האינטרנט הינה מדיה תקשורתית שבה המון אנשים מתחומים שונים יכולים לפרסם ולשווק את עצמם בצורה יעילה ואיכותית שיכולה להשיג להם הכנסה גבוהה, אהדה, פרסום ותמיכה. אנשים כמו בעלי עסקים, בעלי חנויות מקוונות, פרילנסרים ואיפולו פוליטיקאים המתמודדים בבחירות יכולים לנצל את הפלטפורמה להשגת מטרותיהם מפאת הקהל הרחב המשתמש במדיה הזו כיום.

בקרוב אנחנו נעבור בחירות לכנסת שכמו שאתם יודעים יכולות להיות אכזריות, מלאות במסרים סותרים ומתמודדים ומפלגות הנלחמים אחד בשני בקור רוח (לעיתים אפילו לא בקור). אז איך הפוליטיקאי המתחיל או המנוסה ישתמש באינטרנט כדי למכור את עצמו ולהיבחר?
כבר אציין שאם הוא יעשה שימוש "פשוט" באינטרנט, כלומר יתייחס אל האינטרנט כעוד מדיה, כמו טלוויזיה, רדיו או שלטי חוצות- הוא או היא יעשו טעות.

האינטרנט יכול לשמש , כמו במכירות אגב, בשלושה רבדים:

  1. פרסום, מיתוג, קמפיינים שליליים למתחרים, שכנוע הצגת עמדות וכו'- הפוליטיקאי והמפלגה שלו יכולים להביע את הדעה שלהם ולהפיץ אותה לקהל התומך בהם, לאנשים שלא השתכנעו עדיין, או אפילו אנשים נגד המפלגה שלהם- את כל אלה הם יכולים לשכנע לתמוך בהם ובעמדה שלהם ובכך להשיג להם יותר תומכים למפלגה.
  2. ניהול הפעילים- ניהול הפעילים היא ערוץ שיווק חזק במיוחד. אנשים אלה כבר מאמינים במטרה שלכם, תומכים בכם ורוצים לעזור בכך שתיבחרו. בשמירה על קשר הדוק ויציב עם הפעילים הללו, הם יעשו עבודת שיווק איכותית מאוד למענכם ויגרמו לקהל רחב יותר להכיר אתכם ואולי אפילו לתמוך בכם ולהצביע בעד המפלגה ביום הבחירות.
  3. שליטה ובקרה על הבוחרים עצמם: הכי חשוב- כמובן שזהו הצעד החשוב ביותר ומטרת הסיבה שאתם מתאמצים לשווק ולפרסם את עצמכם באינטרנט. כל מפלגה מתחילה מנקודת המוצא שיש כמות מסוימת של אנשים שמוכנים לבוא ולבחור בהם. שיטה טובה להיות עם אצבע על הדופק ולוודא שאנשים אלה יבחרו בכם ביום הבחירות הוא לשלוח להם מיילים שמודיעים על יום הבחירות ומזכירים לבוא להצביע, או  להקים קבוצת מצביעים בפייסבוק שבה אנשים יכולים לפרסם כל מיני עדויות חיוביות על המפלגה וכו'.

שיטות הפרסום ושיווק באינטרנט די פשוטות ודומות לשיטות האוף ליין- שהם שלטי חוצות, פליירים, הפגנות ועוד. האפשרויות הן מגוונות: להקים קבוצה בפייסבוק, להעלות סרטונים, ציוצים, בלוגים, ראיונות, באנרים, ודברים חיוביים על עהמנהיג ומפלגתו וכמובן פרטים ואימרות שליליות על המתחרים. כדאי מאד להשתמש בכל הטכנולוגיות הקיימות, כולל כמובן מעקב אחר הגולשים והצלבת מידע ממקורות שונים, כמו פרסומות עוקבות.

ערוץ הניהול חשוב מאד. התאמה או פיתוח של מערכת CRM או VRM :) כדי לנהל את המתנדבים והפעילים בתשלום. העברה של מסרים, ומידע, הודעה על פעילויות, מעקב אחר משימות, טיפול בבעיות וכו'. כמובן הדבר החשוב מכולם: בסופו של דבר כדי להבחר, צריך שאנשים יבואו לבחור. ולכן, ברגע שיש לנו אנשים שאנו יודעים שהם יצביעו בשבילנו, אנו צריכים לוודא שהם באים וזה חשוב. איך אפשר לעשות זאת? צינורות מידע נפרדים כמו קבוצה סגורה בפייסבוק, רשימות תפוצה, ואולי אף אפליקציה ייחודית לבוחרים, שיש לה כמובן הרשאה לgps, כדי שנוכל ביום הבחירות עצמו לראות שהם הלכו להצביע, ואם לא אז נזכיר להם- נוודא שהאנשים שתומכים בכם באמת באים להצביע ויודעים מהי משמעות הדבר.

לסיכום, מי שחפץ להיבחר לוועד הבית בבחירות הקרובות, יודע עכשיו מה לעשות. אין דבר כזה שיווק אינטנסיבי מידי כשזה מגיע לבחירות- כאשר יותר אנשים מופצצים במידע חיובי על המפלגה שלכם, עדויות תומכות ורואים כי אתם צוברים תאוצה- הם יתחילו להתעניין במפלגה שלכם ואולי אפילו ישתכנעו ויחליטו להצביע עבורכם- שזו המטרה הכללית. שיווק ופרסום חכם באינטרנט יכולים לגרום לכך שהמפלגה שלכם תיבחר!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *