אחד הדברים הכי חשובים בתחום של כתיבת תוכן (ולפי דעתי בעבודה בתחום האינטרנט בכלל) זה הקשר שיש לנו עם הלקוחות שלנו. נכון, רוב ההתקשרות מול הלקוחות נעשית במייל. אבל חשוב שנדע לתקשר עם לקוחות שיש לנו הרבה זמן ולקוחות פוטנציאליים בצורה מקצועית, זורמת והכי חשוב- מובנת. אפשר לומר שבמקום טלפון שבור יש לנו מקלדת שבורה כאשר יש בינינו ובין הלקוחות שלנו קצר בתקשורת. אז מה לעשות בשביל לחדד את יכולת ההתקשרות הווירטואליות שלנו?

בשביל שיהיו לנו הרבה קשרים ווירטואליים והרבה לקוחות כדאי לנו תמיד לכתוב ולדבר עם הלקוחות בגישה חיובית. גישה חיובית יכולה לסייע לנו במהלך העבודה כי קודם כול היא משרה אווירה נעימה, היא מסייעת לנו להתמודד עם לחץ והיא גם משדרת ללקוח שלנו שיש לנו ביטחון בעצמנו ובשירות שאנחנו מציעים לו- ניתן לפתור מחלוקות וחוסר הבנה שיכולה להיווצר בינינו לבין הלקוח.

קשרים ווירטואליים- מה זה בעצם אומר?

הכוונה בקשרים ווירטואליים היא כפולה – ראשית היא מכוונת לקשרים שיש לנו ברשת, ברשתות חברתיות, דרך המייל ודרך פורומים- קשרים הנוצרים או מתוחזקים דרך האינטרנט ולא "במציאות". ישנו פירוש נוסף והוא מדבר על לקשרים שהם ווירטואליים מהבחינה שאנחנו לא באמת מכירים את מי שעובד מולנו וברוב המקרים אין לנו מושג איך הוא נראה או איך הקול שלו נשמע. בשבילנו (או לפחות בשבילי) אני מכירה את רוב הלקוחות דרך המייל, nothing more and nothing less.

כאשר יש לנו קשרים ווירטואליים אנחנו יכולים לנצל אותם בשביל להרוויח. האמרה הישנה שהלקוח תמיד צודק, היא לא סתם קלישאה! להיפך, היא הדבר שאמור להוביל אותנו ולהנחות אותנו מול הלקוחות שלנו. בסופו של דבר כתיבת התוכן באה לשרת את הלקוח והיא צריכה להתאים לצרכים ולרצונות שלו. עליכם לשים את האג'נדה שלכם בצד כאשר אתם ניגשים לכתיבת תוכן ללקוח- אתם יכולים להיות מרוצים מאוד מהמאמר שכתבתם לו, אך אם הוא לא מרוצה מכך אתם לא סיפקתם את השירות שהוא ביקש.

המקלדת ככלי ליצירת קשר:

המקלדת של המחשב שלנו היא למעשה הכלי שדרכו אנחנו מתקשרים. ביחד עם האינטרנט, המקלדת היא החבר הטוב ביותר של כל כותב תוכן. אפשר לומר שהכתיבה על המקלדת היא מיומנות שאנחנו צריכים לשלוט בה בצורה עיוורת.

כיצד לבסס קשר חיובי עם הלקוחות שלכם?

כאמור, עליכם לבסס קשרים חיוביים עם הלקוחות שלכם. אולי אתם חושבים שאתם באים במטרה ורצון טוב כאשר אתם מתווכחים על הלקוחות על התוכן שהם רוצים, או צורת הכתיבה המתאימה להם אך למעשה אתם יורים לעצמכם ברגל. עליכם להתאים את רצונות הלקוחות אליכם ולא ההפך- המטרה שלכם היא לספק שירות של כתיבת תוכן שהוא איכותי, מותאם ללקוח ומהיר. כמובן שכדאי ואפילו רצוי לנסות להציע ללקוח אופי מאמר שיתאים יותר למה שהוא מנסה לשווק, למכור וכו'- רוב הסיכויים הם שגם אם הוא ידחה את ההצעה שלכם הוא עדיין יעריך את העובדה שאתם משקיעים זמן בחשיבה כיצד להעלות את איכות המאמרים שאתם מספקים לו. ברגע שתבססו הרבה קשרי לקוחות איכותיים, הם ימליצו עליכם לקולגות שלהם ואתם תבנו לעצמכם מוניטין של כותבי תוכן קשובים ומעולים.

לסיכום, בשורה התחתונה, למה חשוב לשמור על קשרים טובים עם הלקוחות שלנו? כאשר הלקוח שלנו מרוצה אנחנו יכולים לטפוח לעצמנו על השכם כי זה סימן שעשינו עבודה טובה! בשביל להצליח בכתיבת תוכן אנחנו צריכים הרבה סבלנות והשקעה. אנחנו צריכים להשקיע בלקוחות שלנו ולעשות כל מה שאנחנו יכולים בשביל שהתוכן שאנחנו מביאים להם יהיה איכותי וקריא- וישרת את המטרה שלשמה התכנסנו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *