בניית אתר אינטרנט הוא כלי שיווק חזק וחלק יאמרו אפילו הכרחי, בכדי למנף את העסק שלך בצורה משמעותית. קיימים סוגים שונים של אתרים- אתרים שבהם ניתן לעשות רכישות של מוצרים (קנייה אונליין), אתרים שמציגים את העבודות שבהם אתם עוסקים (צילום, חנות פרחים) או אתרי תוכן שמטרתם להקנות לגולש והקונה הפוטנציאלי מידע חשוב על העסק, ועוסק בעיקר במתן תוכן. למרות היתרונות הרבים באתר אינטרנט רבים שוגים ועושים טעויות. במאמר הזה נדבר על הטעויות הנפוצות שבעלי אתרים עושים בבניית אתר.

לא מעט פעמים קרה לי שפנו אלי בעלי עסקים על מנת לבנות להם אתר חדש או לתקן אתר קיים ולשווק אותו. אני יכול להצביע על מספר טעויות די נפוצות שבעלי עסקים עושים בכל הקשור לבניית אתר לעסק.

בניית אתר ללא מחשבה לטווח רחוק- הוא נושא שבעלי עסקים קטנים נוטים לוותר עליו. הדבר החשוב הזה בעצם הדבר החשוב ביותר בתהליך הבניה. בתהליך החשיבה השיווקית לפני בניית האתר עולות הרבה שאלות – כגון מיהו קהל היעד של האתר? מה אנחנו רוצים למכור ומה אנחנו רוצים שהגולש יעשה באתר? על פי התשובות שמתקבלות בתהליך הזה אנו נבנה את האתר, נבנה לו את התוכן המתאים, נביא את הגולשים לאתר ונמיר אותם לפניות ולקוחות.

מחקרי שוק- לפני הבנייה יש לבצע מחקר שוק, לבדוק מי הם המתחרים ולגבש מיהו קהל היעד אליו אנו פונים (לא, התשובה "כולם" לא נכונה אף פעם!). עליכם להתמקד בקהל היעד שלכם ולא להתפזר במחשבה ששיטת שיווק זה יותר אפקטיבית- ההפך. כך התוכן שלכם מתפזר להמון אנשים שלא מעוניינים בו, במקום שתוכלו לחשוף אותו לאלו שכן.

ייעוץ שיווקי- אם אתם לא בקיעים בתחום אני ממליץ לכם לפנות לאיש מקצוע שיוריד לכם מהראש את הדאגה והתסכול בקשר לאיך אתם משווקים בצורה נכונה את האתר ולמי. אמנם אתם תצטרכו לשלם סכום מסוים אך ההשקעה הזאת תניב לכם פירות במהרה ויהיה לכם השקט שהיא מתבצעת בצורה מקצועית ונכונה.

מקדם אתרים/ בונה אתרים- אנשי מקצוע אלה יקחו את החזון שלכם ויהפכו אותו למציאות. על ידי עבודה צמודה איתם, אתם תביעו את הרצונות שלכם בהקשר לאיך אתם רוצים שהאתר שלכם יראה, באיזה סגנון רצוי לבחור בכדי למשוך את קהל היעד בצורה האופטימלית? אתם יכולים להעזר באנשי המקצוע והם ייעצו להם וימליצו לכם על עיצובים ודרכי שיווק יעילים מהנסיון שלהם.

עובדה: רוב העסקים אינם מרוצים מהתוצאות של אתר האינטרנט שלהם. וזאת, מדוע?
אנשי העסקים ניגשים לבניית אתר לפני שהגדירו מה הם רוצים שהאתר יעשה בשבילם. רוב העסקים שבונים אתר (או לפחות אלה שבנו בשנים האחרונות) אינם מקדישים את המשאבים הדרושים כדי שאתר האינטרנט שלהם יחזיר להם את ההשקעה ויניב להם הכנסה נוספת דרך האינטרנט. הם לא מבינים את החשיבות ובסוף מתאכזבים שאין תוצאות (שגם לא הוגדרו) וחושבים שהאינטרנט לא עובד להם.

כדי לבנות אתר בצורה נכונה וכדי שהאתר יהיה בנוי כמו שצריך כדי שיוכל להתקדם גם במנועי החיפוש חובה לתת את הדעת על כך כבר בתהליך בניית האתר. כדאי מאוד לצרף מקדם אתרים ויועץ שיווקי שיהיו חלק מתהליך ההקמה.

לסיכום, אם אתם בונים אתר קחו בחשבון שביצוע לא נכון של הדברים לא ישרת את המטרה שלשמה האתר הוקם. לתקן את הנעשה בעבר יתגלה לעיתים קרובות כלא משתלם הן מבחינה כלכלית והן מבחינת הזמן. הרבה יותר אפקטיבי לבחון את הרצונות שלכם והמטרות שלשמן התכנסתם והחלטתם להקים אתר. בעבודה צמודה עם יועץ שיווקי ובונה/ מקדם אתרים אתם בדרך לשיווק העסק, השירותים או המוצרים שאתם רוצים לפרסם!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *