כאשר רוצים להקים ו/או לנהל אתר שישרת את תהליכי השיווק האינטרנטיים, חשוב לשים לב למספר דברים שחייבים להיות כלולים באתר העסקי. במהלך עבודתי עם בעלי עסקים רבים, שמתי לב שישנן טעויות שבעלי אתרים עושים באתר האינטרנט שלכם שחוזרות על עצמן. מאמר זה הוא הראשון מתוך שניים שיסקרו את הטעויות הללו וכיצד להימנע מהן.

העדר מטרה ברורה לאתר

כאשר בעל עסק ניגש למלאכת הקמת האתר העסקי שלו, עליו להגדיר מראש לאיזה קהל יעד הוא פונה ובהתאם לכך לתכנן את מבנה האתר. בעלי עסקים רבים מקימים אתר שהם עצמם אוהבים, ולהם הוא נראה טוב.

טעות חמורה!!!

כאשר מתכננים אתר, חייבים להכניס אליו אלמנטים ש"מדברים" לקהל היעד. דבר נוסף, שבעלי עסקים שוכחים לשאול את עצמם זה "למה שהגולש יפנה דווקא אלי?".
אני לא רוצה להיכנס כאן לנושא של מיתוג העסק, אבל כאשר מתכננים אילו תכנים יועלו לאתר, חייבים לדאוג להעלות תכנים שיציגו את הבידול שלנו מול המתחרים, ובעצם יענו על השאלה "למה אני".

אי ביצוע מחקר מילות מפתח


קהל היעד של העסק מדבר בשפה מסוימת ובמונחים ספציפיים, וכך הוא גם מחפש את הפתרונות, שהוא זקוק להם, בגוגל.
חשוב מאוד לדאוג שהתכנים באתר יכילו את מילות המפתח וביטויי המפתח שבהם קהל היעד של העסק משתמש ולא את אלה שאנחנו, כבעלי עסק, חושבים שצריך לשים. השתמשו בכלי מילות המפתח של גוגל ובדקו באיזו שפה מדבר הקהל שלכם.
לדוגמא, האם הוא מחפש "דיקור סיני" או "טיפול בכאבי ראש". אין טעם "להפציץ" את האתר בביטוי "דיקור סיני" כאשר בפועל מה שמעניין את קהל היעד הוא פתרון לכאבי ראש.

העדר ניווט ברור לגולשים

כאשר מתכננים את התפריטים באתר, חייבים לדאוג ששמות הכפתורים יעידו על מה נמצא אחרי הקליק.
אם כתבנו "אודות" הגולש יצפה למצוא מידע על החברה/העסק ולא עמוד מכירה למוצר או שירות כלשהו.
מומלץ לשים תפריט בחלק העליון של האתר, וגם בחלק התחתון שלו. אבל לא מומלץ לחזור על אותם כפתורים בשניהם.
שימו בתפריט התחתון קישורים כמו תנאי שימוש, צור קשר ומפת אתר. זה יספיק בהחלט. אם כבר עלה עניין מפת האתר, כדאי מאוד שתהיה באתר שלכם אחת כזו. זה טוב גם מול גוגל, וגם מול הגולשים (מסתבר שישנם גולשים שמשתמשים במפת האתר כדי לנווט
בעמודי האתר)

עיצוב מוגזם הוא אחד מאותן טעויות שבעלי אתרים עושים גם כן:

אני מאמין שעיצוב אתר צריך להיות פשוט ככל האפשר, ללא פירוטכניקה מיותרת, שתסיח את תשומת הלב של הגולש מהעיקר – תכני האתר. לדעתי עיצוב טוב של אתר יכיל תמונת כותרת עליונה עם שם העסק, לוגו וסלוגן (אפשר לשים גם פרטי יצירת קשר, אם מתאים), תפריט עליון, סרגל צדדי שמכיל הצטרפות לרשימת תפוצה וחיבור למדיה החברתית (מיד אתייחס לזה), והחלק העיקרי של העמוד
יכיל את תכני האתר. כשאני מעלה את הנושא של הפירוטכניקה המיותרת, הרבה שואלים אותי למה הכוונה. ובכן, לדעתי, אתר עסקי צריך להמעיט באלמנטים גרפיים שזזים על המסך. זה לא מועיל, ואפילו פוגע בקשב של הגולש.

לסיכומו של דבר, כאשר מתכננים את האתר, חשוב לתת את הדעת למה קהל היעד מחפש, איך הוא היה רוצה שהאתר שלנו יהיה בנוי, ואילו תכנים הוא היה מצפה למצוא בו. במאמר הבא אסקור את הטעויות שבעלי עסקים עושים אחרי שהאתר באוויר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *