האם אתה יכול להציג את עצמך במספר מילים? מה המקצוע שלך ואיזה עסק יש לך?

שמי צחי רוזנטל, רווק, גר בראשון לציון. לאחר שהשתחררתי מהצבא למדתי מחשבים ועבדתי במוקד תמיכה אינטרנטי באחת מהחברות הגדולות בישראל, המטרה הייתה להתקדם לתחום ניהול רשתות מחשבים אבל אחרי זמן מה, הבנתי שזה לא כל כך מעניין אותי ושזו הייתה טעות לבחור במקצוע הזה. פשוט הקשבתי להורים שלי וגם הלכתי לפי איפה אפשר להרוויח כסף טוב – שזו אחת הטעויות הנפוצות שאנשים היום עושים. כולם בוחרים מקצוע קודם כל לפי כמות הכסף שאפשר להרוויח בו ורק אחר כך חושבים עד כמה זה יכול להתאים להם או לא. בנוסף לזה גיליתי שכל פעם שמקדמים אותי בתפקיד מוסיפים לי רק עוד כמה שקלים לשעה וחישוב פשוט שעשיתי גרם לי להבין שגם כשארוויח סכומים שנחשבים סכומים יפים כמו 15אלף שקל בחודש, זה לא ממש יעזור, אני עדיין אצטרך לעבוד כל החיים.

לפתע נפל לי האסימון שכל החיים האלה חייתי בשקר ושהאמת היא שאם אני לא אהיה עצמאי אז המצב הכלכלי שלי יהיה תלוי באחרים למשך כל חיי. כל חיי אאלץ לחיות עם סוג של חנק ואני עוד עלול למצוא את עצמי יום אחד במצב שאין לי עבודה או שהפנסיה לא תספיק לי.

הגעתי להבנה שעד אותו היום לא באמת חייתי את החיים ותמיד נמנעתי לעשות כל דבר שהוא יציאה מאזור הנוחות שלי. לכן החלטתי שמאותו הרגע אני מוכן לעשות הכול, אבל הכול בשביל להצליח. הגעתי למסקנה שאני חי פעם אחת ואני חייב ליהנות ולהגשים את עצמי.

היום לאחר מספר שנים בודדות בלבד, אני מנכ'ל ומייסד אתר שרשומים בו מעל ל20,000 ישראלים אשר לומדים כיצד לעשות כסף באינטרנט מהבית באתר www.2000dollar.com.

אני זכיתי במקום הראשון בעולם באחת מן השיטות להרוויח כסף מבין 150 אלף משתתפים ועמדתי על במה בלאס וגאס מול 5000 אנשים בה סיפרתי על ההצלחה שלי וכתבו עליי כתבה בעיתון.

מה הניסיון שלך בתחום האינטרנט? איך צברת את הניסיון שלך?

מאוד רציתי להצליח, הייתי מאוד נמרץ, רציתי כמה שיותר מהר להתחיל להרוויח כסף בכוחות עצמי ולפצות על כל השנים הללו שבזבזתי בישיבה מול הטלוויזיה והXBOX. פשוט התחלתי לירות לכל מיני כיוונים. התעסקתי עם מסחר במט"ח ומניות ותוך כדי קראתי על התחום של הכסף באינטרנט, התחלתי לנסות להרוויח כסף במספר אתרים שונים של תכניות שותפים ותכניות שיווק רשתי אינטרנטיות בעלות מודלים פשוטים וקלים יותר מהמודלים המסורתיים, תוך כדי שאני גם הולך לכנסים ואירועים בתחום

ולומד קורס בסיסי של שיווק באינטרנט. קראתי על קידום אתרים SEO וגם קניתי ספר אינטרנטי על שיווק בגוגל אדוארדס.

בניתי את האתר 2000 דולר שברשותי והזרמתי אליו תנועה אינטרנטית בכל הדרכים האפשרויות שעלו על דעתי. האתר בגרסה הראשונית שלו עלה לי בסך הכול 200 שקל. לא היה לי כסף לשווק אותו ולכן אחת הדרכים הייתה לפנות בצורה ידנית למאות אנשים בשבוע באמצעות אתרי קהילות ופורומים והצעתי להם הדרכה בחינם איך להרוויח כסף מהאינטרנט. פתחתי פורום באתר שלי ואנשים התחילו להשתתף בפורום, סיפקתי לאנשים ערך, הדרכות והסברים וזה הסוד כיצד האתר המשיך וגדל, במשך שנה שלמה הרווחתי סכומים מאוד סבירים והדרכתי המוני אנשים בחינם אפילו דרך הטלפון והמסנג'ר, לא הייתי בטוח עדיין מתי אני אעשה את הכסף הגדול אבל ראיתי את הקהילה גדלה מיום ליום ומחודש לחודש, כשהרווחתי יותר כסף שדרגתי את האתר למערכת יותר מתוחכמת. היו תקופות שהרווחתי הרבה והיו תקופות שהרווחתי מעט, לקח לי יותר משנה למצוא את הנוסחה איך לייצר סכומים גבוהים ובאופן קבוע ויציב, מה שהביא אותי לנוסחה הזו זה פשוט למצוא מה הדבר שהכי מתאים לקהל שלי.

מדובר בקהל ענק של אנשים שמסתבר שהם מחפשים להרוויח כסף מהאינטרנט בלי עבודה קשה ובלי ללמוד שיווק אינטרנטי מקצועי, מה שגם לרוב האנשים קשה ללמוד את זה. אז הבנתי שאני צריך להפסיק להציע להם מה שכל שאר אתרי הכסף מהבית מציעים ולהתחיל להציע להם דרכים איך להרוויח כסף קל ומהיר יותר בלי לימוד מקצועי והרבה עבודה.

היום האתר שלי הוא האתר המקצועי היחידי אשר מציע לכל אדם בעל רמה בסיסית של שימוש במחשב, להתחיל להרוויח כסף מהר בלי קורסים ובעבודה פשוטה וקלה. אני מציע לאנשים להצטרף לתוכניות אינטרנטיות פשוטות שמניבות כסף ואני והצוות שלי מדריכים אותם בחינם דרך האתר ודרך הסקייפ.

הרווח שלנו הוא כאשר הם מצטרפים לתוכנית שהמלצנו להם וכאשר הם מצליחים ומרוויחים אז אנחנו מקבלים עמלות מהתוכנית עצמה. זאת אומרת שבניגוד לשאר הגורואים בתחום, אין כסף שעובר ישירות מהאנשים אליי. לעיתים אני מעביר הדרכות אינטרנטיות ואפילו פיזיות לאנשים שנרשמו דרכי לתוכניות אבל מעולם לא לקחתי על זה כסף. את הכסף שלי אני עושה תאכלס מהשיווק האינטרנטי עצמו ולא מללמד אנשים. כך שאוטומטית אנשים רואים בי כאדם אמין שמצליח בזכות עצמו. הזכייה שלי במקום הראשון בעולם באחת השיטות היא הוכחה חיה לזה. יש הרבה אנשים שמתיימרים להיות מומחים בתחומים שונים, לומדים קורס ואחרי שהם לא מספיק הצליחו בשטח הם מעדיפים להרוויח כסף מללמד אנשים אחרים את מה שהם למדו, הם מספקים ערך מקצועי אבל הם לא בהכרח מצליחים בשטח ובהרבה מקרים ההצלחה שלהם נובעת מלהרוויח כסף מללמד אחרים. אנשים מעדיפים ללמוד מ"מומחים" שעושים את הכסף שלהם בשטח ואינם זקוקים ללמד אחרים בשביל להרוויח כסף. מצליחנים שיש להם תוצאות בשטח הם לא רק בעלי ידע מקצועי אלא גם בעלי ידע עדכני ואותנטי לגבי מה שקורה בזמן עשיית הכסף עצמו.

במה האינטרנט שונה היום מאשר מלפני 10 שנים?

האינטרנט היום נגיש לאנשים בצורה גבוהה ונחשב כמובן מאליו כאשר בעבר הוא היה עוד נחשב מיוחד ורק הצעירים הגאונים היו משתמשים בו. היום גם לסבא וסבתא יש פייסבוק, לכל אחד יש אינטרנט בפלאפון שלו, גם במצלמות הדיגיטליות החדשות היום יש אינטרנט, יש מקומות ציבוריים רבים עם אינטרנט אלחוטי, אפילו באוטובוס, ברכבת וגם במטוס. האינטרנט הפך להיות חלק גדול בחיים של האנשים וחלקם אפילו חיים אותו יותר מאשר את החיים שנמצאים מחוץ לאינטרנט. תפעול האינטרנט, תפעול הדואר האלקטרוני, מנועי החיפוש ואתרי הרשתות החברתיות הן הרבה יותר ידידותיות למשתמשים ועמוסות בהם. הפייסבוק בקרוב יכיל כמות אנשים ששווה למדינה הגדולה ביותר בעולם. פעם היה צריך לשלם 10,000 שקל למישהו שיבנה לך אתר. היום ילד בן 13 יכול לבנות לך אתר באמצעות מערכות תוכן חינם ותוכנות עיצוב. האינטרנט היום מכיל הרבה ידע, הרבה אפשרויות וכלי עזר שמשפרים את החיים של כולנו ומקלים עליהם. במקום מתפתח שמצטרפים אליו מיליוני אנשים כל הזמן, שהאינטרנט הוא חלק מחייהם, זה אומר שיש דרישה לענות על הצרכים שלהם ואנחנו האנשים שעושים כסף באינטרנט מנצלים את הגדילה הזו לטובתנו ומזהים את הצרכים של האנשים ומספקים להם את המענה הטוב והמתאים להם ביותר, הם מקבלים את הפתרונות שהם רוצים ואנחנו מקבלים מזה הכנסה.

מהם לפי דעתך הדברים הכי חשובים בשביל להצליח להרוויח כסף ברשת?

הדבר הראשון הוא הגדרת המטרה שאנחנו רוצים להשיג בצורה נכונה, אם אני לא אדע מה בדיוק אני רוצה אני לא אצליח להשיג את זה, להרוויח כסף זה נושא כללי מידי. צריך להיות ספציפי ומדיד. למשל: אני מרוויח 20,000 שקל בחודש מ8 שעות עבודה שבועיות, אני טס לחו'ל 3 פעמים בשנה, אני גר בבית בלי משכנתא, יש לי זמן פנוי לבלות עם הילדים שלי ולעשות דברים שאני אוהב. הדבר השני, אחרי שאנחנו יודעים מה המטרה צריך לבדוק מה היא הדרך הטובה והמתאימה ביותר עבורי להשיג אותה. כאן מגיע השלב של הלמידה, איך עושים שיווק באינטרנט, מה הכלים החשובים שאני צריך לדעת, איך בכלל עובד העולם הזה, איך מגיע הכסף, מה הפעולות הנדרשות, איזה עסק אינטרנטי או תוכנית אינטרנטית להרוויח כסף מתאימה לי? מומלץ להתייעץ עם אדם שכבר מצליח בתחום.

הדבר השלישי הוא להתחיל לעשות, לקפוץ למים, אם כל הזמן רק נלמד ולא נבצע שום פעולה אז בחיים לא נצליח להרוויח כסף, אפילו שזה קשה וקצת מפחיד לפעמים צריך להגיע לשלב שבו מתחילים לפעול. לפעמים קשה להתחיל לבד ובשלבים האלה מומלץ להצטרף לאדם שכבר מצליח בתחום ומוכן לחנוך ולהדריך אתכם בדרך להצלחה.

בדיוק זאת הדרך בה אני מאמין. עזרתי כבר לאלפי אנשים להתחיל לעשות כסף באינטרנט וחלקם מרוויחים מספיק אפילו כדי להתפטר מהעבודה שהייתה להם.

איזה טיפים אתה יכול לתת למי שרוצה להצליח ולהרוויח כסף ברשת?

אפשר ללמוד שיווק אינטרנטי מקצועי אשר יכול לקדם אותך כמה צעדים קדימה ופשוט להרוויח הרבה יותר, EBAY – שזה אתר המכירות הגדול בעולם בו ניתן למכור כל דבר, תכניות שותפים – יש מיליוני מוצרים קיימים שניתן לשווק אותם באינטרנט ולהרוויח עמלות גבוהות מאוד ועוד דרכים נוספות.. מי שרוצה להקפיץ את העסק האינטרנטי שלו קדימה אך לא מתקשה ללמוד ולהתעסק עם השיווק האינטרנטי יכול ומומלץ בהחלט לשכור פרילנסרים מהארץ או מחו'ל אשר יעזרו לו בקידום או בעיצוב האתר, עריכת סרטונים ועוד… אחת הסודות של המשווקים המקצועיים זה שהם נעזרים בפרילנסרים בחו'ל הנמצאים במדינות עולם שלישי ועובדים עבור 1 עד 3 דולר לשעה!

באיזה אתרים אתה אוהב לגלוש?

ג'ימייל, פייסבוק – לתקשורת עם אנשים ועסקים. יוטיוב – זה מחליף את הטלוויזיה שיש לי בבית. לפני שנה קניתי טלוויזיה מתקדמת ענקית ואני כמעט ולא מדליק אותה. ביוטיוב אני צופה בסרטים שקשורים להתפתחות אישית, תקשורת בין אישית ולימוד של עוד דברים רבים שפשוט עוזרים לי להתקדם ולשפר את המיומנויות שלי ואת התובנות שלי כלפי החיים. מדובר בדברים שטלוויזיה פשוט לא יכולה להחליף אותו. בטלוויזיה מראים בעיקר דברים שנועדו להעביר את הזמן, לשעשע את המוח ולא יותר. אני כמעט ולא גולש באתרי תוכן כמו וואלה, נענע, YNET וכו', זה לרוב מבזבז את הזמן, אני גם לא צופה כמעט בחדשות, גם שם אין הרבה דברים שתאכלס יכולים לתרום לי לחיים האישיים שלי, החדשות מתאפיינות בנושאים שליליים כמו טרור, רצח, אונס וכו', נושאים שליליים שהמוח מקבל משפיעות עליו ומשאירות אותו בתדר הזה.

האם יש אפשרות להתפתח ברשת?

בהחלט, כל אחד יכול להפוך לכוכב, בעבודה על מיתוג עצמי, מיתוג העסק או המוצר, צריך לפרסם בכמה אתרים ולעבוד חזק על קידום אבל יחסית זה דיי קל להתפרסם באינטרנט ולקבל לקוחות רבים.

מהם היתרונות שבעבודה באינטרנט?

היתרון הגדול ביותר שיש באינטרנט הוא שבזמן קצר ניתן להגיע להמון אנשים מכל מקום בארץ ובעולם, לסנן אותם באמצעות פרסום מקצועי ובכך לקבל את הלקוחות הרציניים והטובים ביותר. הרבה יותר נוח וקל למצוא ולפנות ליזמים אחרים בתחום וליצור שיתופי פעולה. זה עסק שיכול לעזור לאנשים ביישנים להתחיל, יותר נוח לדבר עם אנשים דרך האינטרנט מאשר בטלפון או פגישות. האינטרנט חוסך זמן אדיר בהרבה דרכים. אחת מהן למשל במקום להיפגש עם כל לקוח או קבוצת לקוחות או שותפים ולעשות להם מצגת או להסביר להם דברים בעל פה – אפשר פשוט לשלוח להם סרטון שמסביר הכול במקומך, במקרים רבים אפשר להגיע למצב שלקוחות קונים ממך אפילו בלי לדבר איתך. באתרי קהילה באינטרנט כמו פייסבוק, דה מארקר וכו', ניתן ליצור קשר בחינם עם אנשים רבים, להקים קבוצות בנושאים שונים ופשוט להגיע להרבה אנשים בצורה נוחה וקלה ובחינם.

האם יש לעבודה באינטרנט חסרונות? אם כן מהם?

האינטרנט אינו יכול להחליף את ההשפעה שיכולה להיות לך על לקוח או שותף כאשר הוא יושב מולך במציאות לכן במצבים מסוימים לאחר שביצעת סינון באמצעות כלי פרסום מתקדמים אם יש לזה הכרח אפשר לשלב טלפון ופגישות.

חיסרון נוסף שיש לכל אדם עצמאי הוא היכולת לנהל את עצמך נכון, כאשר באינטרנט זה קצת יותר קשה כי האינטרנט הוא עולם תוכן ענק שמושך אותך לכל מיני כיוונים. למשל אם קבעתי לעצמי משימה כלשהי לעשות מול המחשב ואז אני פותח את האתר יוטיוב או את האתר וואלה, אני עלול למצוא את עצמי מקליק על איזה שהוא סרטון או כתבה שאינה קשורה לנושא המשימה שלי וזה גורר אותי משם למקומות אחרים שגם הם לא קשורים למשימה, הנושאים של הכתבות והסרטונים מפתים ומסקרנים אך הם אינם קשורים למשימה, אני עלול למצוא את עצמי במשך רבע שעה עושה דברים שלא קשורים למשימות שלי וזה עלול לעקב אותי ולהוציא אותי מפוקוס. אנשים שיש להם משימות שלא הכי קלות או נוחות מבחינה רגשית לביצוע יוותרו לעצמם יותר וידחו את המשימות לזמן ארוך יותר. הנה טיפ שאני יכול לתת לכם בנושא: שנו את דף הבית שלכם מכתובת של אתר תוכן כלשהו כמוYNET או ואלה לדף הראשי של האתר גוגל. כך בכל פעם שתפתחו את הדפדפן או כרטיסיה חדשה בתוך הדפדפן אתם לא תגיעו למצב שפתאום יצוצו מלא פרסומות, כותרות מסקרנות וסרטונים מפתים שעלולים לגנוב לכם את הפוקוס.

בגלל שבאינטרנט כל דבר נעשה עם מקלדת ועכבר זה לפעמים יכול לתת לך הרגשה כאילו אתה יכול לתכנת, לבנות אתר, לעצב אתרים, להפיק ולערוך סרטונים, לקריין ועוד.. אבל האמת היא שאם תיתן למישהו אחר לעשות את זה שזה המקצוע שלו, הוא יעשה את זה יותר מהר ממך ויותר טוב ממך, כך שאל תתפתה לעשות כל דבר לבד. תתמקד בדברים שאתה הכי טוב בהם ואותם תעשה.

איזה חוויה אתה זוכר במיוחד מהעבודה ברשת?

החוויות הגדולות הן מחוץ לרשת, כאשר אני פוגש את האנשים בכנסים ומפגשים והם מודים לי, ובאמת מראים לי כמה הנתינה שלי אליהם שיפרה את החיים שלהם.לעמוד על במה מול מאות וגם מול אלפי אנשים שמריעים לך ומעריכים אותך – זאת החוויה האמיתית.

האם העבודה היום ברשת היא יותר מאתגרת ויותר תובענית מאשר בשנים עברו? במה היא יותר מאתגרת?

לחברים שעוסקים בשיווק אינטרנטי מקצועי, יש יותר מתחרים ותמיד יש שינויים במודלים של הפרסום באתרי האינטרנט וגם באלגוריתם תוצאות החיפוש של גוגל, כך שתמיד כדאי לעקוב אחרי שינויים ולהיות עם האצבע על הדופק.

האם אתה חושב שעסקים באינטרנט הם בועה? או שיש בהם עתיד?

בהחלט שיש עתיד. זה תחום מתפתח, אנשים צמאים לתוכן וחיים את האינטרנט. עסקים באינטרנט לא יכולים להיות בועה כי האינטרנט תמיד יתפתח ותמיד יהיו בו יותר ויותר אנשים זה לא משהו שיכול אי פעם להיעלם.

האם עבודה ברשת מתאימה לכל אחד?

כן כפי שציינתי מקודם, כל אחד יכול להתחיל להרוויח כסף מהאינטרנט, כמו שיווק בסיסי של תכניות שותפים בדרכים חינמיות כמו פרסום מוצרים שונים בקבוצות בפייסבוק וכו'…ההבדל בין אדם מתחיל שמרוויח כסף למרות שאין לו כמעט ידע לבין אדם מקצוען הוא כמות הרווחים והיציבות של ההכנסה. אדם מתחיל שנשאר באותה רמה ומרוויח מתכניות רווחים באינטרנט שאין צורך להיות מקצוען כדי להרוויח בהם, בהחלט ירוויח כסף ואולי אפילו כסף טוב אבל הסיכוי שהוא ירוויח סכומים גבוהים באופן יציב וקבוע למשך שנים ויגיע לחופש כלכלי הוא נמוך הרבה יותר מאשר אדם שנמצא בתוכנית רווחים או כל שיטה אחרת והוא מקצוען במה שהוא עושה, כל הזמן לומד ומשתפר. אל תתפתו לתכניות כסף קל ותחשבו שאתם הולכים להיות מיליונרים מזה מבלי לעשות כלום, גם אם הן עובדות ובאמת קלות יותר מתכניות אחרות, כן תעשו כסף אבל אל תחלמו להיות מיליונרים מזה בלי לעשות כלום.

האם אתה יכול לסכם בשני משפטים את המוטו שלך להצלחה בעסקים?

להצליח בעסקים זה להיות כמו סוג של גולש, זה לשבת בים, במים הקרים בנחישות ולחכות, לחכות, לחכות… עד שמגיע הגל הנכון והגל הנכון לוקח אתכם לחוף הרבה יותר מהר מאשר כל דבר אחר.

לסיכום, האם היית ממליץ לעוד אנשים להתחיל לעבוד ברשת?

כן ! בעיקר לאחרונה, כל כך הרבה אנשים מרוויחים כסף מהאינטרנט ואפילו בלי שום ידע וניסיון. אני רואה כל כך הרבה אנשים שמצליחים לשפר את המצב הכלכלי שלהם בעקבות כך, זה מדהים אותי בכל פעם מחדש. כל מי שקורא שורות אלו ומחפש דרכים לשפר את מצבו הכלכלי – זה הזמן להפסיק לקרוא ולהתחיל לפעול. כי כל יום שעובר זה יום שיכלת להרוויח כסף, כסף שהיה יכול להיות עכשיו בכיס שלך! וזה גם דיי קל יחסית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *