבת תורמת רבות להצלחת העסק ודף הפייסבוק.

זכרו תמונת הנושא היא הפנים של הדף שלכם! היא הדבר הראשון שהגולש רואה והיא זו שקובעת את הרושם הראשוני על העסק שלכם – אל תפספסו את ההזדמנות למשוך לקוחות חדשים.

רוצים להתייעץ איתנו? רשמו עכשיו בתגובות.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *