המוניטין של העסק או החברה שלך הם מהנכסים הכי חשובים שיש לך. אם שמה הטוב של החברה שלך יוכפש יהיו לכך השלכות הרסניות רבות, ביניהן: אובדן לקוחות, ירידה בכמות המכירות, ערעור שיתופי פעולה עסקיים ואפילו חוסר אמון מצד העובדים. המפתח לשמירה על שמה הטוב של החברה או המותג – נמצא בידיים שלך. במאמר הבא אני אעניק כמה טיפים מתנה שיעזרו לך לנהל את המוניטין ברשת ולשמור על שמו הטוב של המותג שלך. חשוב לציין כי אלו הם רק חלק מן הפעולות שנכנסות תחת הקטגוריה "ניהול מוניטין ברשת" ויש עוד רבות אחרות, אבל חייבים להתחיל מאיפה שהוא.
טיפים מעשיים לניהול מוניטין ברשת
בשורות הבאות אציג כמה טיפים יעילים לניהול מוניטין ברשת:
- אופטימיזציית אתר הכוללת את שם המותג/חברה – אני מניחה שאת המילה אופטימיזציה שמעת כבר, שכן היא מגיעה מעולם קידום האתרים, ואכן יש קשר בין ניהול מוניטין לבין קידום אתרים. חלק מן הפעולות שאנו מבצעים בעת ניהול מוניטין דומות לפעולות של קידום אתרים, אולם יש גם נקודות שוני בין השניים. הטיפ הראשון שלי הוא לערוך אופטימיזציה לכמה דפים באתר הכוללת את שם האדם/החברה/המוצר/השירות שבחרת למתג. הסיבה לכך טמונה בכך שגוגל יוכל לאנדקס את האתר שלך גבוה כאשר מקליקים את שם המותג שלך.
- הגדל את הנוכחות שלך ברשת – המטרה הכללית שצריכה לעמוד לנגד עינינו היא לתפוס כמה שיותר אזכורים ותוצאות חיפוש הנוגעות למותג שלנו. לכן חשוב מאד לייצר נוכחות גדולה ברשת דרך פוסטים, מאמרים, פרסומים, הודעות לעיתונות, השתתפות בפורומים, פייסבוק ורשתות חברתיות. פרסומים שכאלו יוכלו, בבוא הזמן, לספק נשק יעיל למלחמה באזכורים ותוצאות חיפוש שליליות אודות המותג שלך.
- קישורים נכנסים – פעולה דומה נוספת שמזכירה את עולם קידום אתרים התורמת בהעצמת המוניטין ומסייעת לדחיקת אזכורים שליליים באינטרנט היא יצירת קישורים נכנסים לאתר שלך, כאשר טקסט העוגן הוא שם המותג שלך. אולם חשוב לשים לב, לא לייצר יותר מדי קישורים כאלו, יש לשמור על מידה הנראית טבעית של קישורים נכנסים.
- מעקב שוטף – ערוך מעקב שוטף אחר תוצאות החיפוש של המותג שלך באינטרנט, לפחות פעם בחודש. כדי ליהנות מנוחות, אפשר להשתמש ביישום של גוגל -Google Alerts, המודיע לך באופן אוטומאטי על אזכורים ונושאים שתגדיר עבורו.
- יצירת קשר עם כותבי אזכורים שליליים – במידה ואיתרת אזכור שלילי אודות המותג שלך ברשת, הדבר הראשון המומלץ הוא לפנות לכותב או יוצר הידיעה השלילית. רצוי לנסות לשכנע את יוצר האזכור להסיר את אותו אזכור ואם אפשר אז בדרכי נועם. אולי אפילו לנהל איתו שיחה לגבי הביקורת השלילית שלו- אולי הייתה לו חווית לקוח שלילית ולא מכוונת? אולי יש לו הסתייגות מוצדקת? עדיף לברר מאשר "להשאיר את זה פתוח".
המציאות היא כזו שככל שהחברה גדלה יותר, כך גדל הסיכוי שהיא תסבול מיותר אזכורים שליליים. כך או כך, השליטה במוניטין של המותג שלך נמצאת בידיים שלך- תהיה עם אצבע על הדופק ותמיד תבחן היכן אתה עומד מבחינת שביעות רצון הלקוחות שלך.
לסיכום, האסטרטגיה שתאמץ לניהול המוניטין ברשת יכולה לחזק את המותג שלך, וזאת בהנחה שהיא נבנתה נכון- בעוד שאם תחליט להניח לעניינים "לזרום", אתה לוקח סיכון ומעמיד את השם הטוב של החברה שלך בידי זרים שאינם תמיד אוהדים שלך ולעתים מנסים להתקיל אותך. נסה תמיד לראות היכן אתה יכול לשפר את חזות החברה שלך בעיני עצמך, העובדים, הלקוחות והשותפים העסקיים שלך- ברגע שתראה רצון להתקדמות תמידית והצלחה- הסובבים אותך ידבקו בכך ויעזרו לך לקדם את החברה שלך.