בגיליונות הקודמים סקרנו את תהליך בחירת שם הדומיין לאתר העסק החדש שלנו, ואת האפשרויות שעומדות בפני כל אחד בתחום מערכות ניהול התוכן. אז אחרי שרשמנו דומיין, והחלטנו על איזו מערכת ניהול תוכן יוקם האתר, הגיע הזמן לבחור את ספק האיחסון המתאים לאתר החדש שלנו.

מאפיינים טכניים

כאמור לכל מערכת ניהול תוכן מאפיינים טכניים משלה, ולא כל שרת איחסון מתאים לכל המערכות.
לדוגמא, אם החלטנו להקים את האתר במערכת שמבוססת טכנולוגיה של מייקרוסופט, נצטרך למצוא ספק איחסון שמחזיק שרתי Windows, כיוון שרק שרתים אלה מסוגלים להריץ אתרים שנבנו בטכנולוגיה הנ"ל. לעומת זאת, אם בחרנו במערכת קוד פתוח, דוגמת וורדפרס, ספק איחסון מתאים הוא כזה שמחזיק שרתי לינוקס. אם אינכם יודעים מהן הדרישות הטכניות של האתר שלכם, בררו מול בונה האתר או מול מי שבנה את מערכת הניהול שלכם. אחרי שהבנתם מהן הדרישות הטכניות, חובה לבדוק פרמטרים נוספים מול ספקי האיחסון שמצאתם.

עלות מול שרות

אני יודע, כולנו אוהבים לקבל כמה שיותר עבור הכסף שלנו, ואם מבטיחים לנו שנקבל משהו בלתי מוגבל תמורת סכום קבוע, אנחנו לרוב נהיה מוכנים לשלם. אך האם זה אכן מה שנכון עבור האתר שלנו? במהלך החיפוש אחר ספק איחסון מתאים לאתר, עליכם לוודא באופן מוחלט כמה תשלמו על השרות, ומה תקבלו בתמורה. לדוגמא, יתכן ומצאתם ספק איחסון שמתאים לכם טכנית וגובה 10 ש"ח לחודש. לכאורה עסקה משתלמת, אבל בבדיקה מעמיקה יותר, מסתבר שהמחיר לא כולל תמיכה וטיפול בתקלות. במקרה הזה, רוב הסיכויים, שבמקרה תקלה, תידרשו לשלם לספק האיחסון סכום כסף נוסף כדי שיסייע לכם בפתרונה. בנוסף, עליכם לוודא באיזה אופן אתם מקבלים תמיכה: מייל, טלפון, מערכת תמיכה וכד'.

מדיניות תשלומים והחזר כספי

רוב ספקי האיחסון מציעים מגוון מסלולי תשלום. חודשי, שנתי, רבעוני. עליכם לבחור את מסלול התשלום שמתאים לכם, ללא קשר לאיזו הטבה שאולי תקבלו אם תשלמו מראש לתקופה ארוכה. אם החלטתם לשלם מראש לתקופה ממושכת, למשל שנה קדימה, עליכם לוודא מהי מדיניות ההחזר הכספי במידה ותהיו מעוניינים לעזוב את ספק האיחסון. מומלץ גם לבקש מספר ימי ניסיון ללא תשלום כדי לבדוק שאכן ספק האיחסון מתאים לאתר שלכם.

גיבוי נתונים ומידע

בדקו מול ספק האיחסון אם יש לו שירות גיבוי לקבצי האתר ומסדי הנתונים. במידה ולא, כדאי לחפש ספק איחסון אחר. במידה וכן, בררו מהם התנאים לשירות הזה – באיזו תדירות מתבצע גיבוי, לכמה זמן הוא נשמר ומהי מדיניות השחזורים. ככלל, אני ממליץ לכם לדאוג לגיבוי עצמאי של האתר, גם אם לספק האיחסון יש שירות גיבוי כלול בתשלום. כך לא תהיו תלויים בגיבויים שספק האיחסון מספק, ובמקרה הצורך, תוכלו לשחזר לעצמכם את האתר לבד.

לסיכום, כאשר אתם מתעניינים בספק איחסון מסוים, עליכם לבדוק טוב טוב כמה תשלמו (ועל מה), מהי מדיניות ההחזר הכספי של אותה חברה, האם השרתים של אותו ספק תומכים בדרישות האתר שלכם, מהי עלות החריגות, אם יהיו כאלה ועוד. והכי חשוב לזכור: איחסון אתר אינו חתונה קתולית עם ספק האיחסון, במידה ותהיו מעוניינים לעזוב, תמיד תוכלו לעשות זאת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *