כל בעל עסק מכיר בחשיבות של שיווק ופרסום במדיה הבולטת והדומיננטית ביותר כיום, הלא היא: האינטרנט. ישנן מספר פלטפורמות שבהן ניתן לפרסם ולשווק עסק באינטרנט וכדאי מאוד שכל עסק יבחר באנשי המקצוע המתאימים בתחום שיווק ופרסום במדיה הדיגיטלית, על מנת שיתאימו את שיטות השיווק, הקידום והפרסום הרלוונטיות ביותר עבורו. בשלב הראשון, על מנת ליצור נוכחות באינטרנט, על כל עסק להקים אתר לעסק. אתר זה חייב להיות איכותי, מעוצב, בעל חווית משתמש נוחה ועוד. אולם מעבר לבניית אתר אינטרנט, על מנת שהאתר ייחשף באופן המשמעותי ביותר לקהל היעד הפוטנציאלי לו, יש צורך לקדם את האתר במנוע החיפוש הפופולארי ביותר כיום: גוגל. אם כבר קידום אורגני אז כדאי שתתחילו להכיר את המושג קידום לוקאלי במיוחד אם אתם עסק קטן.

קידום אתרים מתחיל ונגמר ברלוונטיות. כלומר: כל אדם אשר מחפש שאילתא ספציפית בגוגל, הוא יצפה למצוא את התוצאה הרלוונטית ביותר עבורו. כאשר מדובר על עסקים הממוקמים באיזור ספציפי, קידום המתבסס בין היתר על המיקום המדויק של העסק בארץ, יתאים להם בצורה הטובה ביותר. קידום אתרים תחת אזור ספציפי הוא קידום אשר נקרא: קידום לוקאלי.

אז… במה מדובר?

תהליך קידום אתרים אמור להיות מדויק ולהעניק את התוצאה המדויקת שאתם מעוניינים בה מראש. אולם, לא פעם כאשר תהליך הקידום איננו שם דגש על האזור שבו העסק מצוי בארץ, העסק לא יופיע תחת תוצאות החיפוש הראשונות כאשר גולש יחפש עסק במיקום הספציפי שבו מצוי העסק. ולכן, חשוב להבין שישנו הבדל בין קידום אתרים רגיל בגוגל לקידום אתרים לוקאלי.

קידום אתרים לוקאלי בעצם אמור להעניק מידע לגוגל על המיקום של העסק. ישנם כמה פרמרטים של כל גוגל אשר יכולים להעיד על מיקום. עסק המעוניין להדגיש בתהליך הקידום את המיקום שלו, חייב ראשית כל להירשם לגוגל עסקים. גוגל מאפשר לכל עסק להירשם לאינדקס אשר אמור להציג את כרטיס העסק בעמוד התוצאות. לאחר שעסק נרשם בגוגל עסקים, הוא צריך להמתין לגלויה מגוגל אשר תכיל קוד שמוכיח שהעסק אכן ממוקם באזור שהוא דיווח עליו.

המטרה של קידום לוקאלי בגוגל היא בסופו של דבר היא להציג את העסק לכל גולש אשר מחפש מוצרים או שירותים אותם מספק העסק, באזור שבו העסק מספק את שירותיו.

שלבים עיקריים בתהליך קידום אתרים לוקאלי

ישנם כמה שלבים עבור קידום לוקאלי מוצלח: כדאי מאוד להכיר את כל העסקים המתחרים לכם, המצויים באזור שבו העסק שלכם ממוקם. חשוב לדעת שלא פעם קידום לוקאלי יכול להצליח או להיכשל בהתאם לנתונים השונים של המתחרים המקומיים לעסק. רצוי לבחון את כלל הפעולות אשר מבצעים עסקים מתחרים על מנת להגיש תוצאות אורגניות טובות ולפעול בהתאם לניתוח הנתונים. כאשר תבחנו את התכנים של המתחרים לכם, רצוי לבדוק על איזה נושאים הם כותבים, מהו האורך הממוצע של התוכן, מה התדירות שבהם הם מעלים תכנים חדשים לצורך קידום, כמה קישורים יש להם, איזה סוגי קישורים, מאיזה מקום הם מגיעים ועוד. כלל המידע המדובר יעניק לכם תמונה מלאה על הפעילות של המתחרים לכם, על מנת שתצליחו לבנות אסטרטגיית קידום לוקאלי מוצלחת יותר.

01. לאחר שבחנתם את אסטרטגיית הקידום הלוקאלי של המתחרים שלכם, זה הזמן לעסוק בתוכן הרלוונטי לצורך קידום אורגני לוקאלי איכותי ומדויק. חשוב מאוד שלא לכתוב תוכן מן המוכן באתר האינטרנט שלכם. התוכן חייב להיות ייחודי. לא מעט עסקים לוקחים תוכן מוכן של עסקים מקומיים דומים להם ומשנים מעט את הנוסח. תכנים מן המוכן לעולם לא יהיו בעלי ערך כמו תכנים חדשים לחלוטין.

02. בתחום התוכן בקידום לוקאלי, חשוב לפנות לקהל יעד ספציפי, פוטנציאלי, המצוי בסביבה שבו העסק שלכם מציע את שירותיו או מוצריו. על כן, חשוב לברר מראש מה קהל היעד הפוטנציאלי של העסק מחפש וליצור תוכן מותאם עבורו. לא פעם קהל יעד של עסק מקומי, מחפש פרטים אודות העסק כגון: שעות פתיחה, פרטי יצירת קשר, מיקום מדויק, דרכי הגעה ועוד ועל כן, התוכן צריך להתמקד בין היתר במידע המדובר.

03. טיפ נוסף לגבי התוכן עבור קידום לוקאלי הוא: אם האתר שלכם עוסק במוצרים או בשירותים של העסק באופן כללי, חשוב מאוד לקחת את התוכן שיש באתר ולהוסיף לו מילות מפתח בעלות אופי מקומי. כך לדוגמא: אם מדובר על עסק בתחום כלשהו הממוקם באיזור תל אביב, הרי שבכל מקום שיוזכרו שירותי העסק, כדאי לצרף את שם העיר. רצוי שתוכן עבור העסק העוסק במשלוחי פרחים בתל אביב, יכיל בתוכן האתר צירופים כגון: "כיצד בוחרים פרחים למשלוח בתל אביב"? ועוד. חשוב מאוד שהתוכן יהיה ייחודי כמה שניתן בכל עמוד.

מילות מפתח:

פרמטר נוסף שקשור לתוכן בקידום לוקאלי הוא כל מה שקשור למילות מפתח. חשוב מאוד לזכור שהאלגוריתם של גוגל איננו מחבב תוצאות לא טבעיות. על כן, תוכן שיהיה עמוס מבחינת מילות מפתח, יוצג פחות על ידי גוגל שכן, גוגל מזהה את התוכן המדובר כתוכן פחות טבעי אשר מספק פחות ערך לגולשים. הקפידו על תוכן זורם ונעים, המעניק ערך לגולש ומכיל את מילות המפתח הרלוונטיות באופן מפוזר בטקסט ולא באופן עמוס מדי.

קישורים בקידום לוקאלי:

מלבד התוכן שיש להשקיע בו בקידום לוקאלי, כדאי מאוד להשקיע בקישורים. על מנת להשקיע בצורה נכונה בקישורים בתהליך קידום לוקאלי, יש צורך לבחון את הקישורים הקיימים באתר שלכם ולאחר מכן, להתחיל בהרחבת הקישורים הללו בהקשר הלוקאלי. כמובן שחשוב מאוד לדאוג שפרטי העסק תמיד יהיו מעודכנים וזהים. עבור בניית קישורים לקידום לוקאלי, כדאי להיעזר במומחים בתחום שיסייעו לכם לעשות זאת בצורה חכמה.

לסיכום ניתן לומר שקידום אתרים אורגני וקידום לוקאלי אינם שונים מאוד. גם קידום אתרים אורגני וגם קידום אתרים לוקאלי עוסקים בעיקר בתוכן, מחקר מילות מפתח, קישורים, בחינת אסטרטגיות קידום של מתחרים, ביצוע אופטימיזציה לאתר ועוד. קידום לוקאלי בניגוד לקידום אתרים אורגני רגיל, ידרוש תשומת לב והתמקדות בנושא הלוקאלי ועל כן, תדרשו להעניק ערך משמעותי למשתמשים, ייחודי איכותי בתוכן וחווית משתמש טובה. קידום לוקאלי יכול להעניק תוצאות טובות מאוד בקידום עסקים מקומיים כאשר הוא מתבצע בצורה הנכונה, המקצועית והמדויקת ביותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *