אם תשאלו אדם או גוף שמעוניינים להשקיע באתר אינטרנט – מה מוביל אותם בהחלטתם להשקיע, הם יענו, על פי רוב, את התשובות הבאות: מערכת טובה לניהול תוכן, זרימה מתמדת של חדשות ופרסומים עדכניים ונוכחות גדולה וחיובית במנועי החיפוש וברשתות החברתיות. ואכן, נוחות ניהול אתרי אינטרנט ודירוג גבוה במנועי חיפוש הם הבסיס למחזור עסקי גדול בעולם האינטרנט.
אם יש לכם כבר אתר אינטרנט, אתם בוודאי יודעים על מה אני מדברת. אתם כבר מכירים בחשיבות של קידום אתרים וההשפעה שלו על ההצלחה המסחרית של האתר, אך האם אתם מודעים לכך שגם את שם החברה שלכם צריך למתג ולקדם? שכן, המוניטין שלכם נבחן לא פעם על ידי לקוחות פוטנציאליים, שותפים עסקיים ואפילו עובדים – ברשת.
החדשות הטובות הן שחלק מן הפעולות שאנו מבצעים לצורך קידום האתר יכולות לעזור לכם גם בניהול המוניטין באינטרנט. כך שלא צריך ללמוד את כל תורת ניהול המוניטין ברשת מן היסוד, אלא להעביר את הידע שרכשתם עד כה בקידום אתרים לצורך ניהול המוניטין שלכם. החדשות הפחות טובות הן, שיש מעט שוני בין שני התהליכים.
בשורות הבאות אנסה לעמוד על ההבדלים העיקריים ועל הדמיון שבין קידום אתרים לבין ניהול מוניטין באינטרנט.
נקודות הבדל ודמיון
נקודות המשיקות זו לזו בשני התהליכים הן:
- בשני המהלכים אנחנו משתמשים בתוכן (טקסט, תמונה, וידאו) כדי להגדיל את הנוכחות שלנו ברשת ולשלוט בה.
- בשניהם אנחנו עורכים אופטימיזציה לאתר האינטרנט שלנו.
- נקודת דמיון נוספת היא הגדלת מספר הקישורים הנכנסים לאתר שלנו.
- בשני המהלכים אנו בוחרים מילות מפתח לקדם במנועי החיפוש.
- בשניהם אנו משתמשים בכל הפלטפורמות האינטרנטיות הקיימות כדי לקדם.
עד כאן נקודות הדמיון שבין השניים – קידום אתרים וניהול מוניטין, כעת נעבור לדון בשוני שבין השניים: - שוני אחד בא לידי ביטוי בכמות הביטויים שנקדם ומהותם: בעוד בקידום אתרים נקדם ביטויים כגון שם המוצרים או השירותים שאנו מציעים, ועל פי רוב מדובר בכמות רבה של ביטויים, בניהול מוניטין נבחר כמות מצומצמת של ביטויים והם יסבבו סביב שם החברה שלנו, שם המותג או שמו של אדם יחיד.
- עוד שוני בין שני התהליכים הוא ההתמקדות. בניהול מוניטין נתמקד בקידום שם המותג, בעוד שבקידום אתרים נתמקד בקידום אתר האינטרנט.
אם כן, נראה כי יש קווי דמיון ושוני בין קידום אתרים לבין ניהול מוניטין באינטרנט וחשוב להבין את ההבדלים. הבנה זו תאפשר לכם לשלוט ברושם ובשמכם הטוב כפי שהוא בא לידי ביטוי באינטרנט ותעניק לך יתרון תחרותי משמעותי.