לפינת הראיון האישי השבוע אירחו במשרדנו הצנוע בארץ לעולם לא ברחוב "שוםמקום" בחור חביב ביותר, אדון נכבד בעל בלורית שיער יפה (ואני אומר את זה מבלי שהוא עומד ליידי עכשיו עם מקל…) וללא ספק אחד האנשים הבולטים והכריזמטיים ביותר בתעשייה הזו בארץ ובעולם! גבירותיי ורבותיי המשווקים – רן ארוסי!

הקדמה:

רן, האם אתה מרגש להגיע למשרדנו המפואר לראיון אישי במגזין היוקרתי?

"משרד? חח ניסים אנחנו מדברים בטלפון…"

שתף פעולה נו… החמאתי לך בהקדמה על הבלורית…

"אוקי… משרד יפייפה, אפשר להשכיר ממך אותו לאחד המפגשים שלי?…"

רן, מה אתה גנוב? אנחנו מדברים בטלפון! איזה משרד?!
איףףףף בוא נתחיל כבר את הראיון אנשים מתים מצחוק עכשיו על המסך! (ברקע נשמעת צרחת התלהבות: "אמאא אני בטלפון עם רן ארוסי!)

——————————————————————————————————-

לטובת האנשים החדשים בתחום השיווק ועשיית הכסף באינטרנט הקוראים עכשיו את הראיון שלך, האם תוכל להציג עצמך ואת השיגך לאורך השנים, איך גילית את עולם האינטרנט ומתי בעצם התחלת לראות התקדמות משמעותית בתחום ועד לרגעי ההצלחה היום?
או אה, פתחנו חזק :)
נכנסתי לתחום בשנת 97, הקמתי חברה לבניית אתרים, לאחר כמה שנים של עיסוק בתחום והפקה לחברת סטארט-אפ ב99, שמנו לב שאנשים רוצים שנעזור להם להביא אנשים, פנה אלינו באותו זמן חבר וביקש שנעזור לו גם למכור דברים דרך האתר, התחלנו ללמוד את החומר וזה עבד יפה איזה תקופה ובסוף נאלצנו להיפרד, יצאנו משם לדרך עצמאית, יכולנו לחזור לדרך של בניית אתרים, מכל הנושאים אני נשאבתי יותר ויותר לשיווק של המוצרים, התחלתי להקים אתרים קטנים ולחפש את עצמי באינטרנט, כשאווארדס יצא לאור התחלתי לשחק קצת בתוכנית הזו, משם התחלתי לצבור ניסיון, להעביר סדנא קטנה בCash Flow פעם ב… זה התגלגל לפתיחת מכללת קליקים, בדרך עברתי כמה פרויקטים גדולים עד רמת העבודה שלי כיום.

אני בחור חדש יחסית בתחום עשיית הכסף באינטרנט,יש לי ידע בסיסי במחשבים, ממה היית ממליץ לי להתחיל כדי לראות ניצנים ראשונים של הכנסה? תוכל לתת מס' המלצות שימשו כטיפים עבור הקוראים.
למצוא עבודה, לחסוך קצת כסף לפני שאתה נכנסים לעניינים, כדי ליצור הכנסה גדולה צריך השקעה לא קטנה, לפני שאתה מתחיל לעבוד להתחיל לצבור ידע תיאורטי בנושא, רק שיש כמה אלפי דולרים פנויים שאין לך בעיה להפסיד, רק אז להיכנס לנושא, להיכנס רק לנושא שאתה יודע שהכי מעניין אותך ולאחר שלמדת עליו קצת מראש ולהשקיע את מלוא המוטיבציה שם.

עד כמה האינטרנט באמת התקדם לתודעת הקהל הישראלי בשנים האחרונות?
המון המון המון המון, המכללה שלנו עשתה עבודה טובה מאוד בנושא אני חושב שלאורך הזמן הרבה מקהילה הזו עברו אצלנו, התחום מאוד התפתח לאו דווקא בכסף באינטרנט אלא בעסקים אינטרנט, יש הרבה יותר מודעות והתפתחות וישראל די שולטת בנישות האלה.

איך אתה רואה את העתיד של עולם האינטרנט 10 שנים קדימה?
יישארו בו מעט מאוד שחקנים גדולים כמו בכל תחום שמתפתח ונמצא בשלבים הראשונים שלו, רואים את ההתבגרות שהוא שונה לפני שנה ושנתיים ויש הרבה יותר שחקנים, אם היית מראיין אותי 5 שנים קדימה והיית שואל אותי "עד כמה קשה למישהו חדש להיכנס לתחום ולהצליח בו", הייתי אומר לך שזה כמו להקים חברת תרופות או נדלן וצריך להתייחס אליו כעסק גדול.

אני חושב שאני יודע את התשובה אבל לטובת הקוראים – מהי לדעתך הדרך הטובה ביותר להרוויח כסף ברשת?
בניית ערוץ שיווקי משלך, בניית רשימת דיוור, בניית מקור טראפיק משלך, אין לך מה להתחיל לחפש באינטרנט אם אין לך מקור תנועה משלך.

מהו הסכם שיתוף הפעולה הטוב ביותר שהיה לך עם צד נוסף ולא בהכרח מדובר בענייני רווח?
השיתוף פעולה הטוב ביותר שהיה היו מPPC Bully, שיצאנו להשקה מטורפת במיוחד לפני 3 שנים, שיתוף פעולה שהניב מכירות בסדר גודל של מיליוני דולרים. נחקק בדפי ההיסטוריה. עד היום אני עובד עם החברה האלה ויש שיתופי פעולה הדוקים בין הצדדים.

האם כל אסטרטגיה שיווקית ברשת מתאימה לכל עסק או יזם?
לא, ממליץ לכולם לנסות לכוון לפי עיקרון ה20-80 לבנות את התהליכים של העסק, לכל אחד יש את הכיוון שמתאים לעסק שלו, להתאים את היעדים של העסק לכיוון שלך. אם אתה רוצה מכירות אין לך מה לחפש בפייסבוק וטוויטר זה יביא לך מיתוג לא מכירות… אולי בהמשך המיתוג יביא למכירות אך לא זו האסטרטגיה לבחור בה אם אתה מחפש רק מכירות.

איך בונים תדמית?
השאלה למה אתה צריך את זה? האם זה פעולות שמקדמות את האינטרסים של העסק? אנשים חושבים שזוהי האסטרטגיה היחידה – זו לא! אנשים מכריזים על עצמם כמומחים, המומחיות שלהם בעיקר לדבר על עצמם, לא חושב שזה חלק אינטגראלי מהעסק, אלא אם כן זה משרת את האינטרסים של העסק.

רן, בניתי רשימת דיוור של 10,000 אנשים בתחום מסוים שגיליתי שאחרים כן מרוויחים בו, איך לאותם אנשים שקונים אצל אנשים אחרים אני יכול לשווק מוצרים משלי ולהתחיל ליצור הכנסה משלי? ובבקשה אל תגיד "תראה מה המתחרים שלך עושים ותעשה אותו דבר" כי זה לא עובד ברוב המקרים :)
אני יגיד לך "תראה מה המתחרים שלך עושים ותעשה יותר טוב" – זה יכול להיות יותר טוב בפאנל השיווקי, יכול להיות עסק משלים או כל דבר שיכול לשפר את הרעיון/מוצר המקורי.

מהי לפי דעתך הצלחה בתחום הזה? באיזה קנה מידה מודדים אותה?
אני חושב שברגע שאתה יכול לחיות עם מה שיש לך זה נחשב להצלחה. לא משנה אם מדובר ב2000 דולר בחודש או 30 אלף דולר בחודש, ברגע שאתה יכול לחיות עם זה עשית את שלך. כולם נכנסים לתחום בשביל חופש ועבודה מהבית והופכים לעבדים ובסופו של דבר לא מצליחים או מצליחים להרוויח הרבה כסף אבל שוכחים את המטרה ההתחלתית שלשמה נכנסו לתחום.

בתור הבעלים של מרקטינג פוסט (ואני לא יודע מי כתב את השאלה הזו ) – אני מראיין אותך לאחד מהגיליונות הראשונים עוד לפני יציאתו הרשמית לאור, מהי ההתרשמות הכללית שלך מהרעיון לפתוח מגזין לשיווק ועשיית כסף באינטרנט שיחולק חינם מדי שבוע למנויים, עד כמה זה יכול להועיל לאנשים והאם היית ממליץ להם לצרף חברים?
אני חושב שהרעיון של מקום מרוכז שבו אנשים יכולים לקבל טור, ברמות שונות בתחומים שונים, אני חושב שאפשר ללמוד הרבה מהתהליך, מעבר לתוכן המועבר, מלראות את הגישה של כל אחד, לחפש מכנה משותף של כל אחד שמתעסק בתחום הזה, לחפש מה משותף מה שונה, האם השוני בה לידי ביטוי בתוצאות שהם משיגים באינטרנט. סוג של market research, מה גם שזה מגיע אליך בצורה מרוכזת במקום אחד ואנשים בהתחלה מעדיפים שיאכילו אותם בכפית. זה יכול להתאים מאוד להרבה אנשים.

בהמשך לשאלה הקודמת, אתה מכיר אישית חלק מרשימת המומחים שלנו, עד כמה אתה חושב שהנבחרת הזו יכולה לתרום ולעזור לקהילת הקוראים?
אני מודה שאני לא מכיר את כל חברי הנבחרת אך יש 2-3 שמות מהרשימה שאני מכיר אישית שאני בוודאות יכול לומר שיכולים לתרום ללמד ולעזור.

האם יש משהו שתרצה להוסיף לקוראים שלך לסיום?
כן, מי שרוצה לפתוח עסק באינטרנט שיבין שכל החוקים שחלים על עסק רגיל חלים גם על עסק אינטרנטי, תפסו אותו כעסק ולא כמוצר, תנסו לחשוב כמה שיותר קדימה ולראות איך הולכים לשווק אותו, איך להתקדם ולהתפתח, לחשוב עסקית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *