אנשים רבים שרק החלו להיכנס לתחום האינטרנט הבינו כבר בהתחלה ש"הכסף הוא ברשימה". ובכן עדיין קיימות דרכים רבות להרוויח כסף באינטרנט, יותר או פחות, וכן דרכים לשיווק מוצרים ושירותים ובכלל שימוש באינטרנט לצרכי שיווק, מיתוג ופרסום. בניית רשימת תפוצה איכותית היא חלק מאותם דברים חשובים שעלינו לבנות ולדעת לטפח אם נרצה לבנות לעצמנו מועדון לקוחות אינטרנטי יציב. לא בהכרח שתהיה לנו רשימה תפוצה ענקית ונכניס יותר כסף ממישהו עם רשימת תפוצה קטנטונת. על כך אסביר בהמשך המאמר.

ראשית – מה להציע כדי לבנות רשימת תפוצה?

כשאנו רוצים לבנות רשימת תפוצה, עלינו להציע משהו לאנשים שישכנע אותם להירשם אצלנו באתר. בדרך כלל מציעים הנחה/שובר מסוים או מוצר דיגיטלי כמו: ספר PDF, עלון טיפים, סדרת מסרים כתובה או בווידיאו וחלק אפילו מציעים קורס שלם בווידיאו בחינם.

ככל שהמתנה שלכם תהיה איכותית יותר כך הרושם הראשוני שתעשו על הנרשם לרשימת התפוצה שלכם יהיה גדול יותר. זכרו כי האנשים ברשימת התפוצה הם אנשים אמיתיים, עם רגשות ודעות לגביכם וההיכרות הראשונית שלהם אתכם והסיכוי להמשיך לקרוא או לצפות בכם אחרי המחשב – תהיה הדבר הראשון הזה שאתם מחלקים להם.

דרכים לפרסום ובניית הרשימה:

ישנן דרכים רבות לפרסום והבאת אנשים לאתר/דפי הנחיתה שלכם, על דרכים אלה תוכלו לקרוא בהרחבה (וגם להכיר יותר דרכים) במאמרים אחרים באתר, או במאמרים עתידיים שלי שאני בטוח שאכתוב על זה 🙂

בינתיים אציג לכם בקצרה רשימה של דרכים אפשריות כדי שתוכלו למקד את החיפוש שלכם באתר או בגוגל:

מדוע חשוב לבנות אמון עם הרשימה?

אם אתם מתכוונים לעשות כסף מהרשימה שלכם, כלומר לשלוח להם קורסים, מוצרים דיגיטליים אחרים או את השירותים שלכם או של שותפים שלכם אז תצטרכו להשקיע בבניית אמון עם הרשימה לא פחות מאשר המאמץ שאתם משקיעים על איכות המוצרים שלכם.

שלחו לעיתים קרובות מסרים לרשימה שלכם כדי להישאר בתודעה שלכם, אך לא יותר מדי כדי לא להציק להם. מייל או שניים בשבוע זה בהחלט מספיק ברוב המקרים והסוגים של הרשימות. בשבוע של השקת מוצר תוכלו לשלוח מעט יותר.

שלחו לרשימה שלכם טיפים, ברכות לחג שמח, מתנות, שוברים, מיני קורסים שלכם, טיפים בווידיאו וכל מה שהולך לכם לראש שיכול להועיל להם. כשהם ידעו שהם מקבלים מכם גם דברים חיוניים ולא רק מיילים מכירתיים שדורשים מהם לשלם כסף אז יותר אנשים יקראו את המיילים שלכם, ואלה שיקראו יסמכו עליכם יותר.

זכרו – לבנות אמון לוקח זמן, להרוס אותו אפשר בשניות.

מתי לשלוח מיילים מכירתיים?

לאחר שאתם מרגישים שבניתם כבר מספיק אמון עם הרשימה שלכם, אנשים מחזירים לכם תגובות מחממות לב למיילים ששלחתם, מפרגנים לכם ויותר אנשים החלו לפתוח את האימיילים שלכם – אז תוכלו להרגיש בנוח להתחיל לשלוח מיילים שגם משווקים מוצרים.

הזמן מאוד תלוי בסוג הרשימה ומה שלחתם להם בהתחלה.

יכול להיות שתרצו לשווק קורס שלכם ואנשים עוד לא מכירים אתכם אבל אם יעקבו אחריכם כמה חודשים ויקבלו מכם הרבה מידע חינם והערך שלכם יעלה בעיניהם – אז הם ישקיעו כסף כדי לקנות את הקורס שלכם. ייתכן ותחלקו סדרת טיפים בפעם הראשונה שמישהו נרשם ברשימת התפוצה שלכם שבסוף 7-10 טיפים שישלחו בשבועיים שלוש תרצו לשלוח מייל מכירתי לשיווק מוצר/שירות שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *