סביר להניח שכבר קראתם אינספור מדריכים על קידום אתרים בגוגל, צפיתם בסרטוני הדרכה או אפילו בקורס דיגיטליים. אומרים שלניסיון אין תחליף וכאשר מדובר במנוע החיפוש של גוגל זה כנראה נכון. הרי למנוע החיפוש יש מאות פרמטרים המשפיעים על דירוג אתר ורבים מהפרמטרים הללו כלל לא ידועים לציבור. לכן, מקדם אתרים מנוסה שעובד כבר שנים בתחום, סביר להניח שלמד תוך כדי תנועה כיצד משתנים שונים משפיעים על מנוע החיפוש וככל שהוא מקדם אתרים בנישות שונות, בסדרי גודל שונים ובזירות תחרויות ברמות שונות כך הוא צובר יותר ניסיון לגבי מה עובד יותר טוב ומה פחות טוב. דניאל מסטר מחברת הפרסום מסה מדיה הסכים לחלוק אתנו כמה פנינים עבור קוראי המגזין מרקטינג פוסט.
אופטימיזציה לתמונות:
אופטימיזציה לתמונה הינה פשוטה, מהירה ויכולה לתרום בכמה מישורים לבעל האתר. רבים נוטים להזניח עבודה זו וכאשר הם מעלים תמונת נושא לפוסט או משלבים תמונה בתוך הפוסט, מעלים תמונת מוצר או כל תמונה אחרת לאתר – הם לכל היותר נותנים כותרת לתמונה ושם זה נגמר. אפשר לעשות מעט יותר. כך למשל מלבד הכותרת של התמונה כדאי להוסיף תגית ALT לתמונה. תגית ALT מסמנת למנועי החיפוש מהי התמונה ומשמשת כמעין מילת מפתח המתארת את התמונה. כדאי שתהיה באורך של עד 4-5 מילים לכל היותר. נסו לשלב את ביטוי המפתח באופן טבעי אך לא בכוח. השתדלו לתאר מה רואים בתמונה ושלמור על טבעיות. בכל הנוגע לתמונות המיועדות לרקע או דקורציה אין צורך להשתמש בתגית ALT.
הרחיבו עמודים רזים באתר שלכם:
באתרים עם הרבה עמודים בדרך כלל אך גם באתרים קטנים יותר יש לא מעט עמודים "רזים", כלומר כאלה שיש בהם מעט מאוד תוכן. עמודים אלה כדאי להרחיב על ידי הוספה של תכנים שונים ואפילו לעדכן ולרענן מדי פעם עמודים אלו בתוכן נוסף לאורך הזמן. בדיוק כפי שהייתם רוצים לאכול במסעדה העושה שימוש בחומרי גלם טריים ואיכותיים, הרי שגם באתר אינטרנט הקהל רוצה לקרוא תכנים טובים, איכותיים וטריים (עדכניים). עמודי מוצר למשל יכללו בדרך כלל תמונה של המוצר, מפרט עדכני עליו וכדאי להוסיף עוד פסקה, שתיים או יותר על המוצר, השימוש במוצר וכו'.
בצעו ניקוי רעלים לאתר:
כאשר מקבלים אתר קיים לעבודת קידום, שיש לו היסטוריה של קישורים פנימיים, תכנים שהועלו לאתר ופעולות שונות שבוצעו בו – סביר להניח שהשלב הראשון יהיה ניקוי רעלים. ממש כמו ניקוי רעלים שעושים לגוף שלנו לפני/בהתחלה של הליך הורדה במשקל. כדאי להסיר מהאתר עמודים עם תכני זבל, לשדרג עמודים רזים כפי שרשמנו בפסקה הקודמת, להסיר מהאתר קישורים מזיקים, לרענן תוכן ישן ועוד.