בניית אתר אינטרנט היא דבר חשוב לכל בית עסק כיום ואת זה אנחנו כבר יודעים. הבעיה היא שבניית אתר לכשעצמה אינה מספיקה ומלבד השקעה בפרסום האתר ואולי אפילו קידום שלו במנוע החיפוש של גוגל, יש צורך להשקיע את מירב המאמצים שלנו לשפר את חוויית המשתמש באתר שלנו. זה אומר להעניק לגולשים שלכם חוויית שימוש מדהימה באתר מכל הבחינות וזה אומר ללבוש את משקפי הUX שלכם בכל פעם שאתם בוחנים את האתר שלכם או בונים אתר חדש לעסק שלכם. על מנת לעזור לכם לשפר את חוויית המשתמש באתר שלכם הכנתי עבורכם מספר טיפים חשובים כך שאם טרם טיפלתם בהם – זה הזמן לעשות את זה.

#1 – התאמה רספונסיבית של האתר:

מיליוני ישראלים גולשים באינטרנט מדי יום: מבצעים חיפושים בגוגל, גולשים ברשתות החברתיות, נכנסים לאתרים שונים, מחפשים מידע, מוצרים, שירותים, אנשי מקצוע ועוד. חצי מכמות הגלישות הללו מתבצעות באמצעות סמארטפונים ומכשירים ניידים שאינם מחשבים. התאמה רספונסיבית של האתר שלכם היא למעשה התאמה של האתר לגלישה במסכים בגדלים שונים (סמארטפונים, טאבלטים, מחשבים ניידים, מחשבים נייחים וכו'). על ידי כך אתם משפרים את נוחות הגלישה באתר שלכם עבור כל הגולשים שלכם ולא מאבדים חצי מהם בשנייה הראשונה שהם נכנסים לאתר. אם יש לכם אתר המבוסס וורדפרס או מערכות ניהול תוכן ברמה של וורדפרס – סביר להניח שאם בניתם את האתר שלכם לאחרונה אזי שהתבנית כבר מותאמת ברובה לגלישה במובייל ובמסכים שונים. תמיד טוב להיעזר בכלים חינמיים שונים באינטרנט ואף בנייד שלכם לבדיקת חוויית הגלישה באתר שלכם מהמובייל ולראות מה אפשר לשפר.

#2 – מהירות הטעינה של עמודי האתר:

תארו לכם שאתם נכנסים לאתר מסוים ולוקח לו שעה להיטען? סביר להניח שלאחר 10-20 שניות שנתתם לאתר הזדמנות להיטען והוא לא נטען – אתם כנראה תצאו ממנו ולא תרצו לחזור אליו, לפחות לא במכוון. גם לאלה הסבלניים מבניכם, במידה והאתר נטען בכל עמוד שאתם עוברים תוך 4-5-6-7 שניות ולא בתוך שנייה או שתיים הרי שסביר להניח שתאבדו את הסבלנות שלכם באיזשהו שלב ותצאו מהאתר גם כן. אין ספק כי מהירות הטעינה של עמודי האתר הוא חלק משמעותי בשיפור חוויית המשתמש באתר שלכם ולכן אתם רוצים לבצע פעולות שונות לבדיקת מהירות טעינת העמודים ולשפר את המצב: להקטין את משקל התמונות המכבידות על האחסון שלכם, להחליף שרת אחסון, לבדוק אם יש תקלות קוד הפוגעות במהירות הטעינה של העמודים ועוד.

#3 – אבטחת האתר:

בכל האתרים כיום חשוב לרכוש תעודת SSL ולהפוך את החיבור לאתר לחיבור מאובטח יותר. מדובר בסך הכול בשכבת אבטחה נוספת והפיכת כתובת האתר מקידומת HTTP לHTTPS מבחינתכם. מלבד העובדה שזה ימנע מדפדפנים שונים כמו כרום ואחרים לחסום אתרים מסוימים או להזהיר את הגולשים מפני גלישה בהם (וכך לאבד אינספור גולשים פוטנציאליים שיכולים להיות גם לקוחות) הרי שזה יעניק לגולשים שלכם גם יותר ביטחון להזמין את המוצרים והשירותים שלכם. ודאי כאשר הגולשים צריכים להירשם לאתר שלכם ו/או לבצע בו רכישות כמו בחנויות אי-קומרס כאלה ואחרות. מלבד תעודת SSL כדאי לבטח את האתר בדרכים נוספות על ידי התקנת תוספי אבטחה מומלצים או בניית מנגנוני אבטחה בעזרת מתכנת. ככל שהאתר גדול יותר כמובן כדאי להשקיע יותר גם באבטחה שלו. מלבד הביטחון שלכם זה גם ביטחון חשוב לגולשים שלכם.

#4 – עיצוב האתר:

האתר שלכם צריך להיות נעים לגלישה מבחינת הצבעים בו, חלוקת הצבעים, שימוש בעיצובים שונים, תמונות, סרטונים וכל דבר שקשור באספקט העיצובי של האתר ובמבנה של האתר. אתם רוצים לספק חוויית גלישה נעימה לגולשים שלכם עם עיצוב שלא מציק לעין, שמפריד היטב את המודולים השונים של התוכן ועוזר לגולש להבין במהירות מה זה כל חלק באתר ואיך להתמצא במהירות באתר.

#5 – השתמשו בתמונות איכותיות:

כדאי מאוד להשתמש בתמונות איכותיות באתר שלכם. בין אם אתם משקיעים בעיצוב התמונות של הפוסטים שלכם או עושים שימוש בתמונות שאתם צילמתם או הורדתם מאתר מנויים כזה או אחר – וודאו שאלה עולים במידות הנכונות, שהתמונות אינן שוקלות הרבה ומכבידות על השרת מצד אחד אך לא נפגמו באיכותן מצד שני.

#6 – השתמשו בסוגים שונים של תוכן:

כדאי לשלב באתר סוגים שונים של תוכן. זה משפר את הגיוון של התוכן באתר בעיני מנועי החיפוש ומספק זווית טבעית יותר לאתר שלכם. כמו כן זה משפר את חוויית הגולש משמעותית כיוון שיש גולשים שיותר נוח לכם לצפות בסרטונים, אחרים קוראים יותר תוכן ויש כאלה שלומדים/נהנים יותר מהתמונות. שילוב של תמונות, סרטונים, אינפוגרפיקה וטקסטים הנם חיוניים הן לקידום האתר, הן לאטרקטיביות שלו וכמובן גם לחוויית הגולשים שלכם.

#7 – ארגנו ניווט נוח ויעיל באתר שלכם:

ארגנו את תפריטי האתר בצורה נוחה ויעילה עבור הגולשים שלכם. עזרו להם למצוא תכנים קרובים נוספים לתכנים שהם קוראים כעת, אפשרות להם לנווט בצורה קלה ויעילה, ללא הפרעות, בתפריטים העליונים והראשיים של האתר. דאגו שתהיה מפת אתר מסודרת וכעת דאגו שהתכנים המוצגים בתפריטים הצדדים לא יפריעו לעין כאשר הקוראים קוראים תוכן באתר שלכם.

#8 – כותרות מעוצבות ובולטות:

הבליטו את הכותרות הראשיות וכותרות המשנה באתר שלכם, הגדילו אותן מעט ודאגות שהן יבלטו קצת מעל התוכן. אין צורך להגזים את הגדלת הכותרות אולם חשוב שיובלטו מעט מהתוכן השוטף כיוון שקל יותר לגולשים לרפרף עם העיניים בין הכותרות ולבחור את חלקת התוכן שהם רוצים לקרוא.

#9 – עדכנו באתר תוכן חדש לעתים קרובות:

תוכן הוא חלק משמעותי בהצלחת האתר שלכם. למעשה התוכן מחלק את הערך האמיתי לגולשים, מספק להם תשובות לשאלות, מענה לצורך ואף מניע אותם לפעולה. ישנם אתרים ותחומים שגם מאמר בשבוע-שבועיים זה מספיק כדי לשמור על האתר מעודכן וישנם תחומים וסוגי אתרים המצריכים אפילו כמה מאמרים ביום. בהתאם לסוג העסק וסוג האתר שלכם – שמרו עליו מעודכן עם תכנים חדשים ובעלי ערך עבור הגולשים שלכם.

#10 – מה שלא חשוב להגיד חשוב לא להגיד:

השתדלו להימנע ממריחות של תוכן במאמרים שלכם ובתכנים שאתם משתפים באתר שלכם. אנשים לא סובלים שמזלזלים בזמן שלהם ואינם רוצים לבזבז זמן יקר מחייהם בקריאת אותו משפט או אותה פסקה שוב ושוב במילים אחרות. אנו באתר המגזין למשל עמלים מדי חודש לשדרוג תכנים קיימים באתר, זאת מלבד העלאת תכנים חדשים וזאת כדי לשפר את הגיוון והערך עבור הגולשים שלנו ולהציג נתונים מעודכנים, נכונים ובצורה שחוסכת זמן לגולשים.

לסיכום חברים יקרים; חוויית המשתמש (UX) באתר שלכם הנה פרמטר משמעותי שחשוב לדאוג לו לעתים קרובות ולחשוב כיצד לשפר את השימוש והגלישה באתר. פרמטר זה משפיע באופן ישיר על הגולשים שלכם, על אחוזי ההמרה באתר, על שביעות הרצון של הגולשים מתכני האתר והשימוש בו וכמובן ישפיע גם על כמות הלקוחות שיגיעו מהאתר שלכם. בעקיפין חוויית המשתמש משפיעה גם על הקידום האורגני שלכם בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים כיוון שאלה שמים דגש משמעותי על פרמטרים הקשורים בחוויית המשתמש באתר שלכם. כדוגמה קטנה נוכל לספר למשל שזמן השהייה באתר שלכם הוא פרמטר חשוב המציג לגוגל את שביעות רצון הגולשים באתר שלכם (בין היתר כמובן), שכן גולש שיהיה מרוצה מהתכנים יקרא אותם במלואם, יקרא תכנים נוספים ולא ימהר לעזוב את האתר. אתר שלא נעים לגלוש בו או שהתוכן בו על הפנים – הגולש יברח מהר מאוד וזמן השהייה הממוצע באתר יהיה נמוך.

אם יש לכם המלצות נוספות לשיפור חוויית המשתמש באתר ו/או אתם רוצים שנפרט על דרכים נוספות לשדרוג חוויית המשתמש באתר עם מאמר המשך אנא הגיבו כאן למטה ונשמח לשמוע אתכם!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *