מן הסתם אחת אסטרטגיות השיווק החשובות ביותר היא קידום אתרים בגוגל. אבל כאשר אתם מתחילים כל מאמץ שיווקים, הדבר הכי חשוב שעליכם לעשות הוא להבין מהן אמות המידה לשכם- לפי מה אתם מודדים כמה מוצלח או לא מוצלח המאמץ השיווקי שלכם. כאשר אתם מתחילים קמפיין קידום אתרים, תתפתו לרוב למדוד את עצמכם לפי דירוג האתר שלכם במילת מפתח חשובה כלשהי. למשל, אם אתם בעלים של חנות נעליים מקוונת, תרצו לדעת מה יהיה הדירוג שלכם למילת המפתח "נעליים אדומות", ותשמחו לשמוע שאחרי מאמצי השיווק שלכם תהיו בעשירייה הפותחת. אבל, מכיוון שאתם בעלי עסק, אתם חייבים לזכור את המטרה העיקרית של כל עסק בהיסטוריה של העולם- לעשות רווח. המטרה שלכם לעולם לא צריכה להיות "מה המיקום שלכם בחיפוש בגוגל", אלא "איך אני עושה כסף מגוגל.
הדבר החשוב ביותר לעשות בשלב הזה, הוא להכניס לאתר שלכם מערכת כלשהי לניטור אחרי טראפיק, כמו למשל Google Analytics. מערכת שכזאת יכולה לעזור לכם להבין מאיפה מגיעים משתמשים לאתר שלכם, ובעיקר אחרי שחיפשו איזה מילות חיפוש בGoogle, והחלק החשוב ביותר- כמה כסף הם הוציאו באתר שלכם אחרי שהגיעו אליו. ככה תוכלו להבין האם מילת החיפוש "נעליים אדומות" מכניסה לכם יותר או פחות כסף ממילת החיפוש "מגפיים מעור" וכך תדעו באיזה מילות חיפוש עליכם להתמקד במאמץ השיווקי שלכם. הדבר הכי חשוב בכל מאמץ שיווקי, ובעיקר בSEO, הוא להבין מה הROI (Return On Invetmen)t שלכם, כלומר, איזה מן החזר אתם מקבלים מכל השקעה שלכם בקידום תחת מילת חיפוש כזאת או אחרת.
גרסה יותר קיצונית של טקטיקה שכזאת היא אם יש לכם חנות נעליים בעולם האמתי, ולא רק בעולם המקוון, תוכלו לבקש מהלקוחות שלכם למלא שאלון קצר תמורת הטבה בקנייה הבאה. בשאלון עליכם לשאול את הלקוחות שלכם איך הם שמעו אודותיכם- ואם תגלו שרוב הלקוחות שלכם מגיעים מגוגל, תוכלו להשקיע יותר בחיפוש מקומי, למשל "חנות נעליים בפתח תקווה". חשוב לאחר מכן להמשיך במחקר ולהבין האם ההשקעה הנוספת שלכם אכן מביאה הכנסות טובות יותר, ותמיד להיות פתוחים לשינויים מהירים באסטרטגיה שלכם. אם תעזבו את הפוסט הזה עם דבר אחד, מה שאני רוצה שהוא יהיה זה שקידום אתרים לכשעצמו הוא אינו המטרה, המטרה היא להגביר מכירות, וקידום אתרים הוא רק האמצעי, שיש להבין איך למקסם על מנת להגיע למטרה.