גוגל אדוורדס הוא כלי של Google שנוצר לפני כ 12 שנה בשנת 2000 (דרך אגב גוגל קיימת בשמה הנוכחי משנת 1998) ואדוורדס מהווה 97% מההכנסה של גוגל! הכלי הזה של גוגל עובד בצורה הנוחה למשתמש כאשר כל הכוח נמצא בידיים שלו- הוא קובע מתי להתחיל/ להפסיק את התשלום, מה גובה התשלום ובאילו תנאים הוא מוכן לפרסם את המודעה. אם אתם רוצים ללמוד יותר על כלי השיווק הנהדר הזה, המשיכו איתנו!

הכלי השיווקי הזה עובד בצורה הבאה:

  1. מפרסם מכניס מודעה שיווקית למערכת.
  2. המפרסם בוחר את מילת המפתח שבה הוא רוצה שהמודעות שלו יופיעו (רלוונטית לתחום עיסוקו).
  3. מוסיף כתובת אתר אינטרנט שאליו תקושר המודעה.
  4. מפרסם המודעה בוחר את גובה התשלום למודעה.

ברגע שהכול מאושר (עניין של דקות) כל גולש אשר יחפש את ביטוי המפתח שהכנסנו ימצא את המודעה שלנו ב 11 התוצאות הממומנות.

אבל רגע, כמה זה עולה? 

על מנת שנופיע במנוע החיפוש של גוגל בתוצאות הממומנות, גוגל הם אלה שבעצם קובעים כמה אנחנו משלמים. אנחנו רק יכולים לקבוע מהי העלות המקסימלית שלנו לקליק. האלגוריתם של גוגל הנו משוכלל מאוד וכולל כמה וכמה פרמטרים:

פרמטרים אלו כוללים:

  1. CTR – אחוזי ההקלקה על המודעה.
  2. רלוונטיות המודעה
  3. איכות דף הנחיתה

לכל אחד מפרמטרים אלו יש נוסחה מורכבת שאף אחד לא יודע חוץ מצוות גוגל. אלו הם הפרמטרים העיקריים העוזרים לנו להגיע לציון איכות גבוה שבעזרתו ובעזרת המחיר לקליק שהצענו לגוגל נוכל לדעת כמה יצא לנו לשלם.

שימו לב לנתונים הבאים:

ציון האיכות הוא למעשה הדירוג של המודעה.
ציון האיכות של המודעה מורכב מ:

כך שככל שתפרו את הגורמים הללו, גוגל ידרג את המודעה שלכם יותר גבוה בתוצאות המודעות וכך הסיכוי שלכם לקבל יותר לקוחות ולהגדיל את ההכנסה, עולה. אם המודעה שלנו תהיינה ממוקדת ורלוונטית בכל מרכיביה , נוכל לקבל שיעור הקלקה גבוה במיוחד, ולפי נתוניה של גוגל שלא ידועים לציבור הרחב (כשישים אחוז ממשקל הציון). (כשלושים אחוז ממשקל הציון) הוא עבור הרלוונטיות עצמה שתשימו עליה דגש והדף אליו מגיעים הגולשים על פי החוקים והכללים של גוגל כעשרה אחוזים מציון האיכות.  מכאן אנו למדים כי לא חייב להיות מקום ראשון בתוצאות הממומנות של גוגל כדי להנות מקמפיין רווחי. מקום שני לעתים רבות יוציא הרבה פחות כסף מהמקום הראשון ויהיה רווחי הרבה יותר.

גוגל משתפת אותנו רק בחלק מהמידע לגבי מנוע החיפוש שלה וכמובן לגבי הדרך שבה מערכת הפרסום החכמה שלה (גוגל אדווארדס) פועלת ומדרגת את המודעות ואת ציון האיכות שלהן. יש עוד גורמים רבים המשפיעים על ציון האיכות שאנו לא מודעים אליהם כלל. המטרה שלנו בכל קמפיין, ללא קשר לתחומו, היא להגיע לציון האיכות הגבוה ביותר וכך נוכל ליהנות ממחירים נמוכים מאוד לכל הקלקה, לפחות עבור ביטויים באותו התחום. ההבדל יכול להיות אפילו בכמה שקלים להקלקה שזה המון!

מהדברים המשוגעים ביותר שיכולים לקרות הוא שכמה מפרסמים שונים ישלמו מחירים שונים על אותו ביטוי מפתח בדיוק! זה הזוי אך גם נכון מאוד. אני אוכל לשלם 2 שקלים על הקלקה בעוד מתחרים שלי יכולים לשלם 5, 10 ואפילו יותר 15 שח לקליק. זה הסוד הגדול של מערכת הפרסום הזו. מי שידע לפרסם בצורה מקצועית ונכונה לא רק ימקסם את הרווחים מהקמפיין הוא יוכל לאפשר רווחיות בקמפיינים שהיו נראים אבודים מראש.

כל זאת ועוד בפוסטים הבאים שלי במגזין!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *