שיווק באינטרנט – טעויות נפוצות שכדאי להימנע מהן
כיום שיווק באינטרנט נעשה על פי רוב באמצעות גוגל, בבחינת – אם אתה לא בגוגל – אתה לא קיים! עסקים רבים, קטנים כגדולים, מוציאים אלפי שקלים בחודש וחלקם אלפי שקלים בחודש וחלקם אפילו לא מחזירים את ההשקעה, זאת משום שהם עושים טעויות באסטרטגיית הפרסום שלהם… ולכן אגדנו כאן מספר טעויות שכדאי להימנע מהן כדלקמן:
* פרסום אשר אינו מתאים לסלולר – הרבה מפרסמים שוכחים לנטרל את הפרסום לסלולר מהקמפיין שלהם כאשר דפי הנחיתה אינם מותאמים לכך. לעיתים נתקלים במודעות שמגיעים לדף נחיתה שכאשר לוחצים עליו אינו מותאם לסלולר וזה גורם לגולש שלכם לברוח מהאתר שלכם.
* מלות מפתח הן חשובות מאוד – יש להתמקד בהן – שיווק באינטרנט חשוב לעשות באמצעות מלות מפתח, לעיתים מפרסמים בוחרים מלות מפתח כלליות מדי או שאינן קשורות לעסק שלהם. מלות חיפוש כלליות מדי יפגעו בקמפיין שלכם ויביאו לתנועה גדולה, אך לא יהיו הקלקות על המודעה שלכם. מכך נובע שיהיו אחוזי הקלקה מאוד נמוכים בביטויים אלו וציוני האיכות של הקמפיין ייפגעו באופן משמעותי. משמעות הדבר של ציון איכות נמוך הינה: עלייה במחיר הקליק וירידה במיקומים בה מופיעים המודעות.
* על מנת ליצור את הרושם הנכון – פרסמו רק נוסח אחד של מודעה – שיווק באינטרנט נכון ויעיל ייווצר אם תפרסמו רק נוסח אחד של מודעה. כדאי להכין שניים שלושה נוסחים, לראות מה עובד הכי טוב ולהמשיך עם הנוסח שעובד הכי טוב.
* ישנו חוסר התאמה בין קהל היעד לבין המסר – הרבה מפרסמים אינם שמים דגש על המסר שאותו הם מפרסמים ולפעמים ניתן לראות מסרים שבמודעות שאינם מתאימים לגולשים אליו מנסה המפרסם להגיע. שיווק באינטרנט חייב למקד את המסרים שלו בצורה ברורה ומוטעמת, חשוב שקהל היעד שלכם ירגיש שיש לכם שפה משותפת עם המוצר או עם השירות שאתם משווקים.
* חוסר מדידת לידים – אחת הבעיות הנפוצות של מפרסמים, שהם חושבים שכל מי שהקליק על המודעה שלהם, באופן אוטומטי הוא הפך להיות הלקוח שלהם, אך במציאות אין זה כך כלל וכלל. ברגע שקוד ההמרות של הקמפיין לא מוטמע בדף הנחיתה – איך לכם שום יכולת לעקוב אחר הפניות שמתקבלות בעקבות הפרסום. בנוסף לכך, אין לכם את האופציה לבדוק דרך אילו מלות חיפוש הגיעו אליכם גולשים אלו. יש מצב שאתם מבזבזים אלפי שקלים בחודש על מלות חיפוש, אשר בכלל אין לכם צורך בהן והן לא רלוונטיות עבורכם ואין לכם שום אפשרות של מעקב ומדידה.
* התעלמות מהמתחרים שלכם – טעות בתהליך שיווק באינטרנט הינה להתעלם מהמתחרים שלכם. אתם חייבים לדעת אלו מלות חיפוש הם משתמשים, באלו דפי נחיתה הם משתמשים, מה המוצרים שלהם ומה הם מציעים לגולשים שלהם. חשוב שתיכנסו לראש של המתחרים שלכם ותחשבו איך אתם עושים הכל יותר טוב מהמתחרים שלכם.
מסכים איתך בקשר לחוסר מדידת לידים (המרות), היו לי מספר לקוחות שהיו משקיעים תקציב גדול ולא ידעו באמת כמה עלה להם פנייה.