החודש בפינת הראיון האישי השגנו איש מבריק! מוח יצירתי, בחור מצוין ומקצועי! הוא המנכ"ל והבעלים של החברה קומסטאר, בעל האתר "שלח מסר", מנהל ושותף במגוון פרויקטים בתחום השיווק והכסף באינטרנט! אנא קבלו במחיאות כפיים סוחפות! – אסף שטרן!

הקדמה:

היי אסף ותודה שהסכמת להגיע למשרדנו המפואר!

"בכיף ניסים! שמח לשתף פעולה עם יזמים בעלי מוטיבציה כשלך!"

ובכן, אסף, במהלך הראיון אשאל אותך מספר שאלות, יהיה לך 20 שניות לתת לי תשובה וכל 5 שאלות אפשר לאכול עוגייה וללגום מכוס התה אוקיי?

"מה? חחח"

אני צוחק, תרגיש חופשי לשתות מהתה אם גרונך ניחר אך לצערך הרב עד השאלה החמישית כבר לא יישארו עוגיות באתי רעב

"חחחח אתה רוצה משהו לאכול? אפשר להזמין…"

חס וחלילה! אני אמרתי שאני רוצה לאכול? בוא נתחיל רק בראיון אני חייב להספיק לחזור מוקדם הביתה להקליט ארץ נהדרת!

יאללהההה מתחיליםםםם:

——————————————————————

1) היי אסף, לאלה שעוד לא מכירים אותך, האם תוכל להציג עצמך במספר מילים ומהם עיסוקיך כיום? (עוד נגיע לשאלה איך התחלת את דרכך באינטרנט).
בעלים של חברת קומסטאר לפיתוח מערכות ואתרים ויזם "שלח מסר", מערכת לשיווק באינטרנט. כיום בעיקר מנהל את העסקים בהנאה גדולה, מרצה ומפתח שיתופי פעולה. נשוי לקטי ואב לנועם בן חצי שנה.

2) איך בעצם חשבת על פתיחת עסק באינטרנט? מתי ראית אותו מתקדם והבנת שזה זה?
כבר בתקופת הצבא ידעתי שאשתחרר אפתח עסק בכל הכוח, אתמיד ולא אפסיק עד שיצמח להיות עסק גדול, עם משרדים, עובדים, לקוחות רבים ואף עבודה בחו"ל. הכל קרה!

3) היום, לאחר מספר גיליונות של המגזין – כאחד מהאנשים החזקים והיציבים בצוות המומחים הנמצא מהיום הראשון של המגזין – האם תוכל לספר על התרשמותך האישית מהמגזין והתוכן המוצג בו?
אני בחרתי לכתוב למגזין ולהתמיד בכתיבה רק בזכות דבר אחד, בזכות היזם שיצר אותו. ברגע שראיתי את המוטיבציה הבלתי פוסקת, ההתמדה והזריזות ידעתי ששווה לי להיות חלק מהתהליך. אני מאוד אוהב יזמים חרוצים שלא מוכנים לוותר. מהמגזין הראשון שיצא ראיתי שמדובר במשהו איכותי שעם הזמן יילך ויצבור תאוצה.

4) האם תוכל לפרט קצת יותר על הטור אותו אתה מגיש במגזין עבור אלה החדשים שהצטרפו ולא הספיקו לעקוב אחר הטור שלך במהלך הגיליונות האחרונים?
כשנתבקשתי לראשונה לכתוב לטור, התלבטתי על איזה כיוון ללכת, ומכיוון שמדובר במגזין מתמשך, החלטתי שגם הטור שלי יהיה במדרג הולך ומתמקצע. שמו של הטור הוא "מלחמת השיווק באינטרנט" ומטרתו של הטור שלי מיועד גם לעסקים בתחילת דרכם, שחושבים שזה קשה או בלתי אפשרי להילחם בעסקים הגדולים מהם. בטור אני מראה שזה בהחלט אפשרי ואיך אני עשיתי זאת בכמה עסקים שהקמתי. הוא גם עבור בעלי עסקים שרוצים לדעת מה התהליך הנכון בשיווק באינטרנט, בהקמת אתר ושימור לקוחות באמצעות רשימות תפוצה. הוא מיועד גם למנוסים שמוכנים ללמוד רעיונות חדשים, כמו שאני עד היום לומד בכל מקום משהו נוסף.

5) כידוע, מרבית האנשים הנכנסים היום לתחום השיווק והכסף באינטרנט הינם אנשים שממש זקוקים להכנסה נוספת כדי לשרוד את החודש, מה דעתך על האינטרנט כיום כפתח עסקי עבור אנשים חדשים בתחום ועד כמה מהר הם יכולים להתקדם וליצור לעצמם הכנסה נוספת?
מי שנכנס לתחום השיווק והכסף באינטרנט בתקופה זו, חייב להבין שאמנם יש דבר כזה "כסף קל" ובסופו של דבר ברגע שאתה לומד איך לעשותו אותו, זה באמת לא כ"כ מסובך, אך הזמן למידה, הסבלנות והעקשנות צורכים ממך משאבים בהתחלה.
ההצעה שלי היא לבוא עם כסף בצד, ולאט לאט להשקיע עם הכנסות שעשית באינטרנט, כל פעם למנף את עצמך עם ההכנסה שהצלחת לייצר ואף פעם לא לבזבז בתחילת הדרך סכום גדול – אח"כ תגלה כמה בזבזת בגלל טעויות של מתחילים. יש המון חומר באינטרנט, לא צריך ישר לקפוץ על כל רעיון שנותנים לך. כן לבחון את הרעיונות ולקחת מה שהגיוני לך.

6) ברשותך אתר לניהול רשימות דיוור, האם תוכל לספר לקוראים על החשיבות האמיתית שבשימוש ברשימת דיוור לעסק?
כמות הסיבות להשתמש במערכת דיוור היא ככמות האנשים שתוכל לצבור בפוטנציאל, בין מאות אלפים למליונים. ככל שתצבור רשימה יותר גדולה, כך תוכל לבסס את המצב של העסק שלך. זה עד כדי כך. אני מכיר מאות עסקים שעושים המון כסף בזכות ההברקה או ההחלטה שהייתה להם יום אחד להתחיל לצבור מאגר נמענים. זה מועדון לקוחות קבוע ומשפחתי שיכול ליצור לך הגדלה בהכנסות. ד"א, יש מחקרים רבים במיוחד בארה"ב שמראים שדיוור אלקטרוני זה כלי השיווק האפקטיבי ביותר מכל האפשרויות הקיימות.

7) אנשים נוטים להשתגע ולרוץ מתוכנית לתוכנית באינטרנט כשהם חושבים רק על הכסף שהם הולכים להכניס מבלי להקדיש דקת מחשבה להכנת תוכנית עסקית, סדרי עדיפויות, הכנסות הוצאות וכו'… האם תוכל לזרוק כמה עצמות לחדשים בתחום הכסף באינטרנט הקוראים עכשיו את הראיון?
מה שאתה אומר באמת נכון וקורה לעיתים קרובות. אנשים מתחילים, חושבים שהכסף יגיע מהר ומכיוון שהוא לא מגיע קופצים לדרך אחרת או עסק אחר. חשוב כמובן לבחון מראש עסק שתתחבר אליו ושיש לך אפשרות להרוויח ממנו כמו שאתה מצפה, אך כמו כל עסק, גם אם הוא באינטרנט צריך להשקיע המון המון זמן, משאבים ואנרגיות כדי שהוא יצליח..
חשוב גם להפעיל היגיון או לנסות לבדוק כמה יש פוטנציאל לעסק הזה ולהיות מציאותי ככל הניתן, לשאול חברים, משפחה ולהבין האם המוצר עצמו לדעתם יכול להתקבל.

8) לסיכום, האם נהנית מהראיון וספל הקפה והעוגיות שהוגשו לך במשרדנו הצנוע? והאם תוכל לסדר עבודה אצלך בחברה למארחת שלנו? היא פשוט צריכה עוד הכנסה ולא הספיקה לקרוא את המגזין
העוגיות ממש טעימות… איפה קנית אותן?
אני ממליץ למארחת לקרוא את המגזין ואז תתקבל לעבודה ;-)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *