אחד הוויכוחים הגדולים ביותר בקרב מקדמי אתרים הוא עד כמה חשובות מילות מפתח בשם הדומיין. ויכוח זה הוא חשוב יותר מוויכוחים אחרים מכיוון שלרוב לא מקובל להחליף שם דומיין לאתר לאחר שבונים אותו (פעולה שכלעצמה יש השפעה לא טובה על הדירוגים בגוגל בגלל הזמן שלוקח לאנדקס מחדש את האתר).
אין ספק שעד לפני כמה שנים היו למילות המפתח חשיבות גדולה מאוד עבור קידום אתרים, ודומיינים עם מילות מפתח בשם זכו לדירוגים גבוהים גם אם באתרים שהיו מקושרים עליהם לא היה תוכן מאוד איכותי והרבה קישורים נכנסים (למרות שאלו תמיד נתנו בונוס).
הבעיה הייתה כמובן שעם הזמן, אנשים החלו לקלוט את הפרינציפ ולהקים אתרים באיכות נמוכה למדי על שמות דומיינים שכללו את מילות המפתח העיקריות עליהן הן רצו להתברג, וכמובן שהדבר הביא גם לתעשייה נרחבת של מכירת וקניית דומיינים במחירים גבוהים מאוד.
גרוע מכך, כמעט כל מי שרצה לקנות לעצמו דומיין שכלל מילת מפתח, גילה שהדומיין כבר נתפס ועליו לשלם עליו הרבה מאוד כסף אם ירצה להשתמש בו. (יש לזכור שאז מספר הסיומות היה מוגבל יותר ולכן גם מספר הגרסאות לכל דומיין עם אותה מילת מפתח היה מצומצם הרבה יותר).
גוגל נעשה חכם יותר
היום לעומת זאת המצב הוא שונה למדי וגוגל שכללה מאוד את האלגוריתמים שלה, כך שאי אפשר יותר להסתמך רק על שם הדומיין אם רוצים להיות מדורגים על מילות מפתח מסוימות… במקום זאת, גוגל מסתכל הרבה יותר על התוכן של אותם אתרים והאם הקישורים שמובילים לאותם אתרים הם איכותיים או לא. ניתן ללמוד עוד על פרמטרים של קישורים במאמר שכתבתי.
מי שעדיין ינסה לבנות אתר לא איכותי שיש בשם הדומיין שלו וגם בתוכן שלו הרבה מאוד מילות מפתח, יגלה שכבר לא קל להתברג כמו בעבר, או שהדירוגים שלו אפילו יורדים. יש אפילו עדכון ספציפי שמתייחס לנושא של Exact Match Domains. חברת קידום אתרים שתשכיל להתקדם עם השינויים של גוגל, תוכל עדיין למצוא דומיינים טובים מיד שניה.
שימוש בשם המותג בשם הדומיין ודומיינים משולבים
תופעה שהפכה להיות נפוצה למדי בשנים האחרונות בתור תגובה לשינוי של גוגל היא שימוש בשם המותג בדומיין, לא רק שזה נראה הרבה יותר טוב לגולש האנושי שמבקר באתר, אלא שהבחירה הזו גם עוזרת לאתר להתברג על שם המותג שלו וכך לצבור מוניטין ברשת בקרב הגולשים (לגולש קל יותר לזכור את שם המותג מאשר רצף ארוך ומבלבל של מילות מפתח).
שאלה אחרת שנשאלת היא האם אפשר ליהנות משני העולמות בו זמנית? למען האמת, כן. במידה ושם המותג שלכם כולל את מילות המפתח, תוכלו עדיין להשתמש בו בלי הסיכון שמישהו יתפוס את הדומיין לפניכם ועם הערך המוסף שמי שיקשר לאתר שלכם עם שם המותג, למעשה יקשר עם מילות המפתח בצורה לא מדויקת (מה שעדיף על קישור בצורה מדויקת רק עם מילות המפתח – פעולה אשר לרוב יוצרת חשד אצל גוגל שמדובר בפעולה לא טבעית)…
דומיינים בעברית
למרות השינויים אותם תיארנו במאמר זה והגישה השונה של גוגל שהיא בהחלט לא חדשה, חברות הדומיינים המקומיות עדיין אוהבות מאוד להדגיש בפנינו שדומיינים בעברית (שהם לרוב יקרים יותר מדומיינים רגילים) יכולים לעזור לנו בדירוגים בגוגל ולא נדיר למצוא אתרים עם מילות מפתח בשם הדומיין שהם פשוט בלוגים פשוטים בוורדפרס עם כמה מאמרים בנושא מילת המפתח הראשית של הדומיין.
מספר ניסויים שנעשו על ידי מקדמי אתרים ישראלים, מראים בברור שדומיינים בעברית עם מילות המפתח מדורגים נמוך יותר מאשר בעבר ולכן צריך לחפש טוב יותר כדי למצוא את האתרים האלו שלפעמיים ירדו מהעמוד הראשון בגוגל אל העמוד השני או השלישי…