כידוע, אתר אינטרנט מהווה חלק חשוב ביותר בתהליך השיווק באינטרנט של העסק שלנו. מכיוון שהשיווק באינטרנט תופס תאוצה הולכת וגוברת ככל שעובר הזמן, עסק ללא אתר, כמעט ואין לו זכות קיום. אבל, לפני שאנחנו מתחילים לכתוב לעצמנו את התכנים שנעלה לאתר, לפני שנכין את העמודים המיוחדים לכל מוצר או שירות שלנו, עלינו לבצע מספר צעדים מקדימים.
צעד ראשון: בחירת שם דומיין לאתר
אני ממליץ להשקיע מעט מחשבה בבחירת שם הדומיין. כדאי לא לסבך את העניינים יותר מדי ולחשוב על דומיין קצר, פשוט וזכיר שלא יהיה מסובך מדי לכתיבה.
לדוגמא, זה לא יהיה רעיון טוב לרשום דומיין דוגמת זה: i-want-to-go-to-petch-tikva וזה ממספר סיבות:
- הדומיין ארוך מאוד
- יותר מדי מקפים בין המילים
- את שתי המילים האחרונות ניתן לכתוב במספר אופנים, לכן אם ננסה להגיד את הדומיין למישהו, נצטרך גם לאיית אותו. כדאי ששם העסק ו/או מילת המפתח החשובה ביותר יופיעו בו.
חשוב לזכור: דומיין לאתר שפונה לקהל הישראלי צריך להיות בסיומת co.il, ואילו דומיין שפונה לקהל בחו"ל צריך להיות בסיומת com.
טיפ ממני אליכם: אם העסק שלכם הוא אתם (למשל מטפל, מאמנת אישית וכד') רעיון לא רע יהיה לרשום את שמכם בתור שם הדומיין, כמובן בהנחה שהוא לא מסובך מדי לכתיבה.
צעד שני: בחירת הפלטפורמה עליה יוקם האתר
בעבר, היה נהוג להקים אתרים בני מספר עמודים, שלא ניתן היה לערוך אותם או להוסיף דפים נוספים לאתר, בצורה קלה. היה צורך לפנות למי שבנה את האתר ולבקש ממנו שיבנה או יערוך את הדפים באתר. כיום, מכיוון שהדרישות השתנו, וכדי לשווק נכון באינטרנט צריך לעדכן תכנים באתר באופן קבוע, אנחנו חייבים שהוא יהיה מבוסס מערכת ניהול תוכן קלה ונוחה לשימוש, אך עם זאת גמישה מספיק כדי שנוכל להוסיף אפליקציות נוספות לאתר בצורה קלה. אני כמובן ממליץ להקים אתר על מערכת וורדפרס. זוהי מערכת ניהול תוכן, שניתן להוריד אותה בחינם, לנהל באמצעותה את האתר בקלות וגם להוסיף לאתר אפליקציות נוספות במידת הצורך, בקלות רבה יחסית.
צעד שלישי: בחירת ספק האיחסון לאתר
ספק האיחסון הוא זה שמחזיק לנו את האתר "באוויר" וזמין לגולשים. אנחנו חייבים לבחור ספק איחסון שהשרת שלו יתאים לדרישות מערכת ניהול התוכן שבחרנו בסעיף הקודם. בהנחה שבחרנו בוורדפרס, אנחנו נצטרך ספק איחסון שיש לו שרתי לינוקס. למרות שתנאי השירות של רוב ספקי האיחסון אינם כוללים זאת, כדאי מאוד שספק האיחסון ידע לתת תמיכה במערכת ניהול התוכן שבחרנו, על כל צרה שלא תבוא.
- נקודות נוספות שאנחנו צריכים לבדוק לפני בחירת ספק האיחסון:
- מה אנחנו מקבלים תמורת הכסף שלנו (שטח דיסק, תעבורת נתונים, תיבות מייל)
- אופן התמיכה שאנו מקבלים (טלפון, אימייל, מערכת תמיכה)
- האם ספק האיחסון מגבה את האתר והנתונים באופן קבוע (במקרה זה, אני ממליץ לא לסמוך רק על ספק האיחסון, אלא לדאוג גם לגיבוי קבוע משלנו)
- תנאי התשלום והחזר כספי
אני רוצה לחזור רגע לעניין הדומיין. במידה וספק נותן מתנה רישום דומיין חינם בהזמנת איחסון – אל תתפתו לזה. דאגו לרשום את הדומיין בעצמכם ועל שמכם.
אלה היו 3 הצעדים הראשונים שצריך לבצע כאשר רוצים להקים אתר. מקווה שהמאמר נתן לכם נקודות למחשבה.