האם קרה לכם שקמתם בבוקר בלי חשק בכלל, התארגנתם, התלבשתם ונסעתם לעבודה בכל מקרה? למה עשיתם משהו שלא רציתם לעשות? בגלל היתרון בטווח הארוך- אתם יודעים שיהיו השלכות במקרה ולא תקומו ותגיעו לעבודה. ההשלכות האלה היו בעלות השפעה גדולה יותר מאשר להישאר בבית ולהמשיך לישון. זוהי המשמעת העצמית שגרמה לכם לקום מהמיטה.

משמעת עצמית היא הכוח שמניע אתכם לבצע פעולה במצבים בהם אתם לא רוצים לעשות אותה, קשה לכם ואתם לא מקבלים תגמול מיידי.

כיצד המשמעת העצמית שלכם קשורה להתפתחות אישית שבסופו של דבר תוביל אתכם להיות בעלי עסקים ויזמים מצליחים? תשאלו את עצמכם כיצד אנשי העסקים המובילים בעולם קמו והמשיכו להתקדם בעסק שלהם לאחר כל הקשיים שהם עברו בדרך?

הם עברו תהליך של התפתחות אישית שקשורה בצורה משמעותית למשמעת העצמית שלהם. גם כשהם חוו קשיים, כשהם התחילו לאבד תקווה והיו צריכים להתמודד עם מכשולים בצרורות, הם המשיכו בדרך שהאמינו בה בגלל המטרה בסוף הדרך. בעזרת משמעת עצמית אתם יכולים להתמיד בשלבים שייקחו אותך ליעד הסופי, אפילו אם צריכים לסחוב את עצמכם דרך השלבים המייגעים בדרך.

כיצד אתם יכולים לבנות את המשמעת העצמית שלכם?

  1. דמיינו את המטרה שלכם מתגשמת- הרבה יותר קל להתמיד ברגעים הקשים כאשר אתם רואים את המטרה שלכם מול העיניים- במצב כזה אתם תתרכזו בלעבור את המכשול הניצב מולכם כרגע במהירות ולהמשיך להתרכז בעיקר.
  2. צרו תוכנית מפורטת- אם אתם מסוג האנשים שמתפקדים טוב יותר כאשר יש להם תוכנית פעולה מולם שמסבירה להם כל יום מה הם צריכים לעשות- עשו זאת! כל דבר שיגרום לכם להתמיד ולסגל לעצמכם כישורי משמעת עצמית הוא ברכה.
  3. היו גלויים לגבי החסרונות שלכם- שום דבר טוב לא נובע מהכחשה. הכחשה היא רק מנגנון שנועד ממכם להישמר ולא להיפגע אך במקרים רבים הוא המחסום שמונע ממכם לקחת סיכונים, להתמיד ולהשיג את ההצלחה שאתם רוצים. תרגישו בנוח ותקבלו את החסרונות שיש לכם ונסו לעבוד איתם בניגוד ללעבוד נגדם- מצאו דרכים יצירתיות להתגבר עליהם.
  4. תגמולים- תתגמלו את עצמכם על משימות קשות שהשלמתם. אפילו אם לא השלמתם אותם בצורה שרציתם העיקר שעשיתם מאמץ בדרך הנכונה. העידודים הקטנים האלה יחזקו אתכם בהמשך וירמזו לכם כי עבודה קשה ומאמץ מתוגמלים בצורה חיובית.

לסיכום, אין ספק שישי קשר הדוק בין התפתחות אישית, למשמעת עצמית ולהצלחה. אם ברצונכם להפוך לבעלי העסקים והיזמים שאתם רוצים להיות, תתאמנו על פיתוח וחיזוק המשמעת העצמית שלכם- היא כמו שריר שיש לפתח לרמה שבה אתם צריכים שהוא יתפקד, לכן תעקבו אחר הטיפים שהבאנו לכם היום ותתחילו לתרגל את ההצלחה שלכם!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *