במאמר האחרון פתחנו חשבון במערכת דיוור, יצרנו מערך לניהול מועדון הלקוחות הכולל טופס הרשמה, רשימת דיוור, והודעות אוטומטיות שנשלחות כחלק משיפור השירות שלנו כבעלי עסקים. טור זה יהיה שונה במתכונתו ובו אציג לכם רעיונות שונים ומגוונים לשימוש במערכת דיוור ושיווק אלקטרוני. אם יש לכם רעיונות שלא הזכרתי, תמיד אשמח לשמוע ואולי אף להציג בטורים הבאים. ברעיונות אתבסס על מערכת "שלח מסר", אך את מרבית הרעיונות ניתן ליישם בכל מערכת דיוור מתקדמת.
- עסקים רבים (כנ"ל העסק שלי בניהם) שולחים ניוזלטר חודשי, אשר כולל עדכונים מהשטח בתחום, שיפורים שנעשו בתוכנה שלהם, טיפ או מאמר קשור, שיתופי פעולה, המלצת לקוחות ופרויקטים אחרונים, תוכלו לבחור מתוך הרעיונות מה מתאים לכם ולשלוח ניוזלטר ראשון. התגובות נפלאות והעיניין שנוצר סביב ניוזלטר מעוצב ואיכותי מעודדות מאוד ומראות כמה הוא אפקטיבי ונחוץ לכל עסק.
- הטמעת טופס רישום בדף צור קשר ודפי האתר לצורך קבלת לידים, ושליחת הודעות Follow Up באופן אוטומטי, כמו "תודה שיצרת קשר עימנו, נחזור אליך בהקדם" או "יצרת עימנו קשר לפני כשבועיים ורצינו לוודא שקיבלת תשובות ומענה לפנייתך". אפשרות נוספת היא "אנו מודים לך על פנייתך, בכל שאלה או בקשה תוכל ליצור קשר גם בטלפון …xx-xxxxxxx".
- יצירת דף נחיתה במערכת + הטמעת סרטוני YouTube + טופס רישום מתחת להמשך קבלת סרטוני טיפים או הדרכות במייל. ההדרכות יישלחו באופן אוטומטי בכל מספר ימים באמצעות סדרת הודעות מובנית מראש.
- שליחת דיוור על אירוע קרב, הכולל קישור להוספת האירוע ל – Outlook וקישור "אישור הגעה" לאירוע אשר מעביר את הנמען מרשימת דיוור א (מוזמנים) לרשימת דיוור ב (מאשרי הגעה). ניתן ליצור סדרת הודעות אוטומטית כמו שליחת פרטי הגעה, ולאחר מכן לשלוח דיוורים יזומים אודות האירוע רק למאשרי ההגעה כך שהמוזמנים שלא אישרו לא יוטרדו.
- שליחת הודעות אוטומטית ע"י המערכת כשבוע לפני יום הולדת של הלקוח, הכולל שובר קנייה של "פנק/י את עצמך" או במידה ויש את תאריך יום ההולדת של בן/בת הזוג, ניתן לתזמן הודעות שבועיים לפני יום הולדת בן/בת הזוג עם שובר מתאים.
- יצירת הודעות Follow Up לאחר פגישות עם לקוחות, כמו "שלום אבי, נפגשנו לפני שבוע ורציתי לשאול האם תרצה שנתקדם עם רכישת המוצר XX שהתעניינת בו." ההודעות יכולות להישלח במייל או בהודעת SMS (כביכול מהטלפון הנייד האישי שלנו).
- יצירת סקר במייל: באמצעות יצירת טופס רישום, הכולל שאלות סקר שבנינו, הטמעה שלו בדף נחיתה במערכת ושליחה ללקוחות, נוכל בעצם להבין מה הלקוחות שלנו רוצים, מה מפריע להם ולנתח את תשובותיהם. כל זאת על סמך פילוח תשובות הסקר, אפשרויות ייצוא לאקסל ועוד.
- ניהול לקוחות, שיחות ומעקב: יצירת שדות שונים בהתאם לצרכי העסק כמו "תיעוד שיחות", שדה טקסט מורחב בו ניתן יהיה לעדכן את השיחות, השירותים שסיפקנו ופגישות. כחלק מניהול פרטי הלקוח, ניתן לתעד בשדות נוספים תאריכים חשובים, סוגי שירותים שרכש, סטטוס ומעמד הלקוח בחברתנו ועוד.
- תזכורת לקביעת תורים אשר באמצעות יצירת שדה מסוג תאריך, נוכל לעדכן ולתזכר את הלקוח עבור טיפול, מפגש או שירות שצריך לקבל. זה יכול להיות במספרה, רופא שיניים, ווטרינר, טיפולים לרכב ובעצם כל שירות שיש לו תאריך תוקף או תאריך למפגש.
- לנהל קמפיין ותחרויות בפייסבוק. נכון, לא בכל מערכת יש אפשרות כזו, אך כאשר יש, מדובר בכלי מדהים שנוכל לנהל ולתזמן מראש את כל הסטטוסים כמו טיפים, מאמרים, כתבות והשקות מוצר שנרצה לעשות בפייסבוק מתוך המערכת.
- שליחת קופון הטבה ללקוחות שנרשמים דרך טופס באופן אוטומטי, דרך האתר, דף נחיתה או כל אמצעי אחר שנטמיע בו טופס רישום. זה נותן הרגשה טובה לגולש ומהווה גימיק שיווקי ידוע ועובד מזה שנים רבות.
- יצירת דף נחיתה עם טופס רישום לרשימת הדיוור שלנו. לעיתים קרובות קורה שלקוחות שלנו או נמענים שלנו מעבירים את המייל שקיבלו מאיתנו לחברים שלהם שעשויים להיות לקוחות שלנו גם כן. אם תהיה אפשרות להרשמה למי שאינו מקבל מאיתנו דיוורים, זה בוודאות יגדיל את אחוזי החשיפה שלנו לקהל נוסף.
- סדרת הודעות הקשורות לעסק שלנו או לתחום עיסוקנו. זה יכול להיות סדרת מתכונים שנשלחים באופן קבוע לכל מי שמצטרך לרשימה דרך האתר, זה עשוי להיות טיפים בשיווק, טיפים בכלכלת בית, עיצוב פנים ועוד. אפשר לקחת למשל את הטיפים בטור זה, רק שבכל מספר ימים תקבלו את אחד הרעיונות בצורה יותר מורחבת, כולל דוגמאות וסרטון הדרכה. לרוב האנשים קשה ליישם את כל הרשימה, אך אם נשלח פעם בשבוע רעיון, היישום יהיה יותר קל.
- יצירת דף עסקי בפייסבוק, לפני ואחרי Like, כאשר הדף של אחרי ה – Like יפנה אותנו לטופס רישום שמצרף את החבר לרשימת הדיוור שלנו, בה נוכל להציע לו מתנה, שובר או כמו שנוהגים כיום בפייסבוק, לרשום אותנו להגרלה לזכייה בפרס. תתפלאו אך זה עובד בכלל לא רע, מניסיון.
- בהודעות SMS ניתן לתזכר על אירוע, השקה או חוג זומבה שמתקיים בעוד כשעה, ובכך להזכיר לעסוקים לא לפספס ולצאת עכשיו מהבית(!). אפשרות נוספת דומה היא להודיע על אירוע שברגע האחרון מתבטל או עובר מקום, זה יכול "להציל חיים".
- שימוש נוסף בניוזלטרים שאנו שולחים יכול להיות הסקת מסקנות מה הנושאים שמעניינים את הלקוחות שלנו, רבים לא עושים זאת וחבל כי זה יכול להעיד לבעל העסק האם כדאי לו לשנות את הנושאים שהוא מדוור עליהם, לקצר, להאריך או אולי אף לשלוח סקר מה מעניין. הסקת מסקנות יכולה להיעשות גם ע"י בחינת אחוזי הפתיחה, כמות הסרות ו- Forward שאנשים עשו, סטטיסטיקות ההודעה במערכת ועוד.
- לאחרונה יצא לי לראות רעיון נחמד (שאף יצרנו עבורו תבנית מיוחדת), אשר שולחים למדוורים שלנו את הסטטוסים הכי אהובים שהעלינו לדף העסקי, ובכך חסכנו בחיפוש תכנים חדשים והגדלנו את החשיפה של הלקוחות שלנו לדף העסקי שלנו.
- בעסקים אשר עיקרם מכירת מוצרים, בתקופות בהן יש צורך "להיפטר" מסחורה (למשל לקראת חילופי עונות), נוכל לשלוח אודות 6 המוצרים הכי חמים או הכי "נמכרים" בניוזלטר שלנו ובכך להגדיל את המכירות.
- ידוע, שליהודים יש את הכי הרבה חגים מכל העדות. בנוסף לחגים אנו מומחים בלמצוא סיבות למסיבות ולכן מערכת דיוור תאפשר לנו בכל תאריך לשלוח (או לתזמן מראש) ברכה על האירוע, אשר תכלול הטבה, מבצע או שובר. דוגמה מעשית, היא שכולם יודעים שחודש ספטמבר יחסית חלש, אך אם זה ידוע למה לא לעשות משהו בנידון מראש? אפשרות היא להציע הצעה חד פעמית לאותה שנה וייחודית, בה הלקוחות שלנו ירוויחו ואנחנו נשמר את המחזור החודשי ואף נגדיל אותו. בקרוב תחילת השנה האזרחית, זו הזדמנות להתכונן.
- רבים מאיתנו בעלי מקצוע או הכשרה בתחום מסוים. לא מעט הלקוחות שהיו רוצים לדעת את מה שאנו יודעים, לפחות באופן בסיסי. זה יכול להיות טכנאי מחשבים שהלקוחות שלו רוצים לדעת לאתחל את המחשב לבד או להסיר תוכנה, מסעדה, שהלקוחות שלה היו רוצים לקבל מהשף שלה מתכון או שניים מידי פעם (לא חייב מהתפריט), גנן שיכול לתת טיפים איך לטפל בעציצים בתוך הבית, חדר כושר שיכול ללמד את המתאמנים על אורח חיים בריא ועוד.
קיבלתם טיפים רבים ואני בטוח שלאחר כתיבת מאמר זה יעלו לי עוד כמה רעיונות שהספקתי לשכוח או שאלמד מחר אראה אצל לקוח שלנו. בינתיים קיבלתם 20 טיפים אך אם תיישמו לפחות 1-2 מתוכם, אנו כבר בכיוון הנכון.
נתראה במאמר הבא!