בין אם אתם מגיעים מהתחום של השיווק הדיגיטלי או בעלי עסקים שקראתם מעט על התחום לפני שהתחלתם להשקיע בפרסום העסק שלכם בדיגיטל – סביר להניח שנתקלתם כבר במונח מילות מפתח. מונח זה יכול להיות גם מילות מפתח או ורסיות אחרות שאתם עשויים לשמוע אולם המשמעות שלהם היא למעשה אותם ביטויים שאנשים מחפשים בגוגל כדי לחפש מידע מסוים. ביטויים אלו הם אותם ביטויים שאתם רוצים לקדם את האתר שלכם בהם במעלה תוצאות החיפוש של גוגל או לכלול אותם בקמפיין הפרסום הממומן שלכם במערכת הפרסום של גוגל.

נשליך דוגמה:

תכירו את יעקב (שם בדוי) מראשון לציון. ליעקב יש בעיה בצנרת הביתית. יש סימני נזילה מהקיר ולא מדובר בקיר חיצוני שיכול היה לרדת עליו גשם. לפני שיהיה נזק גדול יותר על יעקב להזמין אינסטלטור בדחיפות. במידה ואין לו אחד כזה ברשימת אנשי הקשר שלו בטלפון הרי שהוא יפנה ככל הנראה לגוגל למציאת איש מקצוע. העדיפות בדרך כלל תהיה להוסיף את שם העיר/המושב/האזור כדי למצוא אינסטלטור מהסביבה. הסיבות לכך יכולות להיות כיוון שהלקוח רוצה קודם כל לקבל תוצאה ממוקדת – של איש מקצוע שמספק שירותים באזור שלו ולא באזור אחר בארץ. על הדרך הוא ישמח שזה יהיה איש מקצוע שיגיע מקרוב ויחסוך לו בהוצאות את העלות של נסיעה ארוכה יותר ולבסוף ייתכן והלקוח רוצה שירות מהיר יותר ולכן זקוק לאינסטלטור הנמצא בסביבה. אם כן, יעקב יבצע חיפוש בגוגל בדרך כלל משהו בסגנון "אינסטלטור בראשון לציון" או "אינסטלטור במרכז". הוא עשוי גם לבצע חיפוש ברבים (אינסטלטורים), לרשום את איש המקצוע עם ביטוי אחר כמו רמת דחיפות למשל: "אינסטלטור בראשון לציון מהיום להיום" וכך הלאה.

אלו לדוגמה הן מילות המפתח או מילות החיפוש יותר נכון לומר שהגולש הממוצע היה מחפש כדי למצוא איש מקצוע בסביבה שלו. עכשיו אם אתם אינסטלטורים המספקים שירות במרכז וכמובן בראשון לציון אלו ביטויים שאתם רוצים להתקדם בהם לתוצאות הראשונות בגוגל (עם שאיפה לתוצאה הראשונה כמובן).

כמה ביטויים כאלה צריך לקדם?

כמות הביטויים משתנה בהתאם לפרמטרים רבים: תקציב הלקוח, ההמלצות של המקדם, מחקר מתחרים, התחום, מידת התחרות, נפח החיפושים של הביטויים ועוד. בדרך כלל מומלץ לקדם בין 5 ל15 ביטויים עבור עסק קטן/בינוני עם נפחי חיפוש משתנים ותחרות שונה בין הביטויים. בסופו של יום אתם רוצים להתקדם בביטויים שהלקוח הממוצע עשוי לחפש ואתם רוצים להופיע שם כדי שהוא יפנה אליכם ולא אל המתחרים שלכם.

איך בוחרים מילות מפתח לקידום?

מבצעים מחקר מילות מפתח כמובן. ניתן להשתמש בכלי מילות המפתח של גוגל או כלים אחרים לצורך ביצוע מחקר מילות מפתח. זוהי אחת העבודות של חברת הקידום בתחילת העבודה עם לקוח חדש. במהלך המחקר יבוצע גם מחקר מתחרים והביטויים שהם מקדמים, רמת התחרות של הביטויים השונים, נפח החיפוש שלהם ועוד. ייתכן ובחלק מהביטויים כדאי יהיה לשלב קמפיין ממומן בגוגל וחלק מהביטויים לבצע להם קידום אתר אורגני.

בחירת הביטויים צריכה להיעשות בחכמה. אנו שומעים לא מעט מקרים בהם חברות הקידום רק דואגות לשם שלהן ולא באמת לתוצאות עבור הלקוח. לדוגמה: קידום של ביטויים עם נפח חיפושים השואף ל-0 רק כיוון שהביטוי נשמע טוב ונשמע ביטוי מרכזי אך בעל תחרות נמוכה ומתוך רצון להוכיח ללקוח שהם מביאים אותו למקום הראשון. אם הלקוח לא ייהנה מלקוחות כפירות עבור ההשקעה שלו בקידום האורגני הוא לא יוכל להמשיך לאורך זמן להשקיע בקידום והחברה סתם גוזלת ממנו כסף וזמן. על כן חשוב לבחור בקפידה את ביטויי המפתח לקידום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *